Witte op wedstrijd voor het eerst @ HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Witte op wedstrijd voor het eerst @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 15:53

Hoi,

Vanmorgen was ik op wedstrijd in Lisserbroek en er was een fotograaf aanwezig.
Tot vandaag reed ik met Witte in de B, maar na vandaag zijn we L1 startgerechtigd!
Wit is erg precies in het opvolgen van de hulpen. Daar moet ik dus echt goed op letten, anders voert hij allerlei andere oefeningen uit dan dat ik bedoelde.
Zo moet ik bijvoorbeeld echt werken aan de rechtheid bij het doorzitten, anders hij gooit zijn kont opzij en gaat op meer sporen lopen bijvoorbeeld.
In de training werken we dus nu gericht aan mijn preciesheid met hulpen, doorzitten en het wijken.

Onderstaand de foto's van vanmorgen, tips zijn altijd welkom!

Inzet halsstrekken:
Afbeelding

Volte doorzitten:
Afbeelding

Van hand veranderen:
Afbeelding

Ergens tussendoor:
Afbeelding

Halve volte X-A
Afbeelding

Overigens zijn we 3e en 2e geworden met 185 en 186 punten! Haha!

_Celien

Re: Witte voor het eerst @HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:04

Ten eerst wil ik zeggen dat ik bewondering heb dat hij zo mooi wit is. Het beeld ziet er erg ontspannen uit. Probeer je handen iets hoger te dragen dan wordt het beeld iets mooier het lijkt nu net of je op zijn schoft leunt. Let er ook op dat je je handen altijd op gelijke hoogte draagt. Ik vind je benen netjes. Probeer je paard alleen actiever door te laten lopen zodat hij iets meer zakt in de achterhand en van voren iets meer opstijgt. Hij loopt op sommige momenten te diep, het punt tussen de oren hoort het hoogste punt te zijn, wanneer je hem iets actiever voor het been maakt zal hij zichzelf ook meer gaan dragen.
Bij het halsstreken moet je er goed om denken dat je je handen niet breed zet. Het paard moet je hand volgen wanneer jij hem ruimte geeft om te dalen hoort hij je hand te volgen. Je opent je hand dus en doet je hand iets naar voren. Wanneer je voelt dat zijn neus er te veel uitkomt knijp je wel even je hand dicht.

Verder kan ik er weinig over zeggen. Ik vind het er fijn uit zien.
Wat jij zegt over hulpgevoeligheid dat kan je ook goed gebruiken om je paard los door het lijf je krijgen. Als jij je linkerheup links om iets laat zakken en hij draait daarbij zijn billen naar binnen kan je hem proberen iets mee te nemen en hem los te werken in zijn ledenen en in zijn hals. Als je je heupen rechtricht loopt hij weer recht. Als je dit op een langezijde een aantal keer herhaald wordt hij lekker soepel. ( er mag ook absoluut geen druk achter staan ) Ook als je linksom rijdt en je draait je rechterheup naar voren kan je hem in een arbeidsapyement meenemen en weer recht richten. Ook met het wijken als jij je rechtsom je linkerheup laat zakken hoort hij mee te gaan. Als je dus speelt met zijn gevoeligheid kan je zelf deze onhandigheid beter onder de knie krijgen omdat je hem telkens weer rechtricht. Ook neem je zo weer leuke nieuwe oefeningetjes mee en maak je je paard ook los in zijn lijf.

Ik praat over appymenten en travers. Je zal wel denken ik rijdt B, maar het is juist handig om dat soort oefeningetjes al mee te nemen in je training en zo wordt hij ook heerlijk los door zijn lijf!

Succes ermee

kelly_oscar

Re: Witte op wedstrijd voor het eerst @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:18

mooi paardje hoor .
je moet inderdaad je handen meer ophoog houden .
en meer actiever laten lopen verder is alles netjes .
veel plezier nog .

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:32

inderdaad handen hoger en bij het hals strekken niet zo breed zetten op je bovenbenen Knipoog
erg leuk paard Haha!
veel suc6 in het L1!

groetjes

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:45

Bedankt voor de tips en de complimenten!

Mijn handen hoger is inderdaad echt een aandachtspunt.
Dat Wit zo fijngevoelig is, is echt heel erg fijn en wil ik natuurlijk graag zo houden.
Het is puur mijn 'onbeholpenheid' dat been-, gewicht-, teugelhulp soms andere oefeningen inzetten dan die ik eigenlijk bedoelde. Knipoog

En dat schoon krijgen... Dat was nog wel een werkje ja. Je had je 'm de avond ervoor moeten zien toen ik hem uit het land haalde... Echt zwart van top tot teen!
Maar ja, daar is het een paard voor en ik gun het hem zo om gewoon lekker door de modder te kunnen rollen! We hebben de afgelopen twee weekenden drie keer gestart en ik heb hem nu beloofd dat hij in ieder geval de komende twee weken niet meer in de shampoo hoeft! Haha!

kreeft81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:07

hey ML,
ziet er goed uit hoor!
en heeel erg veel succes in de L1!
en trouwens, hij is echt superwit, ik had altijd moeite om zijn
zijkant kont wit te krijgen, vaak lekker geel van de pies hahaha
probeer er wel op te letten dat je je teugels niet te lang laat worden,dan word ie in zijn lijf ook heel lang..
groetjes marleen