Pierrot is een 15 jarige haflinger en is ruim 10 jaar manege pony geweest. Hij is nu ruim een jaar in mijn bezit.
De laatste 3 maanden zaten Pierrot en ik nogal in een dip en ging het totaal niet lekker met rijden (lag 3 maanden geleden ook van hem af met als resultaat een zware hersenschudding en een zwaar gekneusd stuitje), Zelf ben ik 2,5 week gelden begonnen met lessen en ineens hebben we de klik weer terug gevonden

Ik ben 4 jaar geleden van een paard gevallen waarbij ik mijn rug heb gebroken, Pierrot is ook niet de makkelijkste om te rijden dus vandaar dat ik er soms nog wat gespannen op zit, al moet ik zeggen dat ik na een kwartiertje al wat zekeder werd en ik uiteindelijk met een los teugeltje met hem door de bak scheurde.
Vandaag heb ik vooral geprobeerd om veel overgangen te rijden en zijn achterhand wat meer de activeren, ook zit hij soms erg vast in zijn nek vandaar dat ik veel voltes rij en hem dan extra probeer in te laten buigen.
Zelf moet ik op mijn tenen letten en uitkijken dat ik af en toe niet wat voorover kukel.
Ook moet ik op mijn handen letten (dat ze niet een eigen leventje gaan leiden
)Helaas heb ik niet over het uur verspreid foto's maar van maar 10 min ongeveer na een half uurtje rijden.
[1]

[2] Ontspannen aanleuning in de draf, handen mogen wat hoger.

[3] Activeren achterbeen voor inzet volte

[4]Stappen (armen niet zo panish houden
)
[5]Z'n lekkere bekkie

[6] Van hand veranderen

[7] Onderbeen wat verder naar achteren en meer proberen te ontspannen

[8] Stappen, bezig met aandacht terug vragen

[9] Gallopje, helaas wel op het verkeerde been

[10] Andere paarden zijn natuurlijk veel interessanter

[11] Redelijk fijn beeld, heb helaas een wat strenge binnenhand (moet teigels leren korter te nemen bij het inbuigen op een volte)

[12] Tot de volgende keer