Nike; Dressuur en wat sprongetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Nike; Dressuur en wat sprongetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 15:08

Sinds 3 weken ben ik Nike weer wat meer aan het rijden. Een langere tijd daarvoor (10 weken) is ze weinig gereden doordat ik stage had. We rijden niet echt een niveau.. we zijn ondertussen wel begonnen met wat gehoorzaamheidsoefeningen zoals wijken, schoudervoor en travers. (Onder begeleiding)
Van de 3 weken dat ik haar weer zelf rij heeft ze een kleine week niets gedaan doordat er extra hulp nodig was bij mijn werk.
Maar nu gaan we er weer volop tegenaan. Wat Nike gelukkig helemaal niet erg vind Haha!
Ze heeft last van de late lentekriebels en rent meerdere keren per dag bokkend en springend als een gek door de wei Huilen van het lachen

1. Mijn maatje en ik Lovers
Afbeelding

Deze week merkte ik dat Nike wat anders liep, wat last van haar achterbenen dacht ik. Ze wou ze er niet echt goed onderzetten, en al helemaal niet haarzelf wat meer dragen (waar we nu vooral naartoe aan het werken zijn).
Haar galop was het ergste. Ze galoppeerde al een hele tijd een héél stuk beter als eerst. Maar ze begon echt weer als een hertje rond te 'huppelen'.
Ik ben deze week dan ook niet echt bezig geweest om echt dingen te verbeteren. Was meer verschillende dingen aan het proberen waardoor Nike wat beter ging lopen. (Veel voorwaarts/neerwaarts rijden, met langere teugel rijden, wat meer bij elkaar rijden, toch proberen haar wat meer op haar achterhand te krijgen, veel overgangen/tempowisselingen/schijnovergangen of juist wat minder, veel figuren/wendingen rijden of juist minder e.d. )
Donderdag ging het nog niet helemaal goed, wel al iets beter maar ze liep niet zoals ik van haar gewend ben. Al ging ze op het laatste toch nog wel redelijk.

2. Middedrafje
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0601C.jpg

3.
Afbeelding

4.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0614c.jpg

5.
Afbeelding

6. Nog een beetje een fatsoenlijke galop Knipoog
Afbeelding

7.
Afbeelding

Gisteren was ik samen met ChingYi en Angelique naar een plaats waar een springparcourtje staat gereden.
Daar hebben we eerst nog wat dressuur gereden. Hier was de oude Nike er weer!
Dat Nike op veel foto's haar mond wat open heeft komt vooral door mijn rare binnenhand. Die hou ik soms in een heel rare knik, wat voor spanning zorgt waardoor Nike haar mond open doet. Zodra ik mijn handen gewoon goed recht en stil hou doet ze dit niet zo snel. Maar dat moet ik dan wel nog doen natuurlijk. Knipoog

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Haha!
Afbeelding

Na het dressuurrijden hebben we nog gesprongen. Eerst wat enkele hindernissen en lijntjes en vervolgens een parcourtje.
Het eerste parcour met Nike ging heel goed. Ze wou wel op de sprongen af maar wachte netjes af en liet mij ook wat regelen.
Het 2e en 3e parcour ging een heel stuk minder. Nike had de smaak te pakken en croste liever op de hindernissen af dan wat rustiger aan te doen. Toen ben ik maar gestopt met het idee, volgende keer beter dan maar. Knipoog

15. De eerste ´sprong´ toch wel een beetje eng Clown
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0905C.jpg

16. Je kan ook zo doen Clown
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0952C.jpg

17. Haha!
Afbeelding

18.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0956C.jpg

19.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _0955C.jpg

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

_Stephaniee_

Re: Nike; Dressuur en wat sprongetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:25

Heey Patty!
Jullie gaan goed voorruit vind ik..
Je zit is ook al beter dan eerst.. nog iets je schouders terug en dan komt dat allemaal wel goed Knipoog..
Wat vind Nike springen trouwens leuk!!
Succes samen Lachen!

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:29

Ha patty! Haha!
Nike ziet er goed uit man! Lachen En jou hoofstel *kwijl kwijl*
Als verlichte tip heb ik: Dat ze iets meer op haar achterhand mag gaan lopen, zie vooral foto 6 Knipoog Maar je hebt haar lekker aan het lopen, en ze verruimt mooi hoor! Haha!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:23

Hee patty

ziet er alweer beter uit , je hebt dr goed aant lopen Knipoog

alleen lijkt het alsof ze nogal zwaar in de mond is? een beetje hangt zeg maar, want op sommige fotos heeft ze haar mond open en lijkt t net alsof ze dat doet om te trekken...
succes nog!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:42

Mooi paardje! Knipoog Vind jullie een leuke combi.
Je hebt een mooie zit, het enige wat me opvalt
is dat je wel heel erg naar beneden kijkt de
hele tijd Tong uitsteken

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:57

Wat is Nike leuke zeg!
Alleen wat me opvalt is dat je in de galop een beetje in elkaar duikt, dat zie je vooral op foto 6.
Je mag idd wat meer vooruit kijken, t ziet er verder netjes uit.

Veel succes! Ja

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:03

Ik denk dat het niet zo raar is dat ze haar achterhand er niet onderzet zoals eerst, je geeft zelf al aan dat ze een tijd lang erg weinig gereden is. Tijdens zo een periode gaat een paard toch weer achteruit, fysiek gezien bedoel ik. De spieren nemen snel af helaas en de soepelheid wordt ook veel minder. Daarom denk ik dat je je daar geen zorgen over moet maken, gewoon weer rustig aan de slag gaan en langzaam opbouwen dan komt het denk ik wel weer goed! Verder inderdaad ( omdat commentaar moet Tong uitsteken ) netjes op je kont zitten en schouders naar achter. Ik vind jullie een leuke combi!

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:35

leuke pony heb je,
met springen mag je je handen wat meer naar voren houden , verder heb je een mooie houding met springen
aleen met gymschoenen rijden is niet zo slim

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:55

hey
ziet er goed uit!
je hebt nike al veel geleerd !

mag ik vragen waar je bent gaan rijden ? de plaats komt me bekend voor
volgens mij ben ik daar ook al geweest om te oefenen

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:01

Leuk paardje! Ziet er netjes uit!
Hij heeft ook een mooie springtechniek Knipoog

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:54

Leuk paardje,
Vooral de springfoto's vind ik erg mooi!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:00

Het ziet er goed uit, vooral als je het verschil ziet met toen je haar pas had! Zou alleen je zadel wat naar achter leggen, hij ligt op de schouders..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:20

Dankjullie Lachen
Eva_Arno; Ze is juist helemaal niet zwaar in haar mond nu. Hangen probeerd ze wel eens maar eigenlijk doet ze dit zo goed als niet. Dat ze haar mond open deed toen kwam vooral door de rare knik in mijn binnenhand zoals in de tekst uitgelegd staat. Lachen
MissVicky; Dat zou wel kunnen, alleen het rare is dat toen ik haar nog minder vaak reed ze wel beter liep van achteren dan de afgelopen week. Gelukkig is ze nu wel weer helemaal de oude Haha!
Sylviej; Ik ben gaan rijden in Grathem bij Reyvenhof. Lachen