Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lise81 schreef:Heb je les, zo ja - wat zegt die persoon?
Ik denk dat als het paard echt goed is nagekeken, je moet kijken of je wel consequent genoeg bent en of het niet de angst is waar je paard op inspeelt. Als je er niet op stapt zet je hem dan wel aan het werk? (Longeren, gronwerk e.d.)
Een keer een andere ruiter (die je beter vindt rijden) er op zetten?
moniekk schreef:les zegt niet altijd alles.. ken genoeg mensen die zogenaamd 'les geven' maar zelf niet eens fatsoenlijk kunnen rijden laat staan een ander lessen te geven.
overvraag je t paard niet? of rij je m juist te weinig? en hoe lang rij je gemiddeld als je rijd?
op welk moment begint hij dit soort gedrag te vertonen? is t egowisme of aandacht te kort, frisheid, angst of iets anders?
probeer daar eens achter te komen en dat in de gaten te houden...
booster schreef:ik merk als ik op hem zit dat hij vooral veranderd als de bakdeur open gaat en een ander paard binnenkomt of weggaat en als het te druk in de bak is ( dit heeft ie altijd gewoon normaal gedaan is ie gewent)
Urielle schreef:booster schreef:ik merk als ik op hem zit dat hij vooral veranderd als de bakdeur open gaat en een ander paard binnenkomt of weggaat en als het te druk in de bak is ( dit heeft ie altijd gewoon normaal gedaan is ie gewent)
Volgens mij reageert hij op jouw spanning.
Borg schreef:Misschien eerst even longeren voor je opstapt zodat hij zijn ei even kwijt kan? En zit je misschien niet te klemmen omdat je gespannen bent? Of zet je je bovenlijf vast waardoor hij zich 'opgesloten' voelt?