Ukkie (M2) @ Concours Westerbork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Ukkie (M2) @ Concours Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 14:22

Doei!

Vandaag en gisteren heerlijk gereden in Westerbork! Haha!

Ukkie is een 7 jarige merrie van Farmer, ze is alleen wat klein gebleven Haha!
Dit was onze 6e wedstrijd in de klasse M2. Ik heb in het begin nogal wat pech gehad met strenge jury's. Nagelbijten / Gniffelen

We zijn op dit moment vooral bezig met de aanleuning, en het actief houden in de achterhand.
Ze wou nogal snel van het achterbeen aflopen, en dat voelde ik dan allemaal in mijn hand.

Gisteren hadden we gesprongen in de klasse B, we waren 2 keer foutloos, en waren ook nog eens 3e Haha!

Vandaag liep ze twee hele fijne proeven, was voor het eerst dat ik er zo aan kon rijden.

Helaas in de 1e proef een strenge jury, die ik de laatste wedstrijden veel vaker heb, 180 punten, 5e plaats. Helaas waren er maar 4 prijzen. Deze proef ging echt zó fijn, maargoed, volgende keer beter Lachen

2e proef ging ook erg lekker. Haha! Helaas ging ik een keer de verkeerde kant op. Bloos
De contragalop daarna ging toen een klein beetje de mist in.
De jury was na de proef erg enthousiast, en ze vond de aanleuning erg goed en ze had haar totaal niet als pony geschat, heel leuk om te horen. Haha!
Voor deze proef kregen we 189-2 punten, en een 2e prijs! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pasje opzij drukken. Lachen

Afbeelding

Afbeelding
Lovers
Laatst bijgewerkt door Hilde_ op 27-07-08 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_

Re: Ukkie (M2) @ Concours Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:25

ziet er netjes uit Hilde Lachen
Gefeliciteerd met je punten!
Het commentaar ; niet de verkeerde kant oprijden. Vork
Soms val je iets achterover, probeer recht te zitten Ja

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:31

Ik vind het er op zich ontspannen uitzien. Je zit er goed op.
Het paard zou (zeker voor het m2) meer vanuit de schoft bergop mogen lopen. Ik ga er vanuit dat jullie hiermee aan het werk zijn en dat het helemaal goed gaat komen. succes verder!!

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:36

Wat een prachtbeest, die laatste foto Lovers
Ziet er erg netjes uit, goede punten ook Lachen!
Omdat ik toch commentaar moet geven zal ik zeggen iets minder achterover zitten soms, maar dit kan een moment opname zijn Knipoog!
Ga zo door met dat geweldige paardje Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:41

Prachtig paardje Ja
Ik vind dat je erg netjes zit, en het ziet er allemaal gemakkelijk en ontspannen uit. Jij kan zelfs glimlachen op je paard tijdens wedstrijd! Haha! Commentaar heb ik niet, vind het er super uitzien. Lekker zo doorgaan!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:07

Citaat:
Ze wou nogal snel van het achterbeen aflopen, en dat voelde ik dan allemaal in mijn hand.

Volgens Lars is zo'n achterbeen ook vast heel zwaar Haha!

Maar ziet er goed uit Hilde; je hebt haar lekker aan het lopen. Zitten ook mooie foto's tussen; vooral de laatste !

Oh ja nog even wat tips(want dat moet):
1. Ze kantelt bij het pasje opzij
2. Nooit de jury's de schuld geven; 1 keer een strenge jury kan, maar 6 keer achter elkaar??
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 27-07-08 17:16, in het totaal 3 keer bewerkt

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:11

leuk paardje maar hij mag idd wat meer berg op.En in de M2 wordt er sowieso wat strenger gejureerd.

hiephoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:17

Hoi Hilde!

Gefeliciteerd!
Probeer erom te denken dat Ukkie zijn hoofd niet kantelt, a.h mag er misschien nog meer bij.. Je bent nu iig M2 Cool Nu voel je je wel een Ukkie bij de paarden of niet? Tenminste bij de pony's keek ik bij je op Knipoog

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 22:21

miamivice schreef:
Ik vind het er op zich ontspannen uitzien. Je zit er goed op.
Het paard zou (zeker voor het m2) meer vanuit de schoft bergop mogen lopen. Ik ga er vanuit dat jullie hiermee aan het werk zijn en dat het helemaal goed gaat komen. succes verder!!

Dat zijn we zeker. Lachen
En het gaat steeds beter.

yvonnepuntnl schreef:
Citaat:

Volgens Lars is zo'n achterbeen ook vast heel zwaar Haha!

Maar ziet er goed uit Hilde; je hebt haar lekker aan het lopen. Zitten ook mooie foto's tussen; vooral de laatste !

Oh ja nog even wat tips(want dat moet):
1. Ze kantelt bij het pasje opzij
2. Nooit de jury's de schuld geven; 1 keer een strenge jury kan, maar 6 keer achter elkaar??

Die Lars toch Cool

Ze kantelt idd, ze werd toen wat sterk, vandaar dat ik haar even opzij drukte, en vandaar dat mevrouw kantelde. Arme pownie Ach gut
Nou, ik heb 2 jury's, tot 3 keer toe gehad. De jury van de 1e proef had ik voor de 3e keer als jury in het M2. Haha!

hiephoi schreef:
Hoi Hilde!

Gefeliciteerd!
Probeer erom te denken dat Ukkie zijn hoofd niet kantelt, a.h mag er misschien nog meer bij.. Je bent nu iig M2 Cool Nu voel je je wel een Ukkie bij de paarden of niet? Tenminste bij de pony's keek ik bij je op Knipoog

Ik voel me zeker een ukkie Schijnheilig maar gelukkig kan ze makkelijk meekomen. Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:33

hee Hilde!

Mooie foto's van een mooie Ukkie! Gaat goed zo te zien en proficiat met je punten! Vijfde en tweede plaats is echt goed Ja

Succes verder en hou ons op de hoogte met foto's Haha!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:24

Prachtig paard!
Gefeliciteerd met je wpen en prijs!
Pas wel op dat hij z'n hoofd niet kantelt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:18

Het ziet er opzich erg fijn uit, alleen waar je op moet letten is dat hij/zij niet het hoofd kantelt, dat jij rechterop zit en niet je benen te ver terug legt. Let ook op dat je je handen netjes naast elkaar op dezelfde hoogte houdt, en rechtop hebt. Ik weet het, het is onwijs moeilijk Knipoog Probeer d'r wat ronder te rijden, en dat kan ook nog steeds opgericht zegmaar, maar ze moet er net wat meer door komen imo. En probeer de achterhand er nog méér eronder te rijden. Je zit al bijna in het Z, dus die verzameling moet er echt ingestámpt zijn.

Ik bedoel dit allemaal alleen maar om je te helpen, en niet om je af te kraken. Zelf weet ik hoe lastig M-jury's zijn en waar ze op letten. Dus probeer aan die puntjes te werken en dan weet ik zeker dat jullie een supersterke combinatie worden. Want verder zijn jullie nu ook al fijn om naar te kijken! Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:30

Ik vind commentaar alleen maar fijn hoor! Haha!

Het kantelen klopt, maar dat gebeurd maar heel af en toe, op die foto hield ze wat vast, en vroeg ik even wat door, was maar een momentopname. Lachen

Onderbenen zijn een probleem, ben ervan op de hoogte. Schijnheilig
Het viel me ook op idd dat ik achterover hang, zal erop letten.

De verzameling zit wel aardig goed Ja dit waren de losrij foto's, en dat zie je er ook aan. Ja
Ze loopt hier nog niet echt goed op het achterbeen inderdaad, ik kon in de proeven heel fijn rijden, voor het eerst dat ik er zo aan kon rijden in de proef. Het is wel jammer dat die momenten niet op de foto zijn gekomen, maar volgende keer beter. Lachen

Bedankt voor je commentaar! Haha!