Ten eerst wil ik zeggen dat ik bewondering heb dat hij zo mooi wit is. Het beeld ziet er erg ontspannen uit. Probeer je handen iets hoger te dragen dan wordt het beeld iets mooier het lijkt nu net of je op zijn schoft leunt. Let er ook op dat je je handen altijd op gelijke hoogte draagt. Ik vind je benen netjes. Probeer je paard alleen actiever door te laten lopen zodat hij iets meer zakt in de achterhand en van voren iets meer opstijgt. Hij loopt op sommige momenten te diep, het punt tussen de oren hoort het hoogste punt te zijn, wanneer je hem iets actiever voor het been maakt zal hij zichzelf ook meer gaan dragen.
Bij het halsstreken moet je er goed om denken dat je je handen niet breed zet. Het paard moet je hand volgen wanneer jij hem ruimte geeft om te dalen hoort hij je hand te volgen. Je opent je hand dus en doet je hand iets naar voren. Wanneer je voelt dat zijn neus er te veel uitkomt knijp je wel even je hand dicht.
Verder kan ik er weinig over zeggen. Ik vind het er fijn uit zien.
Wat jij zegt over hulpgevoeligheid dat kan je ook goed gebruiken om je paard los door het lijf je krijgen. Als jij je linkerheup links om iets laat zakken en hij draait daarbij zijn billen naar binnen kan je hem proberen iets mee te nemen en hem los te werken in zijn ledenen en in zijn hals. Als je je heupen rechtricht loopt hij weer recht. Als je dit op een langezijde een aantal keer herhaald wordt hij lekker soepel. ( er mag ook absoluut geen druk achter staan ) Ook als je linksom rijdt en je draait je rechterheup naar voren kan je hem in een arbeidsapyement meenemen en weer recht richten. Ook met het wijken als jij je rechtsom je linkerheup laat zakken hoort hij mee te gaan. Als je dus speelt met zijn gevoeligheid kan je zelf deze onhandigheid beter onder de knie krijgen omdat je hem telkens weer rechtricht. Ook neem je zo weer leuke nieuwe oefeningetjes mee en maak je je paard ook los in zijn lijf.
Ik praat over appymenten en travers. Je zal wel denken ik rijdt B, maar het is juist handig om dat soort oefeningetjes al mee te nemen in je training en zo wordt hij ook heerlijk los door zijn lijf!
Succes ermee