Sierra (v. olivi) @t dressuur training B/L1 nivo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Sierra (v. olivi) @t dressuur training B/L1 nivo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 09:41

hallo allemaal,
ik heb gister lekker even op het land gereden omdat mevrouw in de bak nog wel eens zand kabouters tegen komt Clown
ze ging best lekker vond ik zelf, was in het begin een beetje heet, de veulentjes waren wat aan het spelen enzo..
later werd ze wel ontspannen.
ik heb nu 11 punten in de B en ga na de regio kamp over naar de L1
ik zou zelf me handen wel iets hoger willen houden, en me ene elleboog steekt soms iets af.
commentaar is welkom, wel met verbeterpunten, hoe ik het beter zou kunnen doen..

hier de fotos ( staan niet op volgorde)
instappen
Afbeelding
drafje nog wat spanning
Afbeelding
lichtjes stelling richting schoudervoor
Afbeelding
stukje middendraf, zit nog niet zo makkelijk zoals je ziet
Afbeelding
entousiast galopje
Afbeelding
galopje andersom
Afbeelding
dat was het...
Afbeelding

Raja

Re: Sierra (v. olivi) @t dressuur training B/L1 nivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:48

leuk paardje hoor..

Probeer alleen niet te veel te gaan "hangen"
Je Komt erg achterover, vooral in draf.
Probeer ook beter op je kont te blijven zitten, op de vierde foto, kom je helemaal uit je zadel en hang je ontzettend aan je handen!
Probeer ook een vriendelijkere binnen hand te hebben.
Tenen naar binnen draaien, want je zit nu cnstant met je hak in je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:52

Leuk paard heb je!
Probeer wel rechtop te blijven zitten, nu zit je soms met een bolle rug naar achteren en soms naar voren. Ook zit je soms erg achterop je zadel. Probeer rustig rechtop op 1 plek blijven!
En denk aan je tenen, je draait ze echt extreem ver naar buiten, vooral op foto 4 goed te zien.

En mag ik vragen waarom je met een voortuig rijd? Is het voor de mooi of schuift je zadel (want dat zou ook jou schuiven in het zadel mede kunnen verklaren Knipoog )

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 09:55

@ raja
probleem met me tenen klopt doen we ook erg ons best op maar heb me enkel banden een aantal keer gescheurd dus met 10 min heb ik zulke zere enkels dat ik steeds weer met me tenen naar buiten moet,,
erchtop zitten zal ik op gaan letten, dankjewel

@ brigitta voortuig is voor de sier, hij schuift niet alleen me zadel word wat minder inmiddels 7jaar oud, ben hard aan het sparen voor een ''echt'' zadel het is een wintec waar echt geen model meer aan zit...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:58

Leuk paard Knipoog

Foto 3 vind ik echt geen fijne foto het LIJKT alsof je iets trekt (weet dat het niet zo is), je hebt je elleboog ergens achter je lichaam (teugels dus te lang) en je been opgetrokken en je hak in zijn buik.

Die middendraf foto, blijf lekker lichtrijden, je gaat L1 starten, dan hoef je nog niet te blijven zitten. Probeer eerst eens in een arbeidsdraf lekker door te zitten. Rij steeds kleine stukjes weg en weer terug. Blijven oefenen! Probeer ook je hakken uit te drukken. Nu zit je niet ontspannen, dus ga je een beetje klemmen om in het zadel te kunnen blijven zitten. Laat je gewoon meenemen, niet nadenken, gewoon doen.

Het lijkt ook alsof je erg naar achter hangt. In de galop heb je kapstokjes, houdt je tenen mooi naar binnen. Ook maak je je rug wat hol. Probeer je rug te ontspannen.

Verder zijn jullie een erg leuke combi Ja Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:14

Luf midnight ik heb ook een gescheurde enkelband gehad, en in het begin veel pijn met rijden vooral in draf. Maar ik zou toch echt proberen je been en voethouding proberen te krijgen (en te houden) zoals het hoort omdat je anders ook op lange termijn klachten houdt. Je moet namelijk je beenspieren op de juiste manier gebruiken om je enkelband te ontlasten. Dit lukt niet door een geforceerde houding aan te nemen.
Ik kan me namelijk als ik zo de foto's zie niet voorstellen dat het lekker zit, en bovendien komt het ook de rest van je houding niet ten goede, door je benen zo te houden heb je een grotere kans dat je achterover gaat hangen, of juist iets voorover kukelt. Ik weet dat het niet makkelijk is maar blijven proberen en steeds iets langer volhouden. Ga desnoods even stappen als je pijn krijgt.
Verder vind ik jullie een erg leuke combinatie.