Thaissa [L2] in de hitte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Thaissa [L2] in de hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 22:35

Ben met thaissa bezig om haar iets hoger en iets ronder te rijden. En dat ze wat meer kracht krijgt in haar passen, wat steeds beter gaat. Ze liep vandaag lekker. Zijn alleen niet heel veel foto's gemaakt doordat de batterij leeg raakte.

hoi
Afbeelding

Middendraf
Afbeelding

Achterwaarts
Afbeelding

Verzitten
Afbeelding

Middengalop
Afbeelding

Galop van voren
Afbeelding

Bedankt voor het kijken Knipoog

Cisss

Re: Thaissa [L2] in de hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:14

Ziet er netjes uit hoor! Je hebt ook een nette houding.
In galop komt is ze al mooi hoger ingesteld. Maar in draf zou ze dat ook nog wat meer kunnen. Je hebt maar 1 draf foto dus het kan ook een moment opname zijn. Succes nog! Lachen Edit, op de foto's in je profiel komt ze wel lekker hoog. Dus waarschijnlijk is de foto van nu dan een beetje vertekend.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 09:33

Ja maar ik ben op vakantie geweest en het is er weer een beetje uit Knipoog .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:23

Goed dat je al bezig bent met wat ronder rijden. Het gymnastiseren is waarschijnlijk ook nog een aandachtspuntje, het ziet er allemaal wat gespannen uit Knipoog
Ik vermoed dat het achterwaarts gaan wat teveel op je handen doet, en te weinig op je zit. Je ziet ook aan je paard dat het als het ware verkrampt.
Als je wilt voorkomen dat je teveel op je teugels/handen achterwaarts gaat en te weinig op je zit, dan zou je het volgende kunnen gaan proberen:
Laat de voorkant los, dus teugels hangen er maar wat bij.
Je legt je benen overduidelijk wat naar achteren en geeft een stemcommando (trug Knipoog ), desnoods met een beetje hulp van iemand die ernaast staat.
Al snel zal je paard begrijpen dat het de bedoeling is om achterwaarts te gaan en kun je het stemcommando achterwege laten. Je paard zal dan netjes ontspannen achterwaarts gaan op je beenhulp. Succes Knipoog

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:34

Oke zal ik proberen ! Ik leg nu een klein beetje druk op mijn teugels, en leg mijn benen ( zoals te zien ) iets naar achter. Als ik mijn handen los laat gaat ze al naar achter.