Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pellie schreef:En met kleine spoortjes gaan rijden? Helpt dat ook?
) Pellie schreef:Wat is goed gebruik? Je bedoelt alleen je hulpen geven als het nodig is?
) Wanneer je paard niet op je spoor reageert kun je als een gek de spoor tussen z,n ribben porren maar dat is niet mijn manier
Op het moment dat mijn paard "ook" niet op mijn sporen reageert tik ik heb bij op het moment dat hij geen reactie geeft. Door veel overgangen te rijden kun je dit heel goed oefenen, vraag er ook een instructeur bij die kan betere aanwijzingen geven wanneer hij/zij er bij staat, dan ik nu via internet
snowdon schreef:Snowdon was een lange poos ook behoorlijk lui, vooral lui voor het been, zoals ze het noemen. Maar sporen en zweep brachten of weinig of voor korte duur verschil. Ik heb ook veel overgangen gereden, veel buitengereden (vond ie leuker) En gewoon veel spelenderwijs gedaan. Nu is hij behoorlijk voorwaarts (ja ok, hij kan nog wel eens lui zijn) en heb het idee dat vast nog weleens periodes komen dat ie weer lui voor het been wordt, maar gewoon spelen en overgangen rijden!
Maar ik ben er achter gekomen dat het voornameliojk aan de ruiter ligt (klinkt hard) maar het is wel zo nu ik train op reactie voor het been doormiddel van veel overgangen waardoor ik reactie moet krijgen wordt mijn paard steeds feller op t been. Meestal zijn de problemen (de dingen die niet willen lukken) de oorzaak van de ruiter klinkt heel harde alleen ik ben er zelf tegen aan gelopen door mij eigen instructeur er op te zetten nou toen wou mijn paard wel lopen !! Vanaf dat moment ging ik trainen met het motto hij kan het wel alleen ik moet het juiste "knopje" vinden
Nu gaat het een stuk beter met goeie instructie !