galoperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

niky_walter

galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:37

ik heb namelijk een franse draver
op de volte galopeerd hij vlot maar
als ik naat de hoefslag wil gaan draaft hij gewoon snel maar
als ik hem een tik geef begint hij gewoon n
og wat sneller te draven kan iemand mij helpen??

groetjes nik_walter

Dani_

Re: galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:54

Je paard begrijpt er duidelijk geen hol van. Heb je les? Zo niet dan zou ik een goede instructeur/trice zoeken.

niky_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:56

mijn paard snapt heet heel goed want vroeger deed hij het en we begonnen minder te rijden en dat was met mijn examens dus ja...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:24

trainen, heb je een bos of een lang pad in de buurt? ga daar ens heen en laat hem gaan, gewoon hard en rechtuit, daardoor wordt ie sterk, na een paar keer wat terugnemen.

kan het niet? dan gewoon in de bak als je rechtuit wilt gaan in de volte al meer gas geven, zodat hij blijft galloperen

en les kan idd wel hlepen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:02

OPG-->RT

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:35

Ik heb ook een franse draver.. hij is 13 jaar.. heeft altijd voor de sulky gelopen is altijd afgestraft geweest voor te galoperen dat hij nu 3 sprongen galop doet trilt die helemaal. Daarom begin ik niet aan de galop. dus ja ik denk (weet het niet zeker hé kan ook fout zijn dus niet boos zijn) Maar als hij nog jong genoeg is.. zou ik gewoon proberen tegen te houden terug op een volte gaan galoperen en je buiten been er goed tegen houden als je op de lange zijde gaat galoperen dat is mijn altijd aangeleerd toen ik nog in de manege reed. Ik kan fout zijn hoor. Mijn excuses daarvoor dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:18

Bij dravers is de draf (rendraf) duidelijk de voorkeursgang. Fysiologisch gezien is het niet mogelijk om op een volte in rendraf te gaan. Dus daar kiest je paard voor galop. Op de rechte stukken is rendraf wel mogelijk en gaat hij dus over in de gang die voor hem het makkelijkst is. Dit kan je hem dus ook niet echt kwalijk nemen. De galop zal voor hem gewoon moeilijker zijn.

Sta in ieder geval rendraf consequent niet meer toe. Voel je dat hij weg gaat lopen en je de controle kwijt bent ga dan terug naar stap. Zet hem desnoods tegen een hek of muur aan als je echt geen rem meer hebt. Ga eerst in stap en draf schakelen in tempo en overgangen rijden om een goede rem te krijgen en je paard sterker te maken. Pas als je daar volledige controle hebt zou ik verder gaan met de galop. Bij voorkeur onder begeleiding van een goede instructeur anders loopt het al snel uit de hand in een racepartij met veel frustratie.

Succes!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:15

www.dravers.nl Staat een hoop informatie op, ook over hoe je het beste met galop kunt beginnen.

Met mijn merrie ben ik gewoon begonnen met kleine stukjes en die steeds verder uitbouwen. Eerst alleen in de bocht en op de volte, evt met een balkje om de sprong erin te houden, en daarna pas lange stukken. In het begin kost ze dit veel moeite en energie, hou daar rekening mee. Als het niet lukt, blijf niet proberen maar ga iets anders doen en probeer het later weer. Scheelt een hoop frustratie aan beide kanten Knipoog

Burberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:40

inderdaad zoals eerder al gezegd neem een plek waar je rechtuit kunt galopperen, word ie sterk van en probeer een instructie te vinden die je helpt met het galopperen op de hoefslag!.

niky_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 14:51

ik heb jammer genoeg geen les met mijn paard wel op de manege met de pony's ik kan het nu al niet zo makelijk betaalen dus ja ... zijn er nog tips?

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:37

Kan je niet een keer je paard meenemen naar de manege en dan op je paard voor 1 keer inplaats van op een pony?
Is vast niet erg toch Haha! ?

1 keer les zal misschien niet helpen.
Maar misschien kan het dan vaker?

niky_walter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:39

zou ik wel willen maar hebben geen trekhaak en geen trailer

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:49

Kan je niet op de volte galoperen en dan langzamer hand de volte gewoon vergroten elke keer dus eerst gewoon normaal, en daarna iets voor bij de X daarna weer proberen groter totdat je aan de andere kant ben? Als je snapt wat ik bedoel Nagelbijten / Gniffelen
Edit: En dan niet in een keer maar gewoon langzamerhand, en als ze dan gewoon eindelijk op de hoefslag kan galoperen super goed belonen natuurlijk! Ja