FNRS wed. met Joris proef F7a @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucky84

FNRS wed. met Joris proef F7a @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:49

Zo mijn eerste topic hier op HAW van mijn wedstrijd op Joris.
Ik had dit topic al eens geopenend in ITP maar kreeg weinig reactie dus dacht dan open ik hem wel op HAW want wil toch heel graag weten wat jullie van mij en Joris vinden Bloos .
De manege waar ik rij is nu ongeveer een jaar aangesloten bij de FNRS en we hebben nu 5 wed gehad. We mochten niet hoger instromen dan de F5 voorheen reed ik L proeven op de manege dus moest qua niveau wel iets zaken want de proeven wat ik nu rij zijn ongeveer op B niveau.
Ik heb 24-5-'08 een dressuurwedstrijd op de manege gehad dit maal reed ik de F7a proef met Joris. Het inrijden verliep helaas niet erg soepel, Joris had er niet zoveel zin in en was erg stug met als reactie dat ik ook te stug werd in mijn handen en zo het hele lichaam volgde. Ik ben wel 3de geworden maar van de 4 dus z'n prestatie was het dus niet. Helaas pindakaas had ik maar 208pnt dus net geen stempeltje in mijn pasppoort. Ach de volgende keer beter! Mijn vriend heeft een paar leuke foto's gemaakt ondanks de slechte proef. Oja ik mag wel wat vrolijker kijken haha.
Joris is een erg goed dressuur paard, alleen rijden er ook veel beginnende ruiters op en als je dan wat meer van hem vraagt dan hij gewend is wil hij nog wel eens denken Doei! doe het zelf maar Nagelbijten / Gniffelen .
Ik rij in de les normaal gesproken niet zoveel op Joris maar ik rij op de meeste paard wel zo op L niveau. Joris heeft de capiciteit om in het M/Z te lopen, maar omdat er dus veel beginners op rijden moet je veel moeite doen om dit uit hem te krijgen in een uurtje.

Mijn aandachtspnt zijn;
- Handen stil op de plek houden en niet terug werken dit doe ik af en toe.
- Benen stil op de plek dit gaat de laatste tijd erg goed.

Dingen die ik moeilijk vind met Joris
- Hem actief te houden van achteren
- Hem goed over de rug laten lopen.
- In de galop nagevelijk rijden, hij wordt dan vaak heel sterk en valt als een plank uit elkaar.

Nou goed hoop jullie genoeg te hebben vertelt mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Tips zijn altijd welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo pff het zit erop het was erg warm die dag.

Als je hier toch bent laat ff een berichtje achter.
Thankzzzz

kippiekipp

Re: FNRS wed. met Joris proef F7a @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:56

Leuk paardje Lachen
Proef ziet er wel redelijk ontspannen uit,
alleen het galop moment iets minder.. Knipoog
Maarja er moeten natuurlijk ook wel dingen
blijven om aan te werken anders zou het rijden
erg saai worden Tong uitsteken

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:58

@kippiekipp ; idd de galop is ook cker een aandachtspnt ik vind het erg moeilijk om hem dan actief en rond te houden. Maar goed oefening baard kunst. Helaas rij ik de laatste tijd niet meer op Joris, maar op een ander paard.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:06

hee, voorzover ik kan zien is het wel netjes hoor, jammer net geen 210! maar idd, volgende keer beter, ook zijn sommige foto's erg varaf genomen waardoor er eigelijk niet zo goed commentaar te geven is.. nou, iig succes verder!

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:08

@ruth91 ; Ik dacht het kan nog net wel, maar zal zorgen dat het de volgende keer beter is bedankt voor de tip! De vorige keer had ik met Meteoor wel is waar een ander paard 232pnt. En bij Joris is het alles of niets... deze keer dus niets Ach gut

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:11

lucky84 schreef:
@kippiekipp ; idd de galop is ook cker een aandachtspnt ik vind het erg moeilijk om hem dan actief en rond te houden. Maar goed oefening baard kunst. Helaas rij ik de laatste tijd niet meer op Joris, maar op een ander paard.

Oke dat is jammer.. maar rijd je wel altijd wedstrijden op hem of op verschillende paarden?
Ik lees net dat er veel beginners op hem rijden, dan is het ook best logisch dat de galop
niet zo lekker gaat, de meeste beginners zijn al blij als ze een paard in galop krijgen Tong uitsteken of
hij dan netjes loopt of niet zal ze een zorg zijn Clown

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:53

kippiekipp schreef:
lucky84 schreef:

Oke dat is jammer.. maar rijd je wel altijd wedstrijden op hem of op verschillende paarden?
Ik lees net dat er veel beginners op hem rijden, dan is het ook best logisch dat de galop
niet zo lekker gaat, de meeste beginners zijn al blij als ze een paard in galop krijgen Tong uitsteken of
hij dan netjes loopt of niet zal ze een zorg zijn Clown

Nee ik rij op verschillende paarden wedstrijden maar meestal op het paard Meteoor en dat gaat stukken beter maar wou gewoon eens een keer kijken hoe ik het met Joris er van af zou brengen... Had ik beter niet kunnen doen. 24aug heb ik weer een wedstrijd op Meteoor ik hoop dat ik dan buiten rij want binnen worden de foto's erg slecht. Dan zal ik opnieuw een topic openen van mij en Meteoor want die van de vorige wed. zijn heel wazig geworden heb maar 1 mooie en dat is deze->
Afbeelding

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:33

Hee
Dat is tog op manege de hoefslag Tong uitsteken
Wij gingen daar het eerste jaar met school naartoe voor de praktijk dingen.
En ik ken Joris dus ook wel, het is niet echt een gemakkelijk paard. Maar ik vind dat het er op de foto's wel goed uit ziet!

Succes verder!

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 17:27

@Jeanine; Is idd op manege de hoefslag. Dus jij hebt ook de opleiding paardenhouderij gedaan? Ik ook, maar ben na 1 jaar gestopt ik heb in het aller eerste jaar gezeten dat de opleiding begon. Jullie rijden nou op horstlinde ofniet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:16

F5 is geen B hoor Knipoog Pas in de F8 kun je het min of meer vergelijken Lachen Jammer van de punten! Galop geeft nogal een race-beeld, maar dat weet je zelf ook wel. Draai je tenen naar binnen en hakken uitdrukken.... Succes !

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 08:27

@ Bizzybijtje; ik heb nu een F7 proef gereden dus komt al meer in de buurt en moet eerlijk bekeken dat ik die makkelijker te rijden vond als de F6 proef. De galop was ook idd net een race Bloos . Tenen en Hakken gaat in de les best goed alleen als ik een wed heb dan wil ik het nog wel eens vergeten jammer is dat dan moet je eigenlijk laten zien dat je het wel kunt Koe

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:02

Jah ik doe idd die opleiding, ga nou naar het 2e jaar. Als het goed is gaan we nou naar horstlinde ja.

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:30

Ziet er leuk uit, tenen mogen wel ietsje naar binnen..

Ik rjid zlef ook FNRS wedstrijden heb de F7 net gehad en volgende x F8 starten

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 14:51

@PxIllenois ; Dank je en zal idd beter op mn tenen letten. Ik moet nog 2 x de F7 rijden omdat ik de vorige keer mijn PP niet heb gehaald. Dit jaar hebben we nog twee wedstrijden dus kan nog 2 PP's halen en dan kan ik volgend jaar in de F8 beginnen.

@_Jeanine ; Waar hebben jullie het eerste jaar gereden dan???