Zsazsa (v.Rhodium) op PAVO-cup @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Zsazsa (v.Rhodium) op PAVO-cup @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 23:13

Zaterdag 26 juli had ik met Zsazsa PAVO-cup voor 4 jarige.

Sommige dingen vond ze wat spannend op het terrein, maar over het algemeen vond ik haar super braaf! Op de trailler is ze erg rustig.

We hebben pas 2 wedstrijdjes achter de rug.
Zsazsa is 4 jarige (juni 2004) merrie van Rhodium x Haarlem x Nimmedor
Er was soms wat spanning tijdens ons voorbrengen, alleen was dit als commentaar niet terug te lezen op ons protocol. Er stond een trailler bij de jury open en een parasol en dat vond ze spannend.

Zo haalde ik op stamboekopname 75 punten voor beweging (galop 75, draf 75), zo kreeg ik op de PAVO 59,5 punten (galop 11 en draf 12 punten).
Had zelf wel wat hoger verwacht, maar je bent en blijft afhankelijk van een jury.

Commentaar van jury op protocol was:
Mag meer door lichaam heen lopen tijdens stap, galop mocht meer bergopwaarts, paard was qua bouw wat beknopt (kreeg daar even goed 6,5 voor) en mocht wat meer op achterbeen komen.

Ben benieuwd wat jullie van ons als combinatie vinden en/of jullie nog tips hebben.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Foto's zijn gemaakt door Full-focus.nl (Valar en Zeabiscuit) en Equifoto.nl

GinnyBanshee

Re: Zsazsa (v.Rhodium) op PAVO-cup @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:30

wat mooie fotos! echt heel stoer Haha! en de galop lijkt super berg op , echt prachtig. draf ziet er ook netjes uit, misschien zou ze idd wat losser kunnen lopen. Echt geweldig dat ze als 4 jarige al zo kan lopen Lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:41

Ziet er goed uit hoor. Vooral voor een vierjarige. Probeer in de toekomst te trainen aan de achterhand, zodat ze achter meer gaat dragen (draf voornamelijk) Galop gaat het super, de kracht ze er zeker voor. Ze treed wel al mooi onder, maar ze valt gauw terug na voren. Succes

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:46

GinnyBanshee schreef:
wat mooie fotos! echt heel stoer Haha! en de galop lijkt super berg op , echt prachtig. draf ziet er ook netjes uit, misschien zou ze idd wat losser kunnen lopen. Echt geweldig dat ze als 4 jarige al zo kan lopen Lachen

De galopfoto's zijn scheef genomen... Erg opwaarts vind ik haar niet galopperen... Dus de berg?!? Nee, die beklimt ze op deze foto's niet echt...

Wat betreft het jurycommentaar, voor zover ik de foto's zie, kan ik het begrijpen. Ik vind het geen klinkklare onzin... Ze zou idd meer bergopwaarts mogen gaan en ze valt hier en daar ook wat uiteen.

Natuurlijk, wij spreken hier over een 4-jarige, maar het KWPN verwacht op de leeftijd nou eenmaal kanonnen van paarden en dijkers van bewegers... Met als gevolg dat jonge paarden veel te vroeg en soms veel te zwaar getraind worden voor zoiets als een PAVO-cup...

Alhoewel ik het eens ben met het jurycommentaar (klinkt toch ook niet vreemd, gesproken over een 4jarige?!?) vind ik dat je haar heel netjes de ring doorstuurt! En denk ik dat je toch wel heel tevreden mag zijn met haar prestaties!!!

En hou er rekening mee... PAVO-cup is de ultieme battle of the richest Knipoog

Maar zonder gekheid.... Goed gedaan. Vind het er voor een 4-jarige heel keuring en netjes uitzien. Ik zie liever dit, dan een ingekrulde, veel te gespierde 4-jarige die toont alsof hij al 2 jaar onder het zadel gaat (wat soms ook niet veel scheelt...).

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:53

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:00

Dat is wel een heel heel klein bergje dan Knipoog

_Romeo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 01:20

Ik vind het voor een 4 jarige zeker goed uitzien, wat Suelza al zegt liever dit dan een 4 jarige in de krul die al 2 jaar onder het zadel lijkt/oogt te zijn.

Vind jullie een leuke combi! en komt vast helemaal goed

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 06:06

oOoKellyoOo schreef:
Ziet er goed uit hoor. Vooral voor een vierjarige. Probeer in de toekomst te trainen aan de achterhand, zodat ze achter meer gaat dragen (draf voornamelijk) Galop gaat het super, de kracht ze er zeker voor. Ze treed wel al mooi onder, maar ze valt gauw terug na voren. Succes

Hoe versta jij het verschil tussen achterhand meer gaan dragen in draf / en dat ze al wel mooi onder treedt?

Vind dat een moeilijk verschil om te kunnen zien. Verder bedankt voor je commentaar Knipoog

_Romeo_ schreef:
Ik vind het voor een 4 jarige zeker goed uitzien, wat Suelza al zegt liever dit dan een 4 jarige in de krul die al 2 jaar onder het zadel lijkt/oogt te zijn.

Vind jullie een leuke combi! en komt vast helemaal goed

Ik heb liever tikkie meer spanning bij haar, omdat ze soms in training het moeilijk vind om aanleuning te krijgen. Dit gaat nu veel en veel beter, maar net wat je zegt, is een 4 jarige! En als ze zoals nu wat spanning heeft, verlies ik mijn aanleuning ook niet. Tuurlijk zie ik liever een merrie wat meer door haar lijf loopt, maar ik neem er de tijd voor omdat ze jong is. Bedankt voor je lieve commentaar!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:10

sunnymay schreef:
oOoKellyoOo schreef:

Hoe versta jij het verschil tussen achterhand meer gaan dragen in draf / en dat ze al wel mooi onder treedt?

Ze draagt op de meeste foto's niet in draf, ze stuwt. Als je goed naar de foto's kijkt, zie je dat ze zichzelf wat naar voren duwt in beweging.

Door haar meer te sluiten en sterker te maken, zal ze er voor minder uitlopen (en dus fijner in aanleuning worden) en achter, met de loop van de tijd, meer gaan dragen.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 06:15

Suelza schreef:
GinnyBanshee schreef:

De galopfoto's zijn scheef genomen... Erg opwaarts vind ik haar niet galopperen... Dus de berg?!? Nee, die beklimt ze op deze foto's niet echt...

Wat betreft het jurycommentaar, voor zover ik de foto's zie, kan ik het begrijpen. Ik vind het geen klinkklare onzin... Ze zou idd meer bergopwaarts mogen gaan en ze valt hier en daar ook wat uiteen.

Natuurlijk, wij spreken hier over een 4-jarige, maar het KWPN verwacht op de leeftijd nou eenmaal kanonnen van paarden en dijkers van bewegers... Met als gevolg dat jonge paarden veel te vroeg en soms veel te zwaar getraind worden voor zoiets als een PAVO-cup...

Alhoewel ik het eens ben met het jurycommentaar (klinkt toch ook niet vreemd, gesproken over een 4jarige?!?) vind ik dat je haar heel netjes de ring doorstuurt! En denk ik dat je toch wel heel tevreden mag zijn met haar prestaties!!!

En hou er rekening mee... PAVO-cup is de ultieme battle of the richest Knipoog

Maar zonder gekheid.... Goed gedaan. Vind het er voor een 4-jarige heel keuring en netjes uitzien. Ik zie liever dit, dan een ingekrulde, veel te gespierde 4-jarige die toont alsof hij al 2 jaar onder het zadel gaat (wat soms ook niet veel scheelt...).

@ Suelza: Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik dacht, laten we het toch proberen, want zo slecht vind ik mijn merrie niet. Graag wil mijn merrie sparen en niet over een paar jaar in de kreukels hebben Haha! .
We gaan rustig door trainen en dan zie ik wel wat de toekomst met haar brengt. Ik ben wel voorzichtig met haar.

Thuis kan ze linksom super mooi bergop galoperen. Rechtsom is haar mindere kant en die staat juist op de foto.
Toch kan ik het commentaar van meer op achterbeen niet helemaal plaatsen. Ze schakelt erg makkelijk. Ze is ook erg fijn om te rijden, ben daar zo blij mee.

Bedankt voor je uitleg en commentaar!

@ GinnyBanshee: Idd een beetje raar dat ze die foto zo schuin hebben genomen. Full-focus heeft dat niet gedaan. Ze hebben nog een woeste foto in de galop waar mijn houding niet super is. Hopelijk laat die een bergopwaarste galop zien. Als ik die ontvang, dan zal ik deze nog even plaatsen. Ze mag zeker een stuk ontspannender lopen, maar best lastig hoor op vreemd terrein en zoveel happening.... Thuis gaat het veel en veel beter. Thx voor je reactie!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:17

Ze schakelt misschien wel, maar dan nog stuwt ze met haar achterbeen (althans, op de foto's). Ik denk dat dit the main-reason is dat je het commentaar van "meer op het achterbeen", hebt gekregen...

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:20

Dit blijft toch wel een van mijn favo bokt paarden Haha!

Ik vind het er netjes uit zien.
Ze drukte zich er in draf met het strekken nog wel wat uit maar wat wil je Knipoog ze is pas 4.
Haar achterhand zou ik er in draf nog wat meer bij willen zien, maar gewoon lekker rustig doortrainen, dan komt dat vast goed.
Ik vind dat je trots op haar kan zijn, het is toch een hele ervaring, zo'n dagje pavocup Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 06:22

Suelza schreef:
Ze draagt op de meeste foto's niet in draf, ze stuwt. Als je goed naar de foto's kijkt, zie je dat ze zichzelf wat naar voren duwt in beweging.
Door haar meer te sluiten en sterker te maken, zal ze er voor minder uitlopen (en dus fijner in aanleuning worden) en achter, met de loop van de tijd, meer gaan dragen.

Denk dat ik je snap. Het achter been staat te schuin naar achtere, die zichzelf strekt = stuwend bewegen.
Ik lette even te veel op het andere achterbeen wat zichzelf op tilt.

Dus dat gebogen been, kan dan ook nog veel meer onder de massa geplaatst worden?!
Waardoor meer dragende verzameling optreedt naarmate ze meer zakt in de achterhand. Of niet Bloos

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:26

Ja, dat gebogen been kan zeer zeker meer onder de massa geplaatst worden. Dat is een kwestie van goed (en gericht) trainen en de achterhand sterker maken zodat deze beter gaat dragen..

Goede oefeningen om een stuwend achterbeen dragend te maken, zijn voltes en schouderbinnenwaarts. 2 oefeningen die het paard triggeren het binnenachterbeen schuin naar voren richting het midden tussen de voorbenen te plaatsen en hier tevens meer gewicht op te gaan dragen.

Hou er wel rekening mee dat een paard fysiek pas met zijn vijfde in staat is, zijn gewicht op het binnenachterbeen te plaatsen...

Dus al met al, netjes gereden dus! Dat sommige paarden van nature bijna zitten, wil niet altijd zeggen dat ze een correct gebruik van de achterhand hebben... Al lijkt dat soms misschien wel zo...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:34

Voorbeeldje... (gepikt uit jouw profiel Haha! )

Even los van stelling, buiging en amazone. Dit achterbeen draagt... Het paard zet in het zweefmoment van het buitenachterbeen, al het gewicht op het binnenachterbeen. Het binnenachterbeen staat recht naar beneden, als een soort van steunpilaar...
Afbeelding

Jouw merrie in hetzelfde moment. Zij stuwt. Je ziet dat zij zichzelf met haar achterbeen naar voren "duwt". Hierdoor komt het voorbeen niet mooi weg (daar kan ze beter mee bewegen) en gaat ze dus niet bergopwaarts (eerder wat vlak) en moet zij dus 'meer op het achterbeen komen'...
Afbeelding

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 06:55

Super uitleg en voorbeeld van je! Dank je!

We gaan lekker doortrainen en ik zal haar niet te gauw overbelasten hoor, om te veel van haar te vragen.
In de winter zal ik het (SB) er rustig bij gaan pakken. Ik train haar 4x per week (daaronder versta ik ook een keer longeren).

Ik rij ook nog veel recht uit met haar voor haar belans en recht gericht zijn.

Wel grappig... je voorbeeld foto, is een 4 jarige Welsh D-pony! (daar doen we het ook rustig aan mee hoor!)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:02

sunnymay schreef:
Super uitleg en voorbeeld van je! Dank je!

We gaan lekker doortrainen en ik zal haar niet te gauw overbelasten hoor, om te veel van haar te vragen.
In de winter zal ik het (SB) er rustig bij gaan pakken. Ik train haar 4x per week (daaronder versta ik ook een keer longeren).

Ik rij ook nog veel recht uit met haar voor haar belans en recht gericht zijn.

Wel grappig... je voorbeeld foto, is een 4 jarige Welsh D-pony! (daar doen we het ook rustig aan mee hoor!)

Die ging dus van nature al meer op het achterbeen Knipoog En dat is dus wat ze bij jouw Pavo wedstrijd bedoelden, dat wilden ze meer zien...

Zie je nu het verschil? Is het commentaar van de jury je nu duidelijk?

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:21

Je kunt blij met haar zijn! Je ziet inderdaad dat ze, zeker in de draf, nog vaak op dr voorhand valt. De foto’s in degalop zijn mooi genomen, maar meer sprong zou ze wel mogen hebben.
Ze is natuurlijk best groot en je bent haar wat later gaan rijden, wat uiteraard hartstikke goed is, want je hebt ze lekker de tijd gegeven om te groeien, maar dat zie je nu een beetje terug in haar bespiering en dr kracht om al op dat achterbeen te komen.

Ik zou haar lekker rond blijven rijden waardoor ze goed geheel sterk kan worden en soms maar wat opgerichter (leuk voor de wedstrijden).

Je ziet wel dat ze lekker ruim loopt. Je ziet dat eigenlijk bij de meeste Rhodiums terug. Je zult waarschijnlijk dadelijk bij de wedstrijden te horen krijgen dat je middengangen onvoldoende getoont worden. Ja, duh, je paard loopt al zo ruim… Mijn instructrice zei laatst, deze paarden gaan het pas goed doen vanaf het M. Tot die tijd zijn ze te goed en komt dat er onvoldoende uit!

Je hebt wel echt een super leuk paard!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:57

Ik vind dit echt een heel mooi paard! Loopt ook lekker! Je rijdt haar ook mooi vriendelijk! Lachen

Om toch nog wat aan te merken te hebben, probeer jezelf lang te maken. Zodat je echt op je zitbeenknobbels zit.

Toch wil ik nog even reageren op Suelza. Het is heel belangrijk dat je je paard eerst leert stuwen, dan pas dragen. Dit paard is nog jong, die moet eerst goed stuwen, dat dragen komt vanzelf.
Die foto's die jij laat zien, kloppen naar mijn idee niet met jouw uitleg. Die eerste foto is een moment eerder genomen dan de 2e foto. En daarbij komt, dat de pony op de eerste foto teveel gewicht op het voorbeen draagt, en niet op het achterbeen, zoals jij uitlegt. Ik vind dit dus geen goed voorbeeld van een paard dat draagt.
Nog even een toevoeging op jouw verhaal, als een paard gaat dragen, buigt het meer in zijn gewrichten, dus ook in het spronggewricht.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:49

wel een leuk paard zeg! mooi sjiek beestje!
in draf lijkt ie me wat vasthouden in de rug,
maar bij de pavo zijn ze wel streng hoor.. pff
deze: is ook een 4 jarige rhodium op de pavo cup (is door naar de halve finale Haha!:D jeeej) en die galoppeerd echt met een achterbeen waar je bang van word maar toch zeiden ze nog dat ie wat meer moest zakken en daardoor nogmeer de berg op ging galopperen
[img=http://img149.imageshack.us/img149/4764/naamloosqm4.th.png]

maar lekker blijven rijden joh met je paardje.. en o ja .. dat van de stap, das wel vaak bij rhodiums , ik ken t. hahaha

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:00

Hai Sas,

vind het erg mooie foto's!Je ziet dat Zsa zich vergeleken van het winter al goed heeft ontwikkeld!

Wat mij betreft mag je nog iets wat trotser op je paardje zitten, met wat meer pit rijden. Maargoed, je bent pas sinds kort met haar op vreemd terein, dus het vertrouwen zal nog gaan groeien! En ik zie dat je stiekem ook nog welles geld aan het zoeken bent Nagelbijten / Gniffelen .

Ben benieuwd naar de volgende shoot Haha! Sas!

Ps. interessante discussie over het stuwen/dragen Ja. Ik volg daarin de reactie van LoveLeandro.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:51

LoveLeandro schreef:
Ik vind dit echt een heel mooi paard! Loopt ook lekker! Je rijdt haar ook mooi vriendelijk! Lachen

Om toch nog wat aan te merken te hebben, probeer jezelf lang te maken. Zodat je echt op je zitbeenknobbels zit.

Toch wil ik nog even reageren op Suelza. Het is heel belangrijk dat je je paard eerst leert stuwen, dan pas dragen.

Ben ik ab-so-luut niet met je eens. Zelfs niet een heel klein beetje Knipoog Maar goed, dat is een hele andere discussie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

En mag ik verder OK dan! zeggen voor het inhoudelijke commentaar en uitleg en onderbouwing hier. Echt super duidelijk en interessant en leerzaam, qua uitleg, tips, commentaar en discussie. Helemaal top jongens Ja

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:52

Zitah schreef:
Je kunt blij met haar zijn! Je ziet inderdaad dat ze, zeker in de draf, nog vaak op dr voorhand valt. De foto’s in degalop zijn mooi genomen, maar meer sprong zou ze wel mogen hebben.
Ze is natuurlijk best groot en je bent haar wat later gaan rijden, wat uiteraard hartstikke goed is, want je hebt ze lekker de tijd gegeven om te groeien, maar dat zie je nu een beetje terug in haar bespiering en dr kracht om al op dat achterbeen te komen.

Ik zou haar lekker rond blijven rijden waardoor ze goed geheel sterk kan worden en soms maar wat opgerichter (leuk voor de wedstrijden).

Je ziet wel dat ze lekker ruim loopt. Je ziet dat eigenlijk bij de meeste Rhodiums terug. Je zult waarschijnlijk dadelijk bij de wedstrijden te horen krijgen dat je middengangen onvoldoende getoont worden. Ja, duh, je paard loopt al zo ruim… Mijn instructrice zei laatst, deze paarden gaan het pas goed doen vanaf het M. Tot die tijd zijn ze te goed en komt dat er onvoldoende uit!

Je hebt wel echt een super leuk paard!

Ben blij dat ik haar later ben gaan rijden. Had ze echt nodig Knipoog
Thuis train ik laag en rond inrijden, even 10 minuutjes op en daarna weer laag en rond afbouwen. Merk thuis ook dat ze meer mijn hand volgt in dat laag en rond.
Kan ook wel eens kloppen met wat jij zegt over wedstrijd rijden. Ben pas 2x gestart met haar en toen werden haar middengangen wel goed beloond. Ze vindt het nog wel erg vermoeiend om 2 proeven te rijden. Er komt zoveel op haar af op nieuw terrein, waardoor ze in de eerste 15 minuten veel energie verspeelt.
Bedankt voor je leuke positieve commentaar!! Jij gaat ook snel met Zita hoor! Super.

@ Suelza : Ik zie wat je bedoelt! Nu snap ik ook wel het commentaar van de jury... Bloos
Dus jij vindt mijn punten ook terrecht?!? Had voor mijn gevoel en gereden zijn, een tikkie meer verwacht. Maar is net wat je zegt, PAVO is het ultime van wat je van je paard verwachten.

essiesilly schreef:
wel een leuk paard zeg! mooi sjiek beestje!
in draf lijkt ie me wat vasthouden in de rug,
maar bij de pavo zijn ze wel streng hoor.. pff
deze: is ook een 4 jarige rhodium op de pavo cup (is door naar de halve finale Haha!:D jeeej) en die galoppeerd echt met een achterbeen waar je bang van word maar toch zeiden ze nog dat ie wat meer moest zakken en daardoor nogmeer de berg op ging galopperen
[img=http://img149.imageshack.us/img149/4764/naamloosqm4.th.png]

maar lekker blijven rijden joh met je paardje.. en o ja .. dat van de stap, das wel vaak bij rhodiums , ik ken t. hahaha

Is dat zo?! Wist dat niet over de stap bij Rhodiums. We werken er erg hard aan, want dat is ook zo belangrijk voor later!
Bizar achterbeen gebruik van die 4 jarige rhodium die wel door is! Ze zijn idd streng. Als je met een bodybilder aan komt zetten heb je ook al voorsprong en tja... dat is mijn sjieke iele beestje niet. Kan voeren wat ik wil, maar echt breed wordt ze nog niet.
Ze houdt wat vast in de rug, dat komt mede door de spanning van het hele gebeuren en dat las ik nergens terug op mijn protocol.
Thuis zijn we daar flink mee bezig, alleen moet ik het zelf nog beter toe kunnen passen op vreemd terrein. Maar dat komt vanzelf naarmate Zsazsa meer vertrouwen krijgt op vreemd terrein en dat dat een gewoonte voor haar wordt.

@ Lefoe: Hoi Em! Ik weet het van mijn houding Bloos . Denk dat ik ook nog even ga kijken naar een ander jasje. Vind dit zo slobberig lijken. Heb het idee dat het een maatje kleiner kan. Maar dan zal ik zeker trotser moeten gaan zitten!! Haha!
Ik ben ook erg blij met dit topic qua discussie/reacties van iedereen. Leer er van en heb er veel aan. Zo bekijk je het weer eens van een andere kant.

@ Maya: Ben zelf ook erg blij met inhoudelijk commentaar/onderbouwing, etc. Zat eerst nog te twijfelen of ik dit topic bij Picturs zou zetten, maar ben blij dat ik het onder HAW heb gezet!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:57

LoveLeandro schreef:

Toch wil ik nog even reageren op Suelza. Het is heel belangrijk dat je je paard eerst leert stuwen, dan pas dragen. Dit paard is nog jong, die moet eerst goed stuwen, dat dragen komt vanzelf.
Die foto's die jij laat zien, kloppen naar mijn idee niet met jouw uitleg. Die eerste foto is een moment eerder genomen dan de 2e foto. En daarbij komt, dat de pony op de eerste foto teveel gewicht op het voorbeen draagt, en niet op het achterbeen, zoals jij uitlegt. Ik vind dit dus geen goed voorbeeld van een paard dat draagt.
Nog even een toevoeging op jouw verhaal, als een paard gaat dragen, buigt het meer in zijn gewrichten, dus ook in het spronggewricht.

Bedankt voor je reactie. Ben blij dat ik haar heb. Ze is een genot om te rijden!
Ik moet me inderdaad nog langer maken. Heb niet zulke hele lange benen, maar is zeker een punt. Meer zitten in mijn zadel/ in mijn paard. Is één van mijn grootste moeilijkheids graad. Huilen
Ik snap jou idee over de uitleg van Suelza. Dragen zal helaas niet vanzelf komen, daar moeten we hard voor trainen. Haha!
Maar voor mij is het nu wel duidelijk wat de jury bedoelt en dat had ik niet echt zo begrepen en dat is voor mezelf wel even fijn gezien de vraagtekens in mijn hoofd die ik had....