Danley @ verbetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

Danley @ verbetering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 11:57

Hallo iedereen,

*blij*

Ik ben nu weer al 2 maanden met Danley bezig en het gaat langzaam aan vooruit.
We zijn nu 3x L1 gestart en de punten stijgen gelukkig Knipoog We zijn nu L1+3
174 - 175
174 - 181
181 - 182
11 juli heeft ze meegedaan aan de NRPS keuring in Assendelft. Ze heeft daarbij een 2e premie behaald, eerst geplaatst.
Als ze volgend jaar wat hoger in de sport loopt (dat hopen we Knipoog ) en ze meer van achteren gaat dragen zit er misschien wel een 1e premie in werd gezegd. Met de zadelrubriek waren we 4e van de 8.

Op de keuring zijn we ook de 4-jarige dochter van Danley tegengekomen. Was erg leuk om ze zo naast elkaar te zien Lachen

(ik heb al een kleiner bitje voor d'r gehaald, moet zeggen dat hij op dit moment scheef zat en meer uitstak dan normaal, ga volgende week nog een maatje kleiner halen)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben heel goed op mijn houding aan het letten en ik moet zeggen dat het al aardig beter gaat Go jij! Go jij! Mijn vaste punten:
- Onderrug niet hol maken
- Handen rechtop en geen knik erin
- Meer met mijn benen rijden, buitenbeen naar achteren binnenbeen meer naar voren
Dat zijn eigenlijk de hoofdlijnen.
Ik ben veel met gehoorzaamheidsoefeningen beter omdat Danley heel snel gepikeerd is en altijd maar vooruit wil denken. Wijken gaat beter maar voor het rechterbeen gaat nog niet goed genoeg. Toch kunnen we het wel, 1e L1 proef hadden we er 2 7'ens voor!
Rechts is ze ook minder goed buigzaam dus ben veel bezig met soepelheid en buiging zodat dat weer van pas komt bij o.a. wijken.
Ik heb mijn zweep aan de kant gegooid en met kleine spoortjes gaan rijden toen mijn beenhouding wat beter werd. Reageert ze heel goed op.

Deze foto's zijn van gisteren, 25 juli

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Niet het beste moment, maar vind mijn houding is hier best goed.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Binnenbeen meer terug
Afbeelding

Ter vergelijking, 1 maand geleden
Periode gehad van handen veel te hoog en teveel spanning op de teugels. Oud bekend probleem voor mij: benen, kun je hier goed zien

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Blijf het leuk vinden om naar deze vreselijke foto van 2 jaar geleden te kijken Vork
Afbeelding

Ik hoop dat jullie het met de verbetering die ik zie eens zijn Bloos Knipoog
Mijn bijrijdster gaat op het moment ook heel erg vooruit en gaan in januari ook starten.

Mijn volgende wedstrijd is het regionale kampioenschap in Wieringen.

groetjes!

Joltsje

Re: Danley @ verbetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:02

zeker een vooruitgang. super.

ze loopt nou meer nageefelijk etc. wel vind ik dat ze op sommige fotos veel op de voorhand loopt (foto 3)

je hebt je rug dus hol en hierdoor ga je voorover zitten.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:05

Wow wat een verbetering joh! OK dan! Ziet er erg mooi uit.
En ja dr zijn wel wat kleine dingetjes op te merken, maar het zijn momentopnames dus wil daar niet teveel over kwijt Knipoog
Je kunt zien dat jullie flink hebben gewerkt in 2 jaar tijd Haha!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:14

wat een prachtige pony
idd lette op je rug
voor de rest ga zo door!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:11

OK dan! Jullie zijn absoluut op de goede weg !!

Veel meer ontspanning en balans.

Let wel op je benen, die mogen iets stiller Lachen

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:49

Dat ziet er al een stuk beter uit marleen!
Blij jullie weer samen te zien hoor! Blijf inderdaad op je benen letten en voor je uit kijken Knipoog

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:30

Leuk hoor om die veranderingen zo te zien! Ga zo door

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:46

Heyyy marleentje!!

Ze loopt wel beetje op de voorhand he Nagelbijten / Gniffelen

komt wel goed met jullie Tong uitsteken

dikke zoen marin

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:51

Wauw! Jij verdient een hoop schouderklopjes voor je harde werk! In 1 maand ook al zoveel verschil! Mooie pony en jullie zijn nu echt een combinatie, probeer inderdaad er aan te werken dat ze wat minder op de voorhand loopt en aan je houding ben je al lekker bezig! Super!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:49

Ziet er wel netjes uit.. Wat je moet proberen is wat meer buiging in het achterbeen te rijden, zodat die van vore iets meer ruimte in zn kaak krijgt en activer wordt..

Keep goging Haha!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 17:52

Nimroy schreef:
Heyyy marleentje!!

Ze loopt wel beetje op de voorhand he Nagelbijten / Gniffelen

komt wel goed met jullie Tong uitsteken

dikke zoen marin

Bloos Koe zijn er mee bezig

laura_peetje schreef:
Wauw! Jij verdient een hoop schouderklopjes voor je harde werk! In 1 maand ook al zoveel verschil! Mooie pony en jullie zijn nu echt een combinatie, probeer inderdaad er aan te werken dat ze wat minder op de voorhand loopt en aan je houding ben je al lekker bezig! Super!

bedankt Kusje

Zeabiscuit schreef:
Hey Marleen,
Daar zijn jullie weer. Waar staat Danley ook al weer? Leuk dat jullie weer samen zijn.

Bij Korver in Edam Knipoog

Romyv schreef:
Ziet er wel netjes uit.. Wat je moet proberen is wat meer buiging in het achterbeen te rijden, zodat die van vore iets meer ruimte in zn kaak krijgt en activer wordt..

Keep goging Haha!

Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Hoe krijg ik dat voor elkaar?

groetjes!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:34

Met buiging in het achterbeen bedoel ik de knie en het spronggewricht.. Om zn achterbeen er goed bij te kunnen zetten, moet ti zn knie en sprong buigen, daardoor worden zn passen groter en heeft die ruimte om onder de massa te treden.

Dit krjig je voor elkaar door hem actief te rijden van achtere naar voren. Dus veel overgangen maken, nee hard rijden maar actief, reactie eisen als je been geeft of terug wilt rijden maar ook bijvoorbeeld veel galopoefeningen (overgangen!!) rijden en balkjes lopen zijn heel goed om het achterbeen te laten buigen. als je dit combineerd met training aan de longe met pessoateugel kom je heeel ver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:59

Ik zie zekerweten vooruitgang!.
Ook zie ik eigenlijk geen punten in jou houding waaraan echt gewerkt moet worden, alleen als ik jou was zou ik zorgen dat hij wat actiever wordt van achteren, hij valt soms een beetje op de voorhand.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:19

Met een palomino rijden ziet er eigenlijk altijd mooi uit. Bloos
Je kunt echt heel goed zien dat je vooruit bent gegaan, het ziet er nu veel vriendelijker uit.
Wat je benen betreft, ik heb hetzelfde probleem, je moet er gewoon proberen altijd aan te denken en dan komt het vanzelf goed. Een slechte gewoonte is helaas moeilijk af te leren

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:36

Een hele vooruitgang hoor!
Let er wel op dat je je onderbenen niet naar achter slaat.
Prachtig frontriem trouwens, echt chique.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:24

Ik vergelijk het even met je vorige topic, van 12 juni (1,5 maand geleden): _Marleen_ @ [HAW] Danley (palomino) is back!

foto 8 juni wedstrijd van je:
Afbeelding
les 11 juni
Afbeelding
draf
Afbeelding

Ik vind dat je er zelf een stukje meer ontspannender op bent gaan zitten. Je geeft nu ook meer ruimte van voren.

Dat je foto 7&8 plaatst vind ik niet helemaal terrecht, want ook toen (zie je topic en deze foto's), zaten er ook nette stukjes tussen.

Vind het een super pony en ik denk dat als je haar wat scherper aan je been maakt en meer op je zit rijdt, dat je zo de L en M door fietst, want ze kan ruim genoeg bewegen, al mag hij zoals eerder is gezegd, nog wat meer op het achterbeen komen (dus lekker veel schakelen).

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:30

sunnymay schreef:
Ik vergelijk het even met je vorige topic, van 12 juni (1,5 maand geleden): _Marleen_ @ [HAW] Danley (palomino) is back!

foto 8 juni wedstrijd van je:
http://i60.photobucket.com/albums/h14/x ... xx/9-7.jpg
les 11 juni
http://i60.photobucket.com/albums/h14/x ... x/10-6.jpg
draf
http://i60.photobucket.com/albums/h14/x ... x/12-7.jpg

Ik vind dat je er zelf een stukje meer ontspannender op bent gaan zitten. Je geeft nu ook meer ruimte van voren.

Dat je foto 7&8 plaatst vind ik niet helemaal terrecht, want ook toen (zie je topic en deze foto's), zaten er ook nette stukjes tussen.

Vind het een super pony en ik denk dat als je haar wat scherper aan je been maakt en meer op je zit rijdt, dat je zo de L en M door fietst, want ze kan ruim genoeg bewegen, al mag hij zoals eerder is gezegd, nog wat meer op het achterbeen komen (dus lekker veel schakelen).

bedankt voor je reactie vind het altijd leuks als jij reageert Bloos
Je hebt gelijk, toch op die foto van 8 juni rij ik met veel meer spanning en te hoge handhouding en zit niet genoeg op mijn kont. Het is misschien een mooie foto maar ik ben niet tevreden over dat totaalplaatje.
Die 2e draffoto in wasabi vind ik er persoonlijk toch minder goed uitzien dan nu, maar is idd niet om te huilen.
De 2 momenten die ik in mijn beginpost heb geplaatst kwamen toen toch nog regelmatig voor dus helemaal onterecht vind ik ze niet Knipoog Maar je hebt wel gelijk dat ik wel 1 v/d ergere momenten erbij gezet had Knipoog

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:50

Een hele vooruitgang Ja Jullie zijn een hele leuke combi, mooi paardje hoor ! Haha!