Ik had dit topic al eens geopenend in ITP maar kreeg weinig reactie dus dacht dan open ik hem wel op HAW want wil toch heel graag weten wat jullie van mij en Joris vinden
.De manege waar ik rij is nu ongeveer een jaar aangesloten bij de FNRS en we hebben nu 5 wed gehad. We mochten niet hoger instromen dan de F5 voorheen reed ik L proeven op de manege dus moest qua niveau wel iets zaken want de proeven wat ik nu rij zijn ongeveer op B niveau.
Ik heb 24-5-'08 een dressuurwedstrijd op de manege gehad dit maal reed ik de F7a proef met Joris. Het inrijden verliep helaas niet erg soepel, Joris had er niet zoveel zin in en was erg stug met als reactie dat ik ook te stug werd in mijn handen en zo het hele lichaam volgde. Ik ben wel 3de geworden maar van de 4 dus z'n prestatie was het dus niet. Helaas pindakaas had ik maar 208pnt dus net geen stempeltje in mijn pasppoort. Ach de volgende keer beter! Mijn vriend heeft een paar leuke foto's gemaakt ondanks de slechte proef. Oja ik mag wel wat vrolijker kijken haha.
Joris is een erg goed dressuur paard, alleen rijden er ook veel beginnende ruiters op en als je dan wat meer van hem vraagt dan hij gewend is wil hij nog wel eens denken
doe het zelf maar
.Ik rij in de les normaal gesproken niet zoveel op Joris maar ik rij op de meeste paard wel zo op L niveau. Joris heeft de capiciteit om in het M/Z te lopen, maar omdat er dus veel beginners op rijden moet je veel moeite doen om dit uit hem te krijgen in een uurtje.
Mijn aandachtspnt zijn;
- Handen stil op de plek houden en niet terug werken dit doe ik af en toe.
- Benen stil op de plek dit gaat de laatste tijd erg goed.
Dingen die ik moeilijk vind met Joris
- Hem actief te houden van achteren
- Hem goed over de rug laten lopen.
- In de galop nagevelijk rijden, hij wordt dan vaak heel sterk en valt als een plank uit elkaar.
Nou goed hoop jullie genoeg te hebben vertelt mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Tips zijn altijd welkom.

Zo pff het zit erop het was erg warm die dag.
Als je hier toch bent laat ff een berichtje achter.
Thankzzzz