H's Upperpride @ work (L2/M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ukkie_Cathy

H's Upperpride @ work (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 08:32

Hallo allemaal! Leuk dat je even komt kijken!
Dit is mijn paardje Highsense's Upperpride(v. Niagara) wij rijden nu nog L2, maar in september starten we onze eerste M1 wedstrijd. Wij hebben best lang over de L2 gedaan(16 mnd) maar vorig jaar juli wilde ze helemaal niets meer dus ben ik helemaal overnieuw begonnen. Alles opnieuw geleerd, actief van achteren, nageeflijkheid, activiteit in de oefeningen. Ben nu een half jaar op wedstrijdniveau en ze doet het heel braaf!
We werken nu vooral aan activiteit, rechtrichten(we hebben 100x50 buitenbak dus kan fijn oefenen) sterk maken van rechts achter(merk in voltes dat ie achterblijft) en verder aan de oefeningen van M1
Mijn eigen commentaar:- HOOFD OMHOOG!
- geen kapstokjes en niet te veel spoor gebruiken
- niet te veel achterhangen.

Mijn vraag aan jullie: kan ik een beetje normaal een M1 proef rijden? Hoe rijden jullie die middendraf doorzitten, lukt me erg slecht..
Alvast bedankt!
Afbeelding
Hier zie je gelijk mijn probleem Knipoog
Afbeelding
En dat van de sporen
Afbeelding
Afbeelding
Rechtrichten, maakt nog een beetje te bol op links
Afbeelding
stapje
Afbeelding
moooooi paardje Kwijl
Afbeelding
Afbeelding
iets verruimen
Afbeelding
wijken
Afbeelding
mooi galopje, jammer dat ik onthoofd ben..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sb links
Afbeelding
Afbeelding
Daaaaag Doei!

Ze heeft een netje om omdat ze erg last heeft van head shaking sydrome, ze heeft er geen last van en ik gebruik hem alleen van april tot september.
Laatst bijgewerkt door Ukkie_Cathy op 25-07-08 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Re: H's Upperpride @ work (L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:34

je paardje loopt super, maar ik zou toch iets meer aa je houding werken, dan ziet het er weer net een stukje beter uit Knipoog

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:38

ziet er al netjes uit, let wel op bij het wijken dat de achterhand ook goed mee komt! succes

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:45

Ziet er goed uit.
Je zou alleen wat aan je eigen houding moeten werken.
O.a. je benen laten aansluiten,en tenen naar binnen draaien en hakken naar beneden.
(Dit is vooral bij foto 11,12,13)
Alles moet eruit zien alsof het vanzelf gaat zegmaar..
&Ik zou wat meer op je spoorgebruik letten.
Als dat lukt ziet het er lijkt mij veel beter uit..
Laatst bijgewerkt door Championn op 25-07-08 08:47, in het totaal 2 keer bewerkt

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:46

Cath, die een na laatste is gaaf hoor! (en 6&7 ook!)
Jullie zijn er helemaal klaar voor!
En tja, rijtechnisch commentaar.. Clown Af en toe op je spoorgebruik letten?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:46

hallo!

lekker paardje hoor Knipoog

op de foto van sb links zie je erg duidelijk je kapstokjes, misschien helpt het om te proberen je been nog meer te ontspannen en langs je paard te laten vallen. als je je been dan iets naar achter wilt leggen, laat m dan niet los van je paard maar schuif m naar achter zonder je paard los te laten. blijf er gewoon goed op letten, dan leer je het vanzelf wel af! Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:47

leuk paard, daar doet zijn naam eer aan Knipoog

Ik heb alleen een iddee dat je ehm iets te gefoceerd rijd.
Probeerd iets rustiger te worden in je houding. En probeer je handen iets meer naar voren te doen. Je houd ze nu zo terug zodat het dus aardig gefoceerd is. Dat zie je vooral op de 1e paar foto's en nog een aantal er tussenin.
Je heb je handen ook heel breed, die moet je meer naast elkaar houden.
Verder ook niet met een spoor volop in zn buik drijven. Dus het beenwerk misschien iets rustiger houden.

Ik zou zelf nog even goed de basis er in 'proppen' (van voor naar achter, misschien dat je ehm ook iets ronder kan vragen zodat hij lekker over de rug loopt en van daaruit goed gymnastiseren.. stelling links .. stelling rechts op de hoefslag en soms eens in een volte)
En vooral van voor naar achter vragen en niet te veel van voren willen want achter moet ook mee om straks een goede sbw etc van je paard te verwachten.
En vervolgens eens wat andere M oefeningen te doen.

Veel succes en ik denk dat je met correct rijden aardig verder kan komen !!

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:05

Jaa ik zie echt mn fouten terug op deze foto's! Ben afgelopen week al veeel meer bezig geweest met mezelf en het werpt echt zn vruchten af hoor!
@ kelly: valt wel mee hoeveel ik proefgericht train. Ik rijd 5x per week(andere dagen écht vrij, alleen stappen en los) daarvan rijd ik 3x per week bij mn echte trainer en bij hem rijd ik alleen maar basis. 1x per week rijd ik bij een vriendin die Z start en zij helpt me met de oefeningen maar dan doen we max een kwartier oefeningen dus valt best mee. Ik rijd heel veel voltes om dr los en laag te krijgen. Heb idd moeite met mn hand! bedankt voor de tips!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:52

Hey Cath en Ukkie Haha!

Laatste foto SB doet hij dat eigenlijk niet helemaal, ik zie vooral stelling en geen buiging. Ook je houding op sommige foto's kan beter, je duikt een beetje in elkaar vooral de eerste paar foto's.

Verder vind ik jullie vooruitgegaan sinds de laatste keer dat ik jullie zag ( bij Theo Hanzon, lang geleden Bloos! ) En jullie komen er wel Knipoog

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:54

Leuke combinatie!
Ik sluit me aan bij de rest, je mag wat trotser op je paard zitten, iets meer de schouders naar achter Lachen

Veel succes verder!

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:27

Het ziet er leuk uit, maar het ontbreekt denk ik een beetje aan de basis. Soms is ie niet helemaal goed van achter uit of is de bovenlijn net wat te strak. Het wijken oogt nog wat slordig, niet helemaal recht en bij de sb mis ik nog wat lengtebuiging.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:00

De middendraf en dan doorzitten is echt heel moeilijk. Jouw houding is zo herkenbaar.
Probeer je rug recht te houden. Voel de drafpassen onder je en ga mee in de kandans van de passen. Met versnellen blijf je dat ritme voelen ga je 'verruimen' door je zit te openen: benen ligt aandrukken en je teugels/handen te openen. Doe dit elke keer kleine stukjes tot dat je voelt dat je kunt blijven zitten met een rechte rug en dat je het ritme blijft voelen zonder dat je zelf verkrampt. Geloof me, na een aantal keren oefenen voel je wat ik bedoel en kun je de kleine stukjes verlengen.
Succes!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:49

Middendraf doorzitten, probeer ik mezelf vaak helemaal in het
zadel te drukken, en mee t egaan met de beweging.. Maargoed,
ik heb een heel ander paardje, dus weet niet of het helpt Knipoog
Probeer inderdaad aan je houding te werken..
Of je M klaar bent, kan ik niet zien aan de foto's,
omdat het vooral momentopnames zijn Knipoog
Verder zou ik zeggen, lekker van achter naar voren blijven rijden,
en alleen hulpen geven als het écht nodig is. Lachen