Guessje (Z1) @ Concours Wateringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lin4Life

Guessje (Z1) @ Concours Wateringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 17:17

Het was iets uit de richting als je bij Zwolle woont, maar ook tijdens de vakantie waar me paardje ook mee is kunnen we natuurlijk lekker concoursen rijden.
Het leek me wel een keer leuk om aan de andere kant van nederland een wedstrijdje mee te pikken dus vandaar.

Dit was de 4e keer dat Guess in het Z1 gestart werd en het is nog een beetje wennen.
Guessje is de laatste tijd voornamelijk diep laag en rond gereden en wanneer ze meer moet oprichten dan komt er een klein middelvingertje en zegt ze neeee ik moet lekker diep laag en rond.
Dit gaat al steeds beter en hier krijgen we natuurlijk ook begeleiding mee, maar zoals alle problemen die we tegen komen als ruiter is ook dit niet van de een op de andere dag opgelost.

Op de foto's kun je ook zien dat ze er vaak te rond doorheen is en teveel met haar kin richting haar borst komt.
Toch was ik zeker niet ontevreden van de proeven
We kregen de 1e proef 198 en de 2e proef 197 punten (2e proef had ik een grote fout)
We hebben dan wel geen winst gereden maar ze deed het toch zeer goed. Op concours kan het niet ineens 10x beter als in de training Knipoog
Het was een zeer regenachtige dag en de bodem leek eerst heel goed maar bleek heel zwaar. De paarden zogen zich vast in het zand en hadden dus veel moeite met impuls behouden.

Mijn houding is en blijft een zeer zwak punt. Dit komt doordat ik een blessure heb ik mijn rug. Dit mag ik eigenlijk niet als excuus gebruken natuurlijk maar dit speelt hierbij een grote rol ookal werk ik hard om het te verbeteren. Ik heb betere en mindere dagen.

Als je hebt gekeken natuurlijk graag een berichtje met opbouwend commentaar Haha!

1. Binnenkomen Lachen
Afbeelding
2. Close up
Afbeelding
3. Schouderbinnenwaarts
Afbeelding
4. Middenlijn
Afbeelding
5. Appuyement
Afbeelding
6. Middenlijn naar afgroeten
Afbeelding
7. Relaxen Lachen
Afbeelding

jUst_eVa

Re: Guessje (Z1) @ Concours Wateringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:21

Hallo,
ten 1e, was heeft hij een leuk koppie! Pling En verder, vind ik je houding niet zo slecht hoor. je paard loopt soms iets te diep, maar daar werk je zo te lezen al aan!
succes verder

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:40

Kijk je blij Haha! Haha niet zo zuur kijken Lin Tong uitsteken Zo erg is Guess ook weer niet toch? Tong uitsteken

Dat met die oprichting, het is nog wennen voor zowel jou als guess als jullie combi Lachen Ik vind dat je het goed doet hoor Lachen

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:44

Oei, wat een vervelende hoofdhouding!
Heb je door waar de trens helemaal zit? Vooral bij de close-up foto kun je het duidelijk zien. Echt een heel naar gezicht, sorry.

Mijn voorzichtige suggestie: zachter met de handen, meegeven naar voren, neusje er uit rijden, en de actie vanuit je been laten komen.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:20

Daar zijn we mee bezig.
Ze zit nu in de fase dat ze alleen gruwelijk zwaar op de hand wordt en er net doorheen knikt..
Hier zijn we zols ik al had gezegd heel erg mee aan het werk maar word het niet van de een op de andere dag anders.
Door haar meer te activeren achter zodat ze meer moet dragen komt ze vanzelf aan de voorkant meer omhoog. Dit is nu echt nog super moeilijk dus vandaar dat het nu zo wordt.
maar ik snap je commentaar hoor Knipoog Als jij ook snapt dat er aan gewerkt wordt..

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:22

hee jou heb ik gezien!
de moeder van me vriendin heeft je voorgelezen. leuk beest!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:02

Over het algemeen een mooie combinatie. Zoals hierboven vermeld, loopt je paard iets te eng in de hals. Ze houdt zo haar hele bovenlijn vast. Zelf in de opgerichte houding, zou ik proberen ze langer te laten worden. Dan loopt ze in de proef ook maar iets lager, maar dan toont het algemeen beeld ontspannender.
Je houding is oke, probeer iets rechter te zitten in je schouders.
Succes verder!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:35

Okay, goed dat er aan gewerkt wordt! OK dan!

Maar eh, is het misschien een rare suggestie om dat thuis te doen, op een wat vriendelijker trens? Of zeg ik nu hele rare dingen?

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:54

ziet er prachtig uit!
Soms loopt het paard iets te diep maar dat meld je zelf al.
Hij zet zijn achterhand er erg mooi onder!

Succes met hem!! Lachen

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 08:29

@ Tody, Thuis heb ik haar ook weinig op S&T lopen hoor. Loopt ze vaak gewoon op een dubbelgebroken watertrensje.
Omdat het voor mij nog moeilijk is en me paard ook in moeilijk periode mis ik dan even iemand aan de kant die roept hoe het dan moet..
De laatste tijd kreeg ik namelijk van iemand andres les die het wel super vind zoals ze liep..
En daardoor is het voor mij ook heel erg omschakelen nu ik een andere instructeur heb..
Zelf moet ik dan nog net wat handiger worden op sommige punten en daardoor ben ik te laat waardoor die er toch weer doorheen knikt. en zelf krijg ik m er dan weer moeilijk uit..

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:38

Okay, dat klinkt al een stuk onderbouwder dan 'er wordt aan gewerkt'. Niet negatief hoor, maar dat roept iedereen...

Heel veel succes met rijden dan, en post je nog eens wat als het beter gaat?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 12:40

haha ja ik snap wat je bedoelt!
ja wanneer het beter gaat komt er zeker weer een topicje van ons Lachen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:44

Ik vind dat je aan de bespiering van je paard kunt zien dat ze eigenlijk nog niet goed van achter naar voren getraind is, aan 1 stuk zegt maar. Ze"breekt af" bij de schoft zeg maar als je begrijpt wat ik bedoel. De hele aanleuning moet wat meer "open", ze moet meer op een goed maniet van achter vandaan aan je hand gaan trekken ipv op je hand gaan hangen zoals ze volgens mij hier doet.
Dit zal nog veel training vergen vrees ik en ik moet eerlijk zeggen dat ik zo geen Z1 zou gaan starten. In ieder geval veel succes gewenst met de training. Je hebt een leuk paard!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:48

Ik vind dat je de stang wel erg strak hebt. Daardoor gaat hij ook eerder laag en rond.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:49

Ja dat begrijp ik idd ook niet helemaal. Wrs omdat je paard aan je handen hangt? Dat wordt met die stang idd alleen maar erger.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:14

Ik vind je houding lang zo slecht nog niet hoor, het oogt prima. Let wel af en toe nog op je schouders, die komen soms wat gespannen over Lachen.

De halshouding van je paard vind ik echter niet zo prima.. Ze loopt heel eng en opgekropt en de stang staat wel erg strak. Zoals Tody al zei, probeer wat zachter te worden in je handen en meer mee te geven.
Als je je paard thuis eigenlijk vaker rijdt op een dubbelgebroken watertrens, waarom zou je er dan op concours een S&T inhangen?
Volgens mij kan dit paard prima gereden worden op een trens, als ik dan op jouw eigen woorden afga Lachen. Ik zou zeggen ; probeer het eens!

Heel veel succes nog gewenst met haar en ik ben benieuwd naar de foto's van als het met rijden weer wat beter gaat.
Oh, wat ik nog wilde zeggen.. Super dat je bent overgeschakeld op andere instructie, ik denk dat jullie met de nieuwe instructie een stuk verder gaan komen, want ik vind jullie zeker een mooie combinatie Lachen.

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:50

Mooi paard, ziet er netjes uit

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:33

het is inderdaad geen fijn gezicht om te zien kwa bit maar je werkt er aan en dat is een heel goed punt... trouwens je mag tegenwoordig toch in de Z met een trensje rijden... als jij zegt dat je thuis ook gewoon met een dubbel gebroken bitje rijd waarom op wedstrijden niet?

en foto 3 is echt kwijl kwijl ziet er netjes uit Haha! (vind ik althans)

oja van mij mag je wat trotser op je paard zitten want je hebt een mooi beestje en zelf rijd je ook erg netjes Haha!

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:31

Wauw echt super mooi!