Zilverado (v. Rhodium) @ losrij werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Zilverado (v. Rhodium) @ losrij werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 07:51

Gisteren hadden we les en kwam mijn vader foto's maken. Dit is de 4e keer dat ik er weer opzit, sinds hij me er afgekletterd had met de Pavo Cup. Had mijn stuitje zwaar gekneusd en zit nu op de foto's nog niet zoals ik zou willen Lachen

We zijn gisteren alleen bezig geweest met hem los door zijn lijf heen houden en in de galop iets meer bij elkaar te houden. Op de draffoto's loopt hij nog teveel op de voorhand, maar dit zijn losrij foto's en hij is pas 4 jaar. Na de galop komt hij uitzichzelf beter bij elkaar, maar omdat het gisteren zo warm was en hij keurig zijn best deed zijn we eerder gestopt. Ook zijn we heel hard bezig om hem met genoeg lengte te rijden omdat hij snel te diep gaat. In de rechtergalop vind hij dit moeilijk. We rijden nu L1.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Hier zie je goed dat die nog veel te veel op de voorhand loopt Knipoog
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Ukkie_Cathy

Re: Zilverado (v. Rhodium) @ losrij werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:53

Mooie foto's hoor! Tis wat je zegt! Maar wat zie ik van jou, opperdressuurkakker, kapstokjes Clown kan niet hoor Knipoog
Probeer iets meer te zitten in de galop, maar zal wel door je stuitje komen... Verder mooie plaatjes hoor!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:03

Hey Merel,

Wat is beeb toch een knap dier. Jullie zijn ook een erg leuke combinatie zeg. Je zit er netjes op hor. En Beeb loopt lekker zo te zien.
Probeer de achterhand er wat meer onder te krijgen Tong uitsteken
Nu loopt ie nog wat op de voorhand. Maar dat geef je zelf ook al aan Haha!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:07

Daar is de knappe Zilverado weer.. Lachen
Je zou met deze foto's toch niet zeggen dat het op wedstrijd zo'n draak is. Hij ziet er zo relaxed uit!
Zijn galop ziet er erg goed uit trouwens.
Je mag alleen nog iets 'trotser' zitten (maar goed, met je stuitje gaat dat wat lastig misschien)!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:16

ziet er goed uit miel Ja
probeer idd wat meer rechtop te zitten ,schouders naar achter en tieten vooruit. succes met je wedstrijd en blijven zitten he deze keer Knipoog

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:27

nou als dit al kapstokjes zijn.... Bloos Ik kan m'n jas d'r niet aan ophangen Knipoog Je zijn eventueel, misschien, mogelijkerwijs, wellicht je tenen iets meer naar binnen mogen houden, maar ik kan me d'r niet druk over maken... Misschien is het meer dat je je onderbeen iets meer aan het paard mag houden.

Vind het een mooi paard, voor vier jaar zeker....lekker bijmekaar, heeft van zichzelf al een prachtig ruime galop zo te zien. Ik ga niet zeggen dat ie op de voorhand loopt (wat ie wel ietsje doet) maar als je zo doorgaat met rijden komt dat vanzelf. Wat zijn de plannen met hem verder?
Laatst bijgewerkt door Rije op 25-07-08 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 08:30

Dank jullie wel allemaal!

@Rijerijerije: We blijven rustig starten en kijken hoever we kunnen komen, hoop stiekem op wel beetje Subtop enzovoorts. Maar eerst mag die kalmeren op wedstrijd en rustig groot worden Knipoog

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:24

Hey Merel!

Beeb ziet er weer goed uit! Dat setje staat leuk en het rijden ziet er ook toppie uit!
Dat diep lopen is een puntje, maar dat word al beter!

Wat is dat witte trouwens bij die bandages?

Rijd je moeder er eigenlijk nog op? Of laat ze al die duikvluchten aan jou over? Knipoog

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:58

Mooi paard, doet braaf aan op de foto, maar ik weet het kan anders zijn. Ik zou meer overgangen rijden, schijnovergangen, want hij mag zijn achterhand meer gebruiken. De croupe komt erg hoog. Verder zijn jullie een erg mooie combinatie, en ik hoop voor je dat je binnenkort geen last meer hebt van je stuitje. ( uit ervaring weet ik dat het best lang kan duren). Succes

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:37

@ Hopla: Ik doe in feite alleen maar basis, maar pak hem pas 'op' na de galop en gisteren was hij moe en dan rijd ik liever niet door, want dan wordt die het echt zat. En oppakken is bij mij geen oprichting hoor, maar achterhand er wel bij. Dat lukt voor de galop nog niet lekker genoeg, want dan blijft die een beetje schieterig en strak.. Toch bedankt!

@ shamyrah: Ik rijd constant al schijnovergangen en overgangen maar om die achterhand er goed bij te krijgen, moet hij eerst gegalopeerd hebben en los zijn, anders wordt hij te gespannen Knipoog

Bedankt allemaal

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:47

onwijs stoer paard! Ik zou me inderdaad ook nog niet zo ontzettend druk maken over die voorhand. Als hij lekker door het lijf loopt en je kunt zijn achterhand goed activeren, dan komt hij vanzelf meer omhoog van uit het voorbeen! HIj is pas vier en voor een vierjarige ziet hij er onwijs mooi royaal bespierd uit en loopt hij lekker door zijn lijf!
Ik zou zeggen, ga zo door, dan kom je er wel!

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:53

Wat een mooi paard en een mooi setje heb je Knipoog
probeer zijn neusje ietsjes meer naar voren te krijgen
succes verder;)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:01

Heel netjes, maar dit klinkt misshcien raar, maar je borst wat meer naar voren, laat zine wat je inhuis ehbt ga trotser zitten dsn zit je ook netter Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:54

Ziet er super uit Merel! Beeb is toch zo'n knap ding Lovers!
Ik heb het idee dat je je onderbenen af en toe ietsjes naar achteren plaatst, maar kan momentopname zijn.
Set staat ook weer super Vingers aflikken

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:01

Zo zeg, je hebt hem lekker aan het lopen.
Hij loopt inderdaad nog op de voorhand, maar daar issie nog jong voor!
Zoals al eerder gezegd, probeer je lijf in een rechte hoek met de grond te houden, een rechte lijn dan. Je benen liggen dan als je die lijn zou trekken, inderdaad wat naar achter.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:40

Pff, ik vind je paard echt prachtig Bloos
Het enige commentaar dat ik kan geven
is iets meer gaan zitten in de galop, maar
dat komt wss door je stuitje, en verder lekker
veel overgangen rijden, maar zie dat het na de galop
ook er goed uitziet Knipoog
Ik denk dat je ver met dit paard kunt komen,
en dat de subtob zeker niet uitgesloten is Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:48

Leuk dier, mooi setje. Je hebt hem van voren al fijn er aan, mooi rond en lijkt fijn in de hand. Idd achter er meer aan zitten en meer bergop laten lopen. Komt vast goed!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:08

Ziet er erg goed uit voor een 4-jarige.
Hebben zelf een 1,5jarige Rhodium,dus het is altijd leuk om zelfde afstammelingen te zien!

Mooi paard!
Loopt idd nog wel te veel op de voorhand. Probeer 'm wat meer opwaartser te rijden,door achterhand eronder te laten schuiven zodat voorhand meer opwaarts komt!
Voor de rest is beeld netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder gegeven commentaar (door TS of bokkers) niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvullende tip of aanwijzing of uitleg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:38

Moderatoropmerking:
Onzin-commentaar gesplit.

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:02

Halloo!!

Allereerst wil ik zeggen dat je een zeer mooi paard onder je kont hebt, al mooi gespierd voor
een 4 - jarige! Pling
Je rijdt hem netjes, af en toe z'n achterhand er wat meer bij, maar dat zeg je zelf al.
Je hebt een nette houding, alleen af en toe wat meer zitten, maar dat zal wel aan dat stuitje liggen... Knipoog

Groetjes,
Charlotte xx

edit: beetje aangepast Knipoog
Laatst bijgewerkt door ChrlOtte op 25-07-08 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:50

Fijn paard MWM.
Jammer dat we hier niet verder komen dan 1 bladzijde omdat de mods erg kinderachtig bezig zijn en alle posten verwijderen..
Maar ik wil toch reageren.
We kennen elkaar toch ook al langer dan vandaag.

Met wat voor bit rijdt je je paard?
Rijdt je moeder hem ook nog geregeld?

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:39

Ik vind het echt een super mooi paard & jij kan ook echt super goed rijden Haha!
p.s: ik vind je dekje heel mooi en je bandages lijken net sokken Haha! ( dat vind ik wel cool ! )

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:34

Eigenlijk vind ik de opmerkingen in de trant van: meer voorwaarts, meer achterhand activeren zodat hij minder op de voorhand komt, een beetje vreemd Bloos
Op alle foto's komt hij er met de achterhand prima bij, zeker voor een 4-jarige in dit opleidingsstadium.
Het lijkt mij eerder dat hij zichzelf wat de grond in loopt aan de voorkant door de kracht die van achteruit komt tegen een hand die er wellicht net wat te veel is. Hij zou van mij meer lengte aan de voorkant mogen krijgen, zodat hij beter in een horizontaal evenwicht komt. De verbinding lijkt wel goed, maar hij krult zich daar wat te veel in, waardoor hij zo op de voorhand komt.

Maar het blijft een gaaf paard hoor Merel Haha!
Wat balen dat je met de laatste val je stuitje zo zwaar gekneusd had! Ach gut Niet meer doen hoor Boos!

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:32

nou ik heb je vandaag geschreven, meneer de jury vondt m ook eg leuk, elke keer als hij een 6 gaf zij hij dat het een 8 was als die niet te diep had gelopen, zag er goed uit en echt een heel leuk paard!