Te snel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Nola_xx

Te snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 15:12

Sinds kort heb ik geleerd om Nola aan de teugel te helpen en dat gaat al heel goed. Alleen met Galop gaat ze heel vlug en krijg ik haar alleen in draf als ik een kleine volte maak. Dat vind ik wel jammer,, Wie weet hoe ik hier het beste mee om moet gaan?

Alvast bedankt Vork

xLiezel

Re: Te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:55

Ten eerste kan je aan de teugel lopen niet leren..Dat doe je met gevoel. Knipoog
Is je pony nog erg jong? dan kan het ook nog zijn dat zo snel gaat omadt ze anders haar belans verliest. Lachen

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:37

Ik heb al prive-les maar wil voordat ik weer les heb dat voor elkaar krijgen zodat ik alweer een stapje verder ben,, Mijn paard is bijna 12 jaar maar ik bedoelde met aan de teugel lopen dat ik zelf door heb hoe ik dat moest doen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:56

Dat doe je niet even zomaar, dat duurt even voordat je dat voor elkaar krijgt. Het beste kun je dit dus gewoon lekker oefenen in je les. Verder proberen ontspannen te blijven zitten en veel overgangen rijden. Dus aangaloperen, een paar passen galoperen en weer gaan draven. Als dit goed gaat kun je het galopen steeds langer doen.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:19

Veel overgangen rijden en probeer der ook in de galop te laten verruimen, weer wat terug nemen, toestaan en etc. Als je haar vanuit de galop terug wil laten draven, zet dan niet ineens de rem erop. Bouw rustig af met kleine ophoudingen en ga niet in der mond zitten trekken, dat heeft meestal toch weinig zin.

Veel succes ermee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:30

YRT --> RT-P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:05

Richt je niet op het plaatje van aan de teugel lopen. Dit is de benaming voor het nagefelijk aan de hulpen lopen. Dat laatste is nu juist wat jouw paardje niet is. Dat je haar niet terug krijgt naar draf geeft aan dat je geen rem hebt en dat je paard dus niet aan de hulpen is.

Je zegt dat ze in galop gaat rennen. Vaak ligt de oorzaak in onbalans. Zeker als je daarbij probeert haar door te trekken aan de teugel te krijgen. Dan trek je haar uit balans en moet ze nog harder gaan lopen om niet op haar snuffert te gaan. Ga dus terug naar de basis en richt je niet op dat plaatje.

Controleer of je in stap en draf wel normaal kan schakelen in tempo. Is dat in orde ga dan pas verder in de galop. Zit netjes rechtop en diep in je zadel met een zacht contact in de teugels. Laat je paard zelf haar balans zoeken en ga niet uit alle macht aan de teugels trekken om af te remmen. Op een kleine volte trekken is ook funest voor de balans. Maak grote voltes of ga de bak rond. Probeer haar op de lange zijdes af te remmen door kleine ophoudingen te maken en weer wat naar voren te rijden.

Je kan een paard niet in balans rijden door haar lichaam in een bepaalde houding te dwingen. Je kan je paard alleen ondersteunen in het vinden van haar eigen balans. Dit is ook zeker niet iets wat je even in een weekje voor je les oplost. Hier gaan wel wat maanden overheen. Leg je probleem voor aan je instructrice en werk hieraan onder haar begeleiding.

Succes!

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 16:07

Juliette86 schreef:
Richt je niet op het plaatje van aan de teugel lopen. Dit is de benaming voor het nagefelijk aan de hulpen lopen. Dat laatste is nu juist wat jouw paardje niet is. Dat je haar niet terug krijgt naar draf geeft aan dat je geen rem hebt en dat je paard dus niet aan de hulpen is.

Je zegt dat ze in galop gaat rennen. Vaak ligt de oorzaak in onbalans. Zeker als je daarbij probeert haar door te trekken aan de teugel te krijgen. Dan trek je haar uit balans en moet ze nog harder gaan lopen om niet op haar snuffert te gaan. Ga dus terug naar de basis en richt je niet op dat plaatje.

Controleer of je in stap en draf wel normaal kan schakelen in tempo. Is dat in orde ga dan pas verder in de galop. Zit netjes rechtop en diep in je zadel met een zacht contact in de teugels. Laat je paard zelf haar balans zoeken en ga niet uit alle macht aan de teugels trekken om af te remmen. Op een kleine volte trekken is ook funest voor de balans. Maak grote voltes of ga de bak rond. Probeer haar op de lange zijdes af te remmen door kleine ophoudingen te maken en weer wat naar voren te rijden.

Je kan een paard niet in balans rijden door haar lichaam in een bepaalde houding te dwingen. Je kan je paard alleen ondersteunen in het vinden van haar eigen balans. Dit is ook zeker niet iets wat je even in een weekje voor je les oplost. Hier gaan wel wat maanden overheen. Leg je probleem voor aan je instructrice en werk hieraan onder haar begeleiding.

Succes!

Bedankt voor deze reactie,, dat had ik net nodig.
Bij aan de teugel,, trek ik liever niet aan de teugel en dat hoord toch niet trouwens? Gewoon met kneepjes inderdaad, maar ik zal zeker je advies opvolgen.. Bedankt!