Op de voorhand vallen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Op de voorhand vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 15:48

Ten eerste dit topic is absoluut NIET bedoeld om een discussie te beginnen over rollkur maar zat er zo eens overna te denken.

Ik vroeg me eigenlijk af.

Als je een paard dus laag diep en rond rijd valt het dan niet teveel op de voorhand. Even een fototje erbij voor alle duidelijkheid. Bij deze foto zie ik dus eigenlijk geen achterhand die er goed onder is zover je dat kunt zien?

Afbeelding

Def

Re: Op de voorhand vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:54

poe, lelijk fotootje...
Het is natuurlijk een momentopname maar dit is naar mijn mening hoe het dus niet moet... achterhand idd niet goed (zwak uitgedrukt) meegenomen.
Maar dit is volgens mij ook geen goed voorbeeld van laag, diep en rond rijden.
Dit is gewoon kin op de borst trekken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:03

Je hebt wel de foto ervoor uitgekozen hoor Lips are sealed Dit is een moment opname. Zoek maar eens op google op Rollkur, daar staan ook foto's bij waarbij de paarden hun achterhand wel meenemen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:00

Je hebt het wel onder het discussie forum geplaatst , du ser kan een discussie ontstan op deze manier.

Moet ook even reageren, sorry, maar deze foto valt voor mij onder de noemer dierenmishandeling.

Dit paard kan zijn achtehand op deze manier nooit goed gebruiken, kan niet slikken en kan zijn kaak niet ontspannen,
Dit soort ruiters zouden geen paard mogen rijden , sorry voor de gene die ook op deze manier rijden, maar hier zie ik totaal geen ruiter gevoel alleen hebzucht.,

Evaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:06

Miss_Montana schreef:
Je hebt wel de foto ervoor uitgekozen hoor Lips are sealed Dit is een moment opname. Zoek maar eens op google op Rollkur, daar staan ook foto's bij waarbij de paarden hun achterhand wel meenemen.

Dit is idd een moment opname (denk ik) maar hij rijd hem wel héél diep hoor...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:07

Er zijn al heel veel topics geweest over LDR en rollkur waarbij het achterhandgebruik ook uitgebreid is besproken.

Zoek maar eens met de zoekfunctie Lachen.

Ik zet hier een slotje.