Wonique@dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Wonique@dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 00:49

Afgelopen zondag mijn vijfde wedstijd gehad met mijn paardje. Wonique is een 5 jarige merrie. We gaan met sprongen vooruit, alleen de galop is nog niet echt goed bevestigd. Ze springt nog erg vaak verkeerd aan, vooral op de volte bij B of E heeft ze moeite met aanspringen. Op deze wedstrijd had ik moeite om haar scherp aan mijn been te krijgen, want ze was net hengstig geworden en dan is ze altijd wat plakkerig en traag. Ondanks dat was ik best tevreden, punten waren 179 en 182.
Mijn aandachtspunten zijn:
-mijn houding, ik heb de neiging om een beetje in elkaar te duiken
-mijn eigen kop (wat een stomme gezichten trek ik....)
-verder mag Wonique haar hals nog meer dragen, maar dat bleek moeilijk omdat ze slecht aan het been was.
-reactie op been verbeteren
-blijven opletten op handen en hakken.

Ik kan zo niets meer bedenken, opmerkingen hoor ik heel graag!
Met dank aan Alvera Kamphuis die mee was om foto's te maken en te groomen.

Afbeelding

Even rustig rondstappen
Afbeelding

Ietsje ronder maken
Afbeelding

Afbeelding

Lekker ontspannen drafje
Afbeelding
Afbeelding

En de ring in
Afbeelding

Fikse miscommunicatie bij aanspringen in galop...
Afbeelding

Hals strekken, mag meer
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd naar reacties.
Groetjes,
Saskia
Laatst bijgewerkt door Pollux op 22-07-08 01:19, in het totaal 3 keer bewerkt

anneliesdj

Re: Wonique@dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:52

Kun je de foto's niet wat groter plaatsen? Het is zo wel erg moeilijk te beoordelen.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 00:54

Ik zit net te kijken hoe het kan dat ze zo klein zijn.. ze zijn van een normaal formaat. Ga nog even pielen..

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:57

Als je uit alle linken t woordje mini weglaat Lachen Gaat t wel goed als t goed is Ja

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 01:04

Ja, gelukt!

RSTT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 02:36

mooiii.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:58

Nooit geweten dat je een wedstrijd met zweep mag rijden Tong uitsteken
Maar ziet er goed uit hoor, jullie zijn een leuke combinatie Lachen

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:30

Zweep mag tot en met de L2 dacht ik.

@ts: Ziet er netjes uit, probeer wel netjes rechtop te zitten. Op sommige foto's val je iets naar voren.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:11

Hi Sas! Ik herken je bijna niet Knipoog het ziet er echt supergoed uit op de foto's!
Mijn enige puntje is ook je houding... probeer wat "trotser" op je mooie merrie te zitten, je hebt alle reden om er trots op te zijn Lachen
Succes verder!

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:16

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Sas!!!

Ziet er goed uit! Voor mij ook als enige puntje...iets rechter opzitten..je valt wat naar voren.
Maar verder ziet het er top uit!

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:47

Hee

Heb niet erg veel commentaar, alleen recht op je paard zitten (valt een beetje naar voren) maar dat is al vaker genoemd, en af en toe kijk je naar beneden.
verder ziet het er goed uit!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:10

Blijf goed rechtop zitten, schouders naar achter. Verder je handen mooi bij elkaar houden.

Wanneer de galop niet meteen lukt, probeer dan niet met je hele lichaam om het toch voor elkaar te krijgen. Rustig zitten, terug zetten en opnieuw proberen. Misschien een (nog) minder cijfer op je protocol, maar voor je paardje (en je training) wel beter opgelost.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 20:22

Bedankt voor de positieve reacties! Ja onherkenbaar he Pien, mevrouw de voddenbaal helemaal strak in het pak.

WenK: ik schrok ook wel van deze foto, maar vond dat ik hem er bij moest plaatsen. Wonique vindt het moeilijk (vooral linksom) en ik ook. Links is ook mijn moeilijke kant en dan komt de wedstrijdstress op zulke momenten toch even de kop op zetten en dan ga ik zitten klooien. Wonique gaat nu even lekker op vakantie (en ik ook..) en dan gaan we weer rustig verder trainen. Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met de galop en ik heb ook besloten om pas weer een wedstrijdje te gaan rijden als het thuis heel makkelijk gaat met aanspringen. Mocht er dan wat spanning van de wedstrijd bijkomen, kan ik het rustig oplossen.

Verder nog opmerkingen/tips? Ik houd me aanbevolen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:46

Fouten maken we allemaal. Wat bij mij heel erg heeft geholpen in het stilzitten bij het aanspringen is om heel even naar boven te kijken als ik de hulp gaf. Ik ging zelf zitten duwen, bang dat ik was dat ze anders niet aansprong. Nog merk ik het wel eens hoor, met name in de stap-galop overgang. Dan ga ik gewoon weer even een paar keer heel bewust naar boven kijken en enkel met mijn been de hulp geven.

Wat overigens mijn ervaring is qua training in het aanspringen in de goede galop (weet niet of je dat al doet) is aan het begin van de bocht aanspringen, dus rui voor a of c. En als ze dan goed springen uitgebreid belonen. Zo heb ik het steeds verder uit kunnen bouwen naar nu puur op het been ook op een rechte lijn goed aanspringen (mits ik stil zit Bloos )...

Succes in elk geval!!