Sylvana dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Sylvana dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 00:19

Hallo,

naar aanleiding van mijn vorige topic met foto's, nu het filmpje.

Wat meer informatie.
Sylvana is een 8-jarige SBS (Belgisch Sportpaard) merrie van de hengst Churchill. Ze is springgefokt. Ik rijd haar al bijna 3 jaar, in oktober is ze één jaar van mij.
In het begin reed ik haar regelmatig, maar nooit echt intensief. Sinds 2 jaar nemen we regelmatig springles met eerst springgerichte dressuur. Sinds een paar maanden, neem ik ook regelmatig dressuurlessen. Sindsdien gaan we echt met sprongen vooruit.
Ze leert om steeds meer op haar eigen benen te lopen en zichzelf te dragen. ook moet ik erop letten dat ze haar actiever is in haar achterhand. We zijn er nog lang niet, maar vooruitgang is er zeker!
Afgelopen winter hebben we voor het eerst een wintercriterium dressuur meegedaan. Gewoon de 2 simpelste proeven. Maar toen hadden we nog geen goede dressuurinstructeur. Het is vooral mijn bedoeling om mijn paard dressuurmatig deftig te kunnen rijden. Om echt verder te gaan in de dressuur heb ik voorlopig de ambitie niet. Op vlak van wedstrijden ga ik liever springen. Een dressuurwedstrijd af en toe is leuk, maar liever springen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Tips zijn uiteraard meer dan welkom, ondanks we goede instructie hebben. Bijleren kunnen we altijd!

Eigen commentaar is alvast handen hoger, teugels korter, achterhand iets actiever,...

Filmpje dressuurtraining Sylvana

Groetjes, een reactie zou leuk zijn!

__PSM__

Re: Sylvana dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:08

Het lijkt erop alsof je je handen ook een stuk meer naar voren mag houden, nu is het net alsof je ze vast zet waardoor je soms net niet fijn je paard kan begeleiden als ze iets omhoog komt van voren... Het algemeen beeld mag van mij wat betreft de draf soms net iets fijner voorwaarts, dan oogt het iets frisser, maar ik vind het er zeker niet verkeerd uitzien!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:40

Ziet er net uit! Probeer haar in galop iets meer 'bergop' te laten springen, dat zal het beeld veel actiever maken ! Maar: Je bent goed bezig!
Laatst bijgewerkt door Mallootje op 21-07-08 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:40

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:54

hayhay

wat loopt ze mooi!
En je rijdt heel rustig, het ziet er allemaal zo simpel uit.
Zo hoort het! *LOL*

commentaar:
in sommige drafstukjes meer voor je kijken

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 10:59

Virginie: dank je wel !
Zal ik zeker opletten in het voor me uit kijken, ben nogal snel geneigd om te 'kijken' hoe ze loopt Bloos

Kallistatje: Je zou nog eens moeten komen Lachen En dat handen meer dragen ga ik proberen!

Julie: Bedankt! Heb er vorige keer op gelet, ga zo meteen een paar foto's plaatsen om het te tonen Haha! ben benieuwd of je verschil ziet Lachen

PSM: moet van mijn lesgever in het begin met langere teugels rijden, maar begin inderdaad mijn handen een beetje vast te zetten dan. Het is lang niet altijd, want ik moet constant laten 'afvloeien' en mijn hand terug wat geven, maar het gebeurt duidelijk zichtbaar op bepaalde momenten dat ik mijn hand vastzet en zelfs mijn pols een beetje 'breek'.
Ga er op letten en het ook eens bespreken met mijn lesgever Ja
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 30-07-08 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 11:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding