Ze hebben mij net vertelt dan men bene te ver naar voren liggen. Ik steek ze dus vooruit. Weet iemand hier hoe dat ik kan oefenen dat ze op de juiste plaats liggen. Hezt id dringend volgende zondag heb ik wedstrijd. Groetjes Daisy
Silence
Beetje laat om dan nu pas te gaan oefenen Ik weet niet hoe lang je al rijd, maar iets aanleren is makkelijker dan afleren. Wat je kunt doen, is voor jezelf een punt in de bak kiezen, bijv. een letter. Elke keer als je daar langs komt, zeg je tegen jezelf: Benen. En dan leg je ze in de goede houding. Elk rondje opnieuw. Je wordt gek van jezelf waarschijnlijk, maar het is wel een goede manier. Als er iemand toekijkt, kun je ook deze de aanwijzing laten geven.
Oh dat is lastig. Ik heb dat ook gehad. Focuste te veel op het hakken uitdrukken, waardoor je je voeten naar voren drukt. Het gevolg is dat heel je houding naar de knoppen is. (ik ging dan voorover zitten)
edit: die tip die silence geeft is ook wel goed. Zo heb ik geleerd mijn handen rechtop te houden, dat was dan met iemand anders. In een half uur was ik er helemaal gek van geworden van het: "handen rechtop!" Maar het heeft wel geholpen
Laat iemand vanaf de grond eens kijken waarom je je benen naar voren steekt. Het heeft geen zin om je benen geforceerd (voor jouw gevoel) naar achteren te duwen.
Wat mogelijkheden: - Je legt teveel nadruk op het uitdrukken van je hakken. - Je zit in een stoelzit (te ver achterover hangen). - Je zadel is niet geschikt voor jou lichaamsbouw en plaatst je in de verkeerde positie.