Wilde shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mel_issa

Wilde shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 18:36

Hee!
Ik heb een shetlander die niet goed is ingereden(heb ik niet zelf gedaan) Ze kan niet normaal draven.Het is of stappen of echt in rengalop het weiland door, als je der ophouding geeft in haar mond als je galopeerd en je wilt langzamer gooit ze haar hoofd omhoog en als je gewoon wilt aandrafen gaat ze een soort sprongetjes maken half galop half draf. ook met springen moet ze vanuit een kei harde galop over een sprong heen ze kan gewoon niet rustig zijn? ik weet niet wat ik der mee moet ik rijd haar zelf bijna niet meer ivbm te groot maar wouw les gaan geven aan me zusje maar die is er heel hard afgevallen ik weet niet hoe ik haar rustig kan houden? Huilen

Kus

Burberry_

Re: Wilde shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:39

Misschien proberen te longeren en haar/hem helemaal o pnieuw op te voeden?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:42

Idd, ik zou gewoon helemaal opnieuw met beleren, van 0 af aan. Ook niet tussendoor erop klimmen ofzo, gewoon echt van nul af aan, alsof ze niks kan...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:44

ik denk ook dat het een goed idee is omahaar te gaan longeren. En zeker niet te gaan springen eerst. Laat hem eerst maarweer rustig leren draven. Toen ik mijn pony Kelly kreeg kon zijn niet galoperen alleen keihard draven. Nu kan ze een beetje galoperen gaat nog niet echt super. Dat leer je ook niet in een paar weken of maanden daar moet je je paard wel de tijd voor geven.Ik heb Kelly nu 5 jaar en nog alopeerd ze niet super. Ze galopeerd met haar voorbenen en draaft met haar achterbenen. Stom gezicht maar dat is even niet anders. Af en toe galopeerd ze goed en doe ik het niet te lang en beloon ik haar. Als je er dan toch op gaat rijden. Hem vaak terug nemen van draf stap draf stap of galop stap galop stp. Veel overgangen rijden.
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 24-07-08 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Burberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:45

Pluttersput schreef:
Idd, ik zou gewoon helemaal opnieuw met beleren, van 0 af aan. Ook niet tussendoor erop klimmen ofzo, gewoon echt van nul af aan, alsof ze niks kan...

wat pluttersput al zegt, van 0 af aan , dan weet ik zeker dat je echt een hele leuke pony krijgt om te rijden, wel een topic openen/hier bijhouden wat je vooruitgangen zijn he! Haha!

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:04

Ik ga het proberen:)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:36

Les nemen is ook geen overbodig luxe.
Leren jullie veel,allebei.

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:33

Inderdaad net zo als de mensen boven mij zeggen.
Vanaf het beging beginnen longeren ect.
En les inderdaad is ook erg slim.

Doet de pony het ook aan de hand...
Als je dan gaat draven wat gebeurd er dan?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:58

waarschijnlijk is je shet wel goed ingereden, maar niet doorgereden. oftewel, heeft draf gewoon nooit geleerd. mischien handig om er iemand naast te laten lopen en/of iemand met jou erop je shet laten longeren

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 19:42

Lucieluffer schreef:
Inderdaad net zo als de mensen boven mij zeggen.
Vanaf het beging beginnen longeren ect.
En les inderdaad is ook erg slim.

Doet de pony het ook aan de hand...
Als je dan gaat draven wat gebeurd er dan?

Dan doet ze het wel maar dan heb je haar meer in de hand voel ik zelf, dan nog probeerd ze wel voorbij je te rennen maar het lijkt meer op draf dan als je er op zit:p

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:57

Heel merkwaardig Lachen. Je kan het paard niet in een fatsoenlijk drafje krijgen laat staan hem onder controle houden en je gaat er mee springen . Dat vind ik niet slim...

Het enige wat ik voor je kan bedenken is. Een tijdje stoppen met springen + een gepaste instructeur vinden die je kan begeleiden.

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:27

ik ben al gestopt met springen en ik heb het over springen aan de longeerlijn;) en ik zie een les wel zitten maar ik begin te groot te worden dus ik wil iemand anders zoeken die haar rijd en evt. les op haar neemt maar dat is nog niet zo makkelijk te vinden.