Jimmy @ dressuurwork in BR olive/red.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Jimmy @ dressuurwork in BR olive/red.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:24

Vandaag weer met Jimmy aan het werk gegaan. Ik was in eerste instantie van plan te longeren, maar toen toch besloten te gaan rijden. Ik heb vandaag een kleine ingreep aan mijn kaak gehad (de titanium plaatjes van mijn overbeet-correctie zijn eruit gehaald), waardoor ik rustig aan heb gedaan. Hij was vandaag SUPER lekker na een half uurtje zweten. Hij zat erg fijn in de hand en was lekker soepel.

Ons niveau:

Nou, met jimmy ben ik van plan voorjaar 2009 te starten in B dressuur en B springen. We zitten nu ongeveer op L niveau volgens mijn instructrice.

Waar zijn we mee bezig?

Ik ben nu nog vooral bezig met het stelling in tempo, veel overgangen rijden, stap-draf, draf-galop, stap-galop etc. Dit gaat steeds beter en naarmate hij losser wordt gaat dit steeds makkelijker. Ik krijg 1/2 maal in de week les van mijn instructrice, en dat gaat super goed!

Tegen wat voor problemen lopen we aan?

Nou het is voornamelijk het "schrikkerige" gedrag van Jimmy. Hij heeft veel moeite met bepaalde hoekjes, waar je hem dan niet doorheen krijgt. In de les gaat dit eigenlijk hartstikke goed, maar wanneer ik alleen rij neemtie me soms in de maling. Dit gaat steeds beter, ik reageer er gewoon niet op, iets concequenter rijden en dat gaat eigenlijk wel goed! Dit heeft hij op wedstrijd terrein eigenlijk helemaal niet zo erg.. Apart paard Knipoog

Dit is onze 3e week sinds we het na 3/4 maanden weer hebben opgepakt met het dressuur/springen! Hou hier aub rekening mee, het ziet er nog niet perfect uit!

Afbeelding
Say cheeeeeeeeeese Slapen (zie nieuwe frontriem Haha!)
http://pic40.picturetrail.com/VOL353/11 ... 055491.jpg
Losstappen (vreemde hand houding Koe )
Afbeelding
Valt 'n beeeetje uit elkaar, maar kijk die nek is dik worden Haha!
http://pic40.picturetrail.com/VOL353/11 ... 055550.jpg]
En we draven vrolijk verder..
Afbeelding
Enge zijde Ach gut
Afbeelding
Recht op blijven zitten!
Afbeelding
Klein stukje naar voren rijden, strekken kandie wel Cool
http://pic40.picturetrail.com/VOL353/11 ... 055640.jpg
Ook de andere kant strekken, vindtie iets moeilijker..
http://pic40.picturetrail.com/VOL353/11 ... 055601.jpg
Wat doe ik hier nu?
Afbeelding
Op de kont blijven zitten..
Afbeelding
Afbeelding
Vanuit het halt houden weggaloperen... Het ging best beheersd, maar op deze foto lijkt het net of we wegspurten. Ik probeer hem denk ik nog aan te duwen Pling
http://pic40.picturetrail.com/VOL353/11 ... 055725.jpg
We hebben het niet warm hoor Vork
Afbeelding
Even tussendoor lange teugel stappen..
Afbeelding
Handen wat aan de hoge kant maar wou hem iets hoger krijgen..
Afbeelding
Kleine volte, blijf toch bang dat ze hoofd er op een gegeven moment af valt Sigaar
Afbeelding
Galopje, lijkt of ik me handen vastzet, maar dat is absoluut niet zo! Ik heb een vervolg foto waarop je ziet dat me teugels loshangen, maa rik heb gewoon een wat krampachtige hand houding, maardat heeft nauwelijks inwerking op jimmy.. 't voelde heel soepel en losjes aan..
Afbeelding
Kleine volte in galop.
Afbeelding
En zoals het een westernruiter geleerd is...

En wat vonden onze toeschouwers ervan?
Afbeelding
..aaaaaaaaha, ik neem dat maar als een compliment Schijnheilig

Commentaar is meer dan welkom! Zoals gezegd krijg ik 1/2 maal in de week les, maar dan heb ik nog dingen om op te letten!
[edit] Ik rij met een springzadel, dus dat bevorderd mijn dressuurhouding niet! Maar als het goed is komt maandag een stübben scandia mijn kant op!

Tyrzavm

Re: Jimmy @ dressuurwork in BR olive/red.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:12

Lachen , ziet er goed uit . Let af en toe op je tenen , iets naar binnen drijen . En op je piano handjes ( af en toe ) . Maar het is ging goed vanavond ! En kom binnenkort weer foto's maken !

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:15

probeer wat achterover te blijven zitten, op veel foto's hang je net iets naar voren ( niet heel erg hoor, maar wel een beetje)
voor de rest veel oefenen en dan gaat het vast goed komen met jullie!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:17

Het lijkt alsof je je benen nogal afsteekt, en je zit behoorlijk 'naar voren'. Let idd ook op je handen Lachen
Leuk beestje!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:18

Dank jullie beiden Haha! Ja klopt, was wel even confronterend, weet dat ik slecht zit maar zo slecht Bloos Als het goed is komt maandag mijn nieuwe (dressuur) zadel, en dan moet 't vast beter gaan Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:18

Je zit net wat in stoelzit, maar misschien dat dat met je nieuwe zadel beter gaat... Verder, als het goed is loopt je paard zelf, dus hoef je m niet aan te duwen Tong uitsteken Erg mooi paard verder, heeft mooie beenactie op een aantal foto's! Lachen

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:40

Haha, ja het is een dieseltje, moet je wat aanduwen hé Tong uitsteken Nee, gewoon een slechte houding, een echte springruiter hé!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:02

Leuk paard en een mooi setje..

Waar ik me alleen aan irriteer is die los hangende riempjes van je hoofdstel.. Zo te zien zit je bakstuk zelfs alleen maar vast aan het "Oogje" voor je het weet schiet dat tijdens het rijden een keer los...

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:06

leuk paardje zeg, bevalt de frontriem? zou ik eventueel je foto mogen gebruiken voor op mijn site als voorbeeld? (site staat in mn onderschrift)

commentaar: beetje een stoelzit maar dat gaf je zelf ook al aa., dnek dat het met je nieuwe zadel er een stuk beter uit gaat zien Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:15

Ga heel veel aan je balans werken, rechtop zitten !!!

Op de foto's kun je zien dat je ene moment in de stoelzit zit, en andere moment in de spreidzit.

Je valt ook erg voorover, en duwt m aan door naar voren te gaan zitten. Ga op je benen rijden, en zorg dat je een onafhankelijke zit krijgt, dan kan de pony ook meer op eigen benen gaan lopen, hij loopt nu ook uit balans omdat jij niet in balans zit.

Varieer ook wat meer in de halshouding, hij lijkt zich nu wat vast te zetten in een eigen houding.

Succes Lachen

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:25

Dank jullie wel! Ja, ik moet zeggen dat ik mijn houding ook wel heel erg vind hoor.. Maar ik ga hier ook gewoon extra aandacht aan besteden!

Waypoint: Natuurlijk mag je de foto's gebruiken als voorbeeld foto's, ik heb evt. nog betere foto's (of ik kan die maken).

Flevolander: Ik moet zlef al veel moeite doen hem open te krijgen, dus lijkt me ontzettend sterk dat hij los zal schieten! Maar ik zal er aan denken, ik had net een nieuwe frontriem eromheen gedaan en had hem waarschijnlijk niet dicht gedaan!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:31

als je betere foto's zou kunnen maken zou dat geweldig zijn Knipoog

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:51

Je hebt inderdaad zoals op vorige berichten al gezegd is een beetje een stoelzit. Dit zal niet alleen verbeteren door een ander zadel, maar ook door oefeningen. Je moet er zelf ook aan werken. Ga rechterop zitten. Trotser op je paard. tenen wat meer naar binnen, en goed op je zitbeenknobbels gaan zitten. Ga bewust meer rijden met je zit, krijg je ook niet zo het idee dat je hem aan moet duwen. Verder heb je een erg leuk paard. Het gaat styraks best lukken, in de de B dressuur. Succes

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:48

Nikki!Wat is die veranderd!!!
Herkende hem bijna niet meer terug.

Hij is veeeel voller, bespierder, oogt heel vrolijk en ziet er heeel chique uit. Mijn complimenten!!

Verder ga ik met het commentaar van hier boven mee.
Lekker trots op je paard zitten en werken aan een onafhankelijke zit.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:20

Leuk paardje! Lachen
Veel commentaar is al gegeven, maar aangezien ik toch commentaar
moet geven van bokt: Probeer te letten of je pianohanden. Bloos
Verder ziet het er goed uit, zeker als je pas weer zo'n 3 weken echt aan het werk bent Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:00

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag 1 topic per week openen.