Ik heb dus een Haflingerruin van 5 jaar, en het is echt een lieverd. Alleen heb ik een probleempje met hem: Hij wil soms veel te snel! waarschijnlijk omdat hij iets moeilijk vind. Maar dan loopt hij lekker aan de teugel, en zonder dat ik iets doe, springtr hij aan in de galop! Of ik hoef hem maar een beetje eraan te leggen. Ik heb hem wel zelf geleerd, om op een lichte hulp sneller te gaan, maar dit is wel erg overdreven, en hij weet wel hoeveel druk ik voor een overgang geef, en dat is niet veel. Alleen als ik hem terug wil nemen maakt hij zich heel erg sterk, Ik kan hem nog wel normaal besturen, maar hij wil haast niet stoppen, dan moet ik hem weer naar voren drijven. Ik heb wel een paar keer in de hoek stil laten zetten, alleen hij is er 1 keer heel hard tegen aangebotst en ik wil niet dat hem iets overkomt (hoewel hij niet zo veel geeft om een stootje, alleen voelt hij zich soms beledigd. Maar hij doet het niet altijd. Dit was eigenlijks het enige probleem, voorderest is hij gewoon een grote lieve goedzak.
edit: oja: ik kan wel een fout hebben gemaakt, die ik zelf niet gemerkt heb;) Niet dat ik de schuld op Wilco afschuif.