Mooie Berber@work L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Mooie Berber@work L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:24

Vorige week een geweldig succesvol weekend gereden. Individueel 2x 182 punten gereden met Berber p. (Rypke x Peke) Ik was zeer tevreden over de proeven. Wat ik dan jammer vind is dat de punten niet hoger zijn. Hoe zou dat komen?
In ieder geval hierbij een paar hele mooie foto's van de eerste proef.
Wat vinden jullie ervan?
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

jojo23

Re: Mooie Berber@work L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:41

ziet er goed uit.

lijkt alleen dat je op foto 5 en 7 na binnen knikt,beetje rechter achter je paard blijven zitten.

Ze heeft ook een leuk bruin kleurtje Haha!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:43

Het is vanaf foto's niet realistisch te beoordelen waarom je punten niet hoger zijn uitgevallen. Daarvoor zul je de proef moeten hebben gezien.

Wat mij wel opvalt is dat je paard tijdens het wijken wat over zijn buitenschouder wegloopt. Goed begrenzen aan de buitenkant dus. En verder wellicht je houding. Niet helemaal terecht want je zit zeker niet verkeerd. Maar kijk trots voor je uit. Dat verandert het plaatje ook weer positief!

Maar ik vind het er niet slecht uitzien en je hebt een machtig paard!

Groetjes

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:45

wow mick, echt super mooie foto's!
Berb ziet er super goed uit! En jullie rijden ziet er ook top uit! Ga zo door! Haha!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:58

jojo23 schreef:
ziet er goed uit.

lijkt alleen dat je op foto 5 en 7 na binnen knikt,beetje rechter achter je paard blijven zitten.

Ze heeft ook een leuk bruin kleurtje Haha!

Okay, bedankt zal het proberen.

Hihi, en ze kan nog bruiner Tong uitsteken

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:01

Soeskia schreef:
Het is vanaf foto's niet realistisch te beoordelen waarom je punten niet hoger zijn uitgevallen. Daarvoor zul je de proef moeten hebben gezien.

Wat mij wel opvalt is dat je paard tijdens het wijken wat over zijn buitenschouder wegloopt. Goed begrenzen aan de buitenkant dus. En verder wellicht je houding. Niet helemaal terecht want je zit zeker niet verkeerd. Maar kijk trots voor je uit. Dat verandert het plaatje ook weer positief!

Groetjes

Op wijken hebben we ook altijd een 5 No Cheer ik vind het echt een hele moeilijke oefening. Je hebt helemaal gelijk hoor en doe altijd veel trainen op het wijken. Ik moet vaak een middenweg vinden tussen over het schouder rijden en tactverlies/ terugkomen in tempo. Echt goed wijken is mij nog niet gelukt Bloos

Voor wat betreft mijn houding, ik heb meestal een 7 op houding en zit Bloos denk dat het de momenten op de foto zijn...

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:02

Nadua schreef:
wow mick, echt super mooie foto's!
Berb ziet er super goed uit! En jullie rijden ziet er ook top uit! Ga zo door! Haha!

Thanks Marije! Lief van je Kusje

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:08

Diesel54 schreef:
Soeskia schreef:

Groetjes

Op wijken hebben we ook altijd een 5 No Cheer ik vind het echt een hele moeilijke oefening. Je hebt helemaal gelijk hoor en doe altijd veel trainen op het wijken. Ik moet vaak een middenweg vinden tussen over het schouder rijden en tactverlies/ terugkomen in tempo. Echt goed wijken is mij nog niet gelukt Bloos

Voor wat betreft mijn houding, ik heb meestal een 7 op houding en zit Bloos denk dat het de momenten op de foto zijn...

Ik zeg ook niet dat ik je houding en zit slecht vind. Ik probeer alleen te denken hoe je je 182 punten omhoog kunt krijgen. Lachen
Als je thuis het wijken oefent, oefen je dan steeds 'lange' stukken. Als 10 meter. Anders zou je eens kunnen proberen om twee passen te wijken (goed buitenkant erbij en in de tact zijwaartse hulpen geven) en dan weer rechtstellen, vooruit rijden en eventueel tactverlies herstellen. Heb je je paard weer lekker lopen, weer twee passen wijken. etc. Zo die passen steeds wat uitbreiden. Op het moment dat hij zijn buitenschouder teveel naar buiten gooit direct weer rechtstellen en voorwaarts rijden.
En niet iedere keer helemaal tot aan de hoefslag rijden. Dat trekt zijn buitenschouder waarschijnlijk ook aan.

Het zijn maar ideetjes en ik ben ook geen superruiter. Maar misschien heb je er wat aan.

Groetjes!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:11

Je topictitel is terecht; wat een mooie Friezin! Lachen

En, omdat commentaar nu ook moet Bloos : bij de zijgangen mag ze iets rechtgerichter blijven en je onderbeen niet laten verdwalen hè...

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:30

@ Soeskia, bedankt! Eigenlijk weet ik het ook wel, maar je hebt gelijk. Ik oefen steeds alleen de lange stukken. Ga er meteen weer mee aan de slag.
Geeft niets hoor vwb je opmerkingen over mijn houding, altijd goed om scherp te zijn in zulke dingen!

@Uums, bedankt! En ik zag idd zelf ook dat mijn onderbenen soms niet daar zijn waar ze horen Nagelbijten / Gniffelen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:32

Jullie gaan echt vooruit Micky Lachen
vind de hals/hek houding van berber ook erg mooi op deze foto's Lachen

probeer als wijk oefening ook eens gebroken lijnen te wijken.. word ze mooi scherp van aan de hulpen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:37

Imponerend paard om te zien.
Het wijken is idd nog niet je dat.
Het wegvallen over de buitenschouder zie ik op je galopfoto's ook weer terugkomen, zelf hang je wat naar binnen, de buitenschouder van het paard valt naar buiten. De galop is ook nog teveel op de voorhand. Zelf verlies je ook balans in je zitten. Daarmee ga je je punten al wel omhoog kunnen krijgen.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 12:58

Urielle schreef:
Imponerend paard om te zien.
Het wijken is idd nog niet je dat.
Het wegvallen over de buitenschouder zie ik op je galopfoto's ook weer terugkomen, zelf hang je wat naar binnen, de buitenschouder van het paard valt naar buiten. De galop is ook nog teveel op de voorhand. Zelf verlies je ook balans in je zitten. Daarmee ga je je punten al wel omhoog kunnen krijgen.

Okay, bedankt! Ik moet echt scherper rijden. Ik bedoel preciezer. Als Berber ontspannen is dan vind ik het al snel goed, Bloos maar daar kom je er niet mee...

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:36

ziet er mooi uit !
probeer een knikje in je ellebogen te houden , ( op sommige foto's staat ze nogal recht naar beneden )
& bij de Galop je been niet te ver naar Achtern te leggen !
Voor de rest ziet het er goed uit !

Suc6 verder.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:25

is dit toevallig in vrouwparochie? (froubuurt) daar heb ik namelijk op de 12e wedstrijd gehad, en ik dacht de boerderij van Fiona's ruitersport te herkennen Knipoog ik heb in vrouwparochie ook winst gehaald Haha! ik was eerste met de selectie wedstrijd met 184 punten met me kleine poownietje Haha!

nu ff over jou paard! je zal wel denken, wat banketstaaf ze nou allemaal Knipoog leuk beestje! kan leuk bewegen! Knipoog

heeft je dochter trouwens dan ook op wedstrijd gereden in vrouwparochie 12 juli? want anders heb ik haar wel gezien! ik herkende de pony aan het hoofdstelletje van je profiel Knipoog

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 15:25

Ja dat klopt hoor emjam Knipoog

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:29

ziet er goed uit hoor! alleen zorg dat je met wijjken minder stelling neemt en zorgt dat hij niet over de buitenschouder weg loopt. succes verder!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:31

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.