Soms mag hij los springen, hij vind het hartstikke leuk, hindernis staan midden in de bak zonder draadje of wat dan ook, en meneer gaat er recht opaf en overheen als ik 'hup' zeg.
Als hij niet uitkomt bij een lage hindernis dan remt hij heel soms, en dan vanuit stilstand toch nog hup er overheen. En niet krap, maar hij kan zo een meter halen! Pijlrecht omhoog. Prima zou je denken, maar dat slaat al snel om als je erop zit
Hij heeft dus het idee dat hij hóóg moet. Niet snel, maar hooooog
Dus we komen in een drafje aan, vlak voor de hindernis gaat meneer eens kijken waar hij zal gaan springen.. daardoor remt hij een beetje af, en dan KABOEM ontploft ie recht omhoog
Nu kan ik op zich goed rijden, heb een goede zit, maar dit is me echt te heftig, kan het niet helpen dat ik met een plof in het zadel terug komt.. (Ben héél blij dat ik de westernknop even van mn zadel had gehaald haha)
Dus mijn volgende plan: hij moet harder.. Zo gezegd zo gedaan. Goed aangedreven, tikje op de schouder vlak voor de hindernis, en weer KABOEM
Deze keer zonder te remmen, maar weer een gigasprong de lucht in.. Volgende week ga ik het nog eens proberen, met de beugels nog wat korter, en misschien vantevoren even laten losspringen.
Maar wie heeft er nog meer tips?
Hij snapt volgens mij gewoon niet wat daar nu leuk aan is