Hier ook weer een topic van mijn mooie welsh.
Ik en mijn paard rijden recreatief, met name buitenrijden. Maar ik vind dat haar houding (en met name mijn rotte houding
) érg belangrijk is! Dus trainen wij ook regelmatig in onze wei (geen bak aanwezig helaas).Ik train haar voornamelijk op het voorwaarts neerwaarts rijden, en op ontspanning. Dit lukt ons steeds beter.
Springen doen we ook zo eens, in de zoveel tijd. Ik begin rustig met een grondbalk, en werk op tot dertig centimeter. Hoger durf ik niet (
). Zoals op een van de foto's te zien, vind ze het in het begin gruwelijk eng. Maar na een paar keer oefenen, dan doet ze het

Deze foto's zijn al een paar weekjes terug, maar ik heb eerder nog geen tijd gehad om ze hier te plaatsen.
Graag opbouwent commentaar

Nog met het instappen:

Opgepakt:

Hier begon ik net met het draven:

Erge gave houding heeft Kel hier, ze kan wel mooi lopen

Zoals ik al zei, springen vind ze in het begin heel eng. Hiervoor had ik al een paar keer rustig erover heen gestapt, maar in galop is het eerst weer even eng

Tja.. Ik kreeg het warm en wou mijn vest uit. Vriend die mee was foto's maken, die vond dat volgens mij wel leuk
Resultaat: een hilarische foto.

En uiteindelijk in galop tóch over de sprong heen
Uiteraard onbeheerst, maar ik was al trots dat ze het deed!

Mijn eigen commentaar:
- Zoals op alle foto's te zien, ik houd geen contact met mijn teugels. Kel heeft een heel gevoelige mond, en ik ben bang haar in de weg te zitten. Vandaar doe ik altijd "voorzichtig". Maar zoals op de foto's te zien, ben ik té voorzichtig...
- De achterhand zou er naar mijn idee nog net ietsje meer onder kunnen?
- Mijn houding; daar baal ik zo erg van
Mijn hakken, mijn handen... Vaak zit ik ook te ver voorover of achterover..- Zodra ik in draf overga, is de ontspanning meteen weg. Kelly spurt ervandoor, en er is geen controle meer. Geen beheersing niks. Ik ben al tijden bezig om te onderzoeken waardoor dit komt. Ik verwacht dat het iets in mijn houding is, maar ik kan zo niet zeggen wat. Binnenkort heb ik weer les, en dan wil ik daar de nodige aandacht aan gaan besteden

Volgens mij met deze foto's inderdaad ook niet
ze liep echt steeds een rondje constant aan de teugel en mooi rond
Gelukkig een paar keer les gehad, en het gaat nu wel beter
daar waren we toen. Dus vond het niet gek