It’s Tru! (Democraat x Joost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Truman

It’s Tru! (Democraat x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 00:02

Hierbij lanceer ik mijn tweede topic op Bokt Tong uitsteken
Truman is een 8-jarige ruin van Democraat. Hij is in eerste instantie beleerd voor de kar, dit heeft hij naar horen zeggen een jaar gedaan. Nu is hij al twee jaar bij ons en probeer ik hem om te scholen tot dressuurpaard. (In mijn vorige topic staat nog een vergelijkende foto) Het heeft heel wat moeite gekost, en we zijn er ook nog lang niet, maar voor mijn gevoel toch op de goede weg!

We hebben ook nog mee gedaan aan de kringkampioenschappen in Voorschoten. Zonder verwachtingen eigenlijk, maar we bleken door te zijn naar de regio en 3 winstpunten rijker! Nu hebben we er 7, en zondag ga ik weer starten.

Omdat we hopelijk eerdaags in het L2 verdagen, ben ik op het moment veel aan het door zitten en probeer ik mijn houding te verbeteren. (De foto’s laten me zien dat ik dus eigenlijk te veel achter over hang..) Met Truman rijdt ik veel op de binnen hoefslag om zijn balans te verbeteren, hij wil ook nog wel eens wat scheef lopen. Middendraf gaat nu steeds beter, die zat er in het begin namelijk niet in. Nu de middengalop nog, maar dat gaat ook steeds beter! Al met al hopen we 9 augustus tijdens de regiokampioenschappen een goed proefje neer te zetten.

De foto’s die hier staan zijn alleen van de rechterhand. Natuurlijk zijn ze er ook van de andere hand, maar deze zijn tegen het licht in vanwege de positie van de fotograaf (mijn zusje dus Tong uitsteken).

1.
Afbeelding

2. Recht op zitten
Afbeelding

3. Meer blijven zitten
Afbeelding

4. http://i284.photobucket.com/albums/ll28/Avantixi/P7247755.jpg

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Pasje wijken
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. http://i284.photobucket.com/albums/ll28/Avantixi/P7247967.jpg

17. Met Marieke en Ziezo, uit dit topic!)
Afbeelding

Wat vinden jullie er van? Ik wil graaag verbeteren en leren, dus laat maar horen! Haha!

di_Segno

Re: It’s Tru! (Democraat x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:20

hey hey,

Ten eerste een hele vooruitgang zeg, vanuit je vorige topic naar nu!
Erg leuk paard om te zien, leuke combi zijn jullie Lachen.

Wel vind ik, voor zover ik op de foto's zien kan, dat je erg veel druk op je teugels hebt. Lijkt alsof je op een aantal foto's aardig wat kracht vanuit je armen haalt, waarschijnlijk maakt hij zich ook wel redelijk sterk in de galop zoals ik zie, maar probeer er misschien eens op te letten Lachen.

En ook tenen naar binnen houden hè, ook als je hem aanspoort Haha! !

Verder erg leuk plaatje, en veel succes met de wedstrijden. Knipoog

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 06:22

Hoi!
Wat een mooi paard! Ziet er goed uit alleen je armen mogen wat meer ontspannen. Ziet er idd uit alsof je erg veel druk op de teugels hebt. Heel veel succes met de wedstrijden!

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 06:28

Wat een leuke combinatie!
Je zit is redelijk goed hoor! Alleen probeer je armen inderdaad ietsje te ontspannen (misschien ook je schouders), soms helpt het om een beetje 'om een beetje om je heen te gaan zitten kijken' (je hoofd wat draaien). En op foto 11 heb je een hele mooie beenligging, probeer dat vast te houden door je bovenbeen wat uit te drukken, zodat je been wat langer wordt.
Verder leuk beeld zo! Ja

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 07:27

Bedankt voor de reacties!
In de galop maakt hij zich inderdaad sterk, waar door mijn eerste reactie denk ik terug trekken is. Ik was me er niet bewust van dat ik dat deed, dus ik ga er aan werken!

Wat bij mij zelf ook op viel toen ik deze foto's zag was dat ik heel erg achter over hang, ik denk dat daar voor al het probleem ligt wat betreft de kracht in mijn armen.
Vandaag ga ik dus maar is oefenen op recht op zitten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 07:32

mooi paard,het lijkt net of hij hangt in de teugels...iets speelser contact met de mond misschien?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:42

Leuk paard! Hij mag alleen een stuk smeuiiger worden in die anleuning. Hij is er net niet doorheen.
En geef hem meer lucht en ruimte voor met je handen als hij er dan wel door is.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:27

Hoi,
mooie foto's!
Mijn tip is om hem wat meer met been en zit te rijden en wat minder met je handen (natuurlijk mag je nooit 'met je handen rijden' , maar ik bedoel dat je nog teveel in probeert te werken met je handen). Hij drukt zich er wat naar boven uit en is er daardor net niet helemaal ' doorheen' zoals iemand hierboven ook al aangaf.
Het lijkt mij een type paard dat iets hoger bovenin fijner loopt (niet hoger dan dat je nu laat zien op de foto's, maar hoger dan de gemiddelde hoofd/halshouding) en gezien je niveau gaat dat ook geen problemen opleveren, maar: ook in iets meer oprichting moet hij wel in je hand willen zakken.
Hij maakt zich nu wat sterk en misschien rijden jullie iets boven zijn tempo?
ik zou daarom een hoop schakelen in je tempo en proberen daarbij de aanleuning constant te houden. Ws merk je na verloop van tijd wel dat hij meer en sneller op je been gaat reageren en kan jij hem makkelijker wat meer van en in je hand rijden en zakt hij wat meer, zonder impuls te verliezen.
Is hij erg loperig?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:08

Op mij komt hij nu over als een heel zwaar paard met z'n hoofd. Terwijl hij niet zo toont in het geheel. Hij loopt met z'n hoofd in een valse knik en daarom zal hij wat zwaar zijn. Hij mag net wat meer afbuigen, waardoor de zwaarte in jouw handen ookaf zal nemen. Het is een beetje een visuele cirkel. Meer impuls gaan geven, maar voldoende loslaten van voren zodat hij vanzelf je hand op gaat zoeken. Treken werkt dus averechts, dat wil hij juist. Heeft hij iets om druk op te geven.
Op foto 13 loopt hij meer zo als het hoort. Misschien niet zo helemaal bovenin, maar dát is wel het beeld wat je moet gaan opzoeken, dan kun je later altijd nog wat meer oprichting gaan vragen. Maar in het L2 letten ze hier al echt goed op.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:13

Heel veel succes op de Regio Lachen

Het gaat plots wel heel hard met jullie Lachen (jullie gaan me toch niet inhalen he? Zit ik weer in mn eentje in de L1 Schijnheilig *LOL* ).

Truman is duidelijk veel ruimer en makkelijker gaan draven. Inderdaad, net wat je zegt, je hangt soms wat te veel naar achteren. Daarom zijn foto's ook altijd handig, zie je weer waar je op moet letten Haha! Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:36

Beenwerk is heel aardig, maar de aanleuning vind ik er veel te zwaar uitzien en ik ben totaal niet overtuigd van de nagefelijkheid van het paard. Ik zou 'm graag in diversere houdingen en buigingen willen zien lopen. Je eigen houding had je zelf al goed gezien. Basishouding is mooi, dus is slechts kwestie van puntjes op de i.

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 14:35

Bedankt voor de reacties!
Jullie hebben zeker gelijk wat betreft de hoofd halshouding. Ik vind het echt zo moeilijk om te voelen wanneer hij nou juist loopt, op de foto's kan ik zien dat het idd niet helemaal oké is. Met los rijden rijdt ik hem overigens wel lang en laag, deze foto's zijn van waar ik hem wat op pak.

@ Mulan: Hij is juist helemaal niet loperig. Wat waarschijnlijk ook mijn zit verklaard? (Alsof ik hem naar voren zit te duwen) Je hebt ook gelijk dat het misschien wat boven zijn tempo is, maar omdat hij zo sloom is probeer ik hem met overgangen en stukjes wegrijden wat actiever te maken. Dat ik hem zo tegen houdt met mijn hand is helemaal niet mijn bedoeling.. Daar moet ik echt op gaan letten.

@ Sammie: Jouw verhaal over die visuele cirkel klinkt erg logisch. Bij ons is het probleem in die cirkel ook eigenlijk de impuls, waar door ik hem constant weer moet activeren. Ik rijdt genoeg overgangen (foto's zijn ook vooral van de stukjes wegrijden) maar Trum is eigenlijk liever lui dan moe. (Ook in de omgang hoor)

@ Apple: Bedankt! Ik heb gister bij de Boekhorst nog 2 punten gereden dus ik heb er nu 9 Haha! Bij de regio hoop ik dat laatste puntje te halen, en daarna gaat hij lekker het land op. Maar jij bent toch ook al bijna de L1 uit? Nog een of twee toch?