Achillespezen te kort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Achillespezen te kort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 00:05

Hopelijk staat het hier goed?

Mijn achillespezen zijn te kort dit is vroeger al geprobeerd recht te zetten doormiddel van operatie maar is dusdanig niet super gelukt met als gevolg dat ik met rijden mijn hakken niet goed kan uitdrukken en ik op een of andere manier maar moeilijk mijn paardje kan aandrijven heeft iemand hier handige tips voor?
ik rij alleen recreatief buitenritjes hoor maar merk dat als mijn vriendin mijn pony rijd ze heel zachtjes hoeft te drukken en ze gaat al in draf ligt dus ook echt aan mij, zonder zadel lukt het me beter dan met zadel wanneer ik mijn voeten in de beugels heb

Brainless

Re: Achillespezen te kort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:09

Het zoontje van mijn vriendin heeft beugels voor 's nacht gekregen en die worden elke maand strakker gezet (tenen omhoog) waardoor de achillespees langzaam langer word.

Dit werkt perfect. Misschien iets voor jouw??

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:10

Kun je niet je paardje leren al op kuitdruk te reageren? Dat is echt een minimale hulp, moet denk ik wel te doen zijn voor jou.

Weet niet of je paardje stemcomando's kent, maar dat is iets wat in jou geval makkelijk is om de link tussen die kuitdruk en harder gaan te leggen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:47

Brainless schreef:
Het zoontje van mijn vriendin heeft beugels voor 's nacht gekregen en die worden elke maand strakker gezet (tenen omhoog) waardoor de achillespees langzaam langer word.

Dit werkt perfect. Misschien iets voor jouw??

Dit heb ik vroeger ook gehad, daarna hadden ze besloten te opereren maar dat heeft heel weinig geholpen ze zeiden hier dat ik als baby al gelijk geopereerd had kunnen worden (toen mijn ouders met mij als babay naar het ziekenhuis waren zeiden ze dus dat het niet kon) had dus eigenlijk wel gekunt en dan zat ik niet met dit probleem..

Maar die beugels zijn rotdingen hihi maar heb niet het idee gehad dat ze bij mij gewerkt hebben

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:48

Miss_Malfoy schreef:
Kun je niet je paardje leren al op kuitdruk te reageren? Dat is echt een minimale hulp, moet denk ik wel te doen zijn voor jou.

Weet niet of je paardje stemcomando's kent, maar dat is iets wat in jou geval makkelijk is om de link tussen die kuitdruk en harder gaan te leggen.

De pest is misschien dat ik net een nieuw australian stockzadel heb gekocht die heeft lange zweetbladen, maar hoe zou ik dit het beste kunnen oefenen wat jij zegt?
Ze luisterd opzich heel goed naar stemcommando's haha maarja heb een beetje een lui Fjordje af en toe Bloos

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:03

Misschien een spoortje? Op mijn stal rijd er ook een vrouw met een korterbeen en die heeft aan de ene kant een aangepaste spoor! Ik dacht dat een zwanenhalsspoor maar dan op z'n kop iets voor jou is?? Dan ligt het drukpunt iets meer naar beneden en hoef je zelf niet zo hard te drijven..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:55

SecretLIN schreef:
Miss_Malfoy schreef:

De pest is misschien dat ik net een nieuw australian stockzadel heb gekocht die heeft lange zweetbladen, maar hoe zou ik dit het beste kunnen oefenen wat jij zegt?
Ze luisterd opzich heel goed naar stemcommando's haha maarja heb een beetje een lui Fjordje af en toe Bloos

Dat zou op zich niet uit moeten maken hoor.
Gewoon "knijpen" zegmaar. (Bij gebrek aan beter woord.)
Dus: Stilstaan, knijpen en tegelijk stap zeggen.
Zo dus ook voor draf en galop.
Als je pony er niet op reageert kun je ook eerst die kuitdruk geven, en als 'ie daar niet op reageert meteen een gewone hulp. Dan leggen ze het verband best snel.
Eventueel kun je ook kuitdruk geven en tegelijk een tikje met je zweep.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 17:31

oke bedankt voor de tips ik zal het eens proberen Haha!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:06

Sucses, ik hoop voor je dat het werkt!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:17

Ik ben ook geopereerd aan m'n archillespees omdat ik altijd op m'n teentjes liep toen ik klein was. Inmiddels heb ik 1 rekbare en 1 minder rekbare pees. Ik rij met m'n beugels een gat korter en beweegbare beugels (zoals die van sprenger) en sindsdien gaat het allemaal een stuk beter. Ik doe veel oefeningen om ze op te rekken en moet zeggen dat dat wel werkt, natuurlijk zal ik nooit zover kunnen uitdrukken als een "normaal" iemand, maar het gaat wel makkelijker.