En het werkte
De laatste keer dat ik foto's van hem plaatste klik, kreeg ik vooral veel commentaar over mijn gebrek aan controle en assertiviteit. Daar zijn we hard mee aan de slag gegaan.
Dit heeft ertoe geleid dat er momenteel wat minder ontspanning is, maar dat ik wel de baas ben geworden
Dat ging eigenlijk makkelijker dan ik verwacht had, ik had gewoon even een flinke trap onder mijn derriërre nodig, en dat hebben de bokkers me gegeven.Ondertussen doen we allemaal dingen die ik twee weken geleden nog niet voor mogelijk had gehouden. We rijden lekker mee in de groepsles, hebben we spielerei met tempowisselingen in draf en galop en meneer blijft toch onder me.
Waar we vooral mee aan de slag zijn, is nu tempocontrole en een constante verbinding van achter naar voor. Soms heb ik ineens niks in handen en soms kan hij wat hangerig zijn. Voor de rest vooral rechtrichten, hij wil rechts slecht aannemen, en ik ben dus eigenlijk constant bezig hem van mijn linkerbeen naar mijn rechterhand te tikken.
Om die reden zie je me op de foto's soms met mijn rechterhand hoger rijden. Ik gebruik dit om de aanleuning rechts wat beter onder controle tehouden. Een hele slechte gewoonte, maar heel lastig af te leren. Voor de rest moet ik vooral nog leren op mijn billen te blijven zitten
Ik blijf voorover hangen op één of andere manier.We zijn nu, muv van de linkergalop aardig richting de B aan het werken. Die linkergalop is nog een verhaal apart, maar daar zijn ook geen foto's van, dus daar ga ik jullie niet meer vermoeien

Wat stug aan de voorkant en weinig verbinding van achter naar voor, maar wel van mij.

Tja...schaam schaam voor mijn binnenhand

Niet zo'n vriendelijk beeld, en erg in twee stukken, maar wel een leuk voorbeen

Overgang van stap naar draf, en hem heel bewust op mijn rechterteugel houden.

De andere kant op vinden we allebei makkelijker

Wat op de voorhand, maar wel fijner in mijn handen dan op de andere kant

En dan kan je iets voorwaarts en het neusje er uit schuiven, daar willen we naar toe!

Na een klein half uurtje vinden we het wel genoeg, en zijn we beiden toe aan een douche!

Daar kan je toch alleen maar verliefd op worden

Jong geleerd is oud gedaan! Mijn dochtertje is nu al weg van hem!

Maar ik zie er wel verbetering in. Jij rijdt meer paard, dan het paard met jou

.