3 jarige pre merrie Goya inrijden! vooruitgang!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

3 jarige pre merrie Goya inrijden! vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 15:07

Hoi allemaal,
Voor degene die Goya nog niet kennen, zal ik haar evnetjes voorstellen!
Goya is een andalusier merrie van 3 jaar oud. Nu nog zwart, maar begint al aardig te schimmele!
Ze heeft een zeer lief en heel gevoelig karakter. beetje een aanstellertje, maar gelukkig begint dat nu wat minder te worden.
Ik zit nu ongeveer 4 weken op haar en het gaat allemaal steeds beter!
Ze wil erg graag leren, maar vind het allemaal wel moeilijk. Haar benen zijn vrij slap, ze heeft hier als veulen ook heel veel last van gehad. Ze loopt al beter, maar nog niet perfect. Ze weet op dit moment ook nog niet zo goed wat ze met haar benen aan moet. Kan sinds 2 dagen los draven, al is af en toe het sturen nog wat lastig, maar jah dat komt vanzelf wel! Ik vind in ieder geval dat ze het superbraaf doet! Ze lijkt er ook erg veel plezier in te hebben! loopt lekker onspannen en met haar oortjes naar voren, maar je merkt wel dat ze het moeilijk vind. Heb nu geen foto's van het draven, m'n moeder vergat foto's te maken omdat ze het zo goed vond gaan Haha! Dus alleeen foto's van het uitstappen. Het was erg warm vandaag en heb daarom ook niet echt lang wat met haar gedaan, maar voor haar is het gewoon vermoeiend natuurlijk. dus daarom ziet ze er op de foto's gewoon moe uit Clown
Hier komen de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nog eventjes wat foto's op het land Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat waren ze weer!
Heb m'n handhouding nog niet echt op elke foto perfect, maar komt denk ook omdat ik de teugels natuurlijk nog niet echt goed op maat heb. Heb ze een beetje losjes maar hou wel steeds contact met der mond.
Ben benieuwd wat jullie van der vinden!
voor de gene die haar al kennen: ze is trouwens ook al wat afgevallen Bloos we kunnen der ribben weer voelen Haha!

xxmiszlizzxx

Re: 3 jarige pre merrie Goya inrijden! vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:37

ik vind het er echt helemaal niet slecht uitzien!
En ik vind het fijn dat je hem niet meteen in de krul trekt of naar beneden rijd..zoals ik wel eens hier langs ziet komen. laat het paardje eerst even lekker wennen aan jou en het zadel, en ik weet zeker dat t goed komt!
Veel succes!
En omdat commentaart moet;) probeer soms recht boven het zadel te blijven ziteen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:41

Ziet er heel leuk uit zo voor het inrijden, inderdaad goed dat het ''niet gelijk in de krul ermee is'', commentaar je handjes en recht boven het paard blijven, en je voetjes steken soms wat uit, ziet er heel leuk uit hoor.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:43

ZOOO !
Ze is inderdaad al veel afgevallen, goed hoor !
Valt niet veel van te zeggen maar ziet er ontspannen uit.
Probeer wel iets meer contact met de mond te houden, op sommige foto's hangen je teugels in een boog, daarbij hoef je ze natuurlijk niet korter in haar hals te maken maar dan heb je wel meer gevoel.
De rest komt wel als er een stuur op zit.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:50

Tja...wat voor commentaar moet je hier nu bij geven...ik stap mijn paard uit. Geen idee hoe je je paard in draf aan het lopen hebt, misschien ziet het er dan wel heel paard onvriendelijk uit.
Contact teugel zoals hierboven word gezegt, is bij uitstappen niet echt nodig lijkt mij.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:29

Hoeft bij uitstappen niet perse maar het blijft een jong paard en als je wat contact houdt heb je naar mijn idee meer gevoel als ze bv schrikt.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:26

aerdenhout1 schreef:
Tja...wat voor commentaar moet je hier nu bij geven...ik stap mijn paard uit. Geen idee hoe je je paard in draf aan het lopen hebt, misschien ziet het er dan wel heel paard onvriendelijk uit.
Contact teugel zoals hierboven word gezegt, is bij uitstappen niet echt nodig lijkt mij.

Nee dat hoeft idd niet, maar we hebben het hier wel over een jong paard, dus wel zo handig om contact te houden heh........

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:28

Hey Claris, dat ziet er goed uit zeg, Goya loopt er ontspannen bij, en ze wordt idd al lichter, schattig zo die half lichte staart en hoofdje.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 07:07

se7entje schreef:
ZOOO !
Ze is inderdaad al veel afgevallen, goed hoor !
Valt niet veel van te zeggen maar ziet er ontspannen uit.
Probeer wel iets meer contact met de mond te houden, op sommige foto's hangen je teugels in een boog, daarbij hoef je ze natuurlijk niet korter in haar hals te maken maar dan heb je wel meer gevoel.
De rest komt wel als er een stuur op zit.

dankjewel Haha! jah toen haar nieuwe landje weer een beetje kaal werd en sinds ik echt wat langer wat met haar doe vlogen de kilo's eraf! teugels hangen idd in een boog, had zelf niet eens echt het gevoel dat ik ze nog zo lang had Bloos volgende keer neem ik ze wel iets korter, maar heb wel steeds contact gemaakt met haar mond Knipoog
xxmiszlizzxx schreef:
ik vind het er echt helemaal niet slecht uitzien!
En ik vind het fijn dat je hem niet meteen in de krul trekt of naar beneden rijd..zoals ik wel eens hier langs ziet komen. laat het paardje eerst even lekker wennen aan jou en het zadel, en ik weet zeker dat t goed komt!
Veel succes!
En omdat commentaart moet;) probeer soms recht boven het zadel te blijven ziteen

dat recht boven het zadel zitten zal ik meer proberen te doen, ik denk dat ik onbewust toch een beetje met me lichaam ben gaan sturen..
aerdenhout1 schreef:

in draf ziet het er ook zeker niet paardonvriendelijk uit kan ik je verzekeren Knipoog heb de teugels dan natuurlijk wel wat korter, maar opzich nog steeds langer dan normaal zodat ze de tyd krygt om te wennen. draf vind ze echt moeilijk dus probeer haar zoveel mogelijk te ondersteunen daarin. Zal volgende keer echt eventjes nadrukkelijk tegen m'n moeder zeggen dat ze foto's van het draven moet maken Haha!
Essie73 schreef:
Hey Claris, dat ziet er goed uit zeg, Goya loopt er ontspannen bij, en ze wordt idd al lichter, schattig zo die half lichte staart en hoofdje.

thanx Bloos jah lieff heaa! vind dat grijse dat ze steeds meer begint te krygen op haar hoofd zo lief staan Bloos haha Haha!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:33

Hey!
Ziet er super en ontspannen uit!
Maar wat me opviel is dat je een rood touw rond haar nek hebt hangen (als houvast neem ik aan voor als ze gek begint te doen?)
Hiervoor kan je best een stijgbeugelriem gebruiken aangezien zon touw erg kan snijden.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:15

Heej claris!
Ziet er goed uit Lachen Idd trek jij dr tenminste niet meteen de krul in!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:48

M__ schreef:
Hey!
Ziet er super en ontspannen uit!
Maar wat me opviel is dat je een rood touw rond haar nek hebt hangen (als houvast neem ik aan voor als ze gek begint te doen?)
Hiervoor kan je best een stijgbeugelriem gebruiken aangezien zon touw erg kan snijden.

Najah het is een heel zacht halstertouw en zal niet snel snijden hoor Knipoog is in feite gewoon het zelfde als een beugelriem, maar is idd voor als ze gek gaat doen dat ik dat touwtje kan vastpakken.
Mii_Jessica schreef:
Heej claris!
Ziet er goed uit Lachen Idd trek jij dr tenminste niet meteen de krul in!

thanx!, hoeft van mij idd allemaal nog niet, geef haar eerst is de tijd om te wennen aan alle andere dingen die ze moet doen, sturen, evenwicht enz.. aan de teugel lopen enzo komt later vanzelf wel.. af en toe als ik een beetje speel in der mond zakt ze wel iets.. maar hoeft van mij allemaal nog niet perse!

AriekeVG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:13

Succes met het inrijden, gaat helemaal goedkomen!