Andalusiërhengst Macareno @ Work (Spanje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djerada

Andalusiërhengst Macareno @ Work (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 22:51

Good evening bokkers! :+

Ik zit hier heerlijk in Spanje bij mijn familie, voor eventjes nog helaas want dinsdag ga ik weer richting kikkerland..
Genieten doe ik hier zeker met het lekkere weertje, de mooie stranden, de knappe jongens en niet te vergeten DE PAARDEN!
Elk jaar rijd ik hier paard, dus dit jaar ofcourse ook!
Werkelijke PRACHTPAARDEN, meerdere malen sprake geweest van liefde op het eerste gezicht, haha! Bloos
Ik hou van de pittige paardjes, dus rijd alleen op de andalusiërhengsten of ruinen met ietsje meer power!
Genoeg gebabbeld, hier een paar fotootjes & filmpjes van Macareno.
Een echte knapperd en een complete hengst! =P

1.
Afbeelding
al verliefd dames? Vork begin het uurtje lichtrijden, bezig met mijn favo bezigheid » lekker verkeerd naar voren zitten! Cool

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
lekker de ruimte!

4.
[url][url="http://nl.tinypic.com/player.php?v=qn8iu1&s=4"]View My Video[/url][/url]
geen idee wat hier de bedoeling was.. lekker onrustig is het ventje zo te zien!

5.
[url][url="http://nl.tinypic.com/player.php?v=wtg4dz&s=4"]View My Video[/url][/url]
later lukte het ook zelf, this was the beginning Duivel

ik vind zelf dat ik moet letten op;
- soms meer schouders naar achteren en minder voorover
- tenen naar buiten
- knik in de armen (best vreemd, op deze foto's lijken het net harkjes.. =P op andere fotootjes is dit minder, maargoed.)

nou dat was het dan..
tips en commentaar is welkom!
thaaanks! x Vork
Laatst bijgewerkt door djerada op 19-07-08 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

djerada

Re: Andalusiërhengst Macareno @ Work (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 22:53

oh en vraagje, weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan bij die URL links? Bloos

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:56

je moet even met [img] en [/img]

Poeh jullie hebben daar tenminsten lekker weer wij hier niet echt. Maar ziet er leuk uit leuk paardje ook Wel wat meer naar achter gaan zitten voor je uit kijken en een beetje knik in je armen.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:59

Ohhhhh wat een gaaf paard! Wees maar blij dat je daar lekker op mag rondhobbelen!!
Ziet er lekker onspannen uit, alleen proberen om een knikje in je armen te houden. Maarja je rijd natuurlijk niet elke dag op dit paard!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:59

wauw! ben benieuwd naar de rest van de fotos!

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:01

hij is echt gaaf Lachen
ben benieuwd hoe hij op de andere foto's staat

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:02

*kwijl*

Heb je ook nog foto's van de knappe mannen??? (geintje)

Rijtechnisch: Je moet rechterop gaan zitten zoals je zelf zegt, misschien je beugels een gaatje of 2 langer? Volgens mij ga je dan vanzelf al iets rechter zitten. Verder mag je je handen wel iets hoger dragen, maar ik weet niet of je vaker met S&T rijdt...
Veel plezier nog in Spanje!

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 23:04

ik voel me heeeel dom, maar zelfs tussen [img] en [/img] lukt het niet. het is ook een video, maar alleen url werkt ook niet.. Clown
baal d'r echt van want daar doen we spaanse pas & piaffe!

thanks! haha ja het zonnetje schijnt hier vol op! Cool
dit paard heb ik 1x op gereden. voor de rest rijd ik altijd op dezelfde, plaats ik ander keertje wel foto's van, qua rijstijl ziet het er ook naar mijn mening veel beter uit. voel het paard al wat meer aan!

reacties zijn welkom, en wens jullie een sprankje hoop met het weer daar! Ach gut

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:33

Je moet het zo doen..

Filmpje galop

Filmpje o.a piaffe

je doet: [url=hier de link(zonder aanhalingstekens erbij..)....]hier tekst die je wilt ipv de link[/url]

Omdat er ook nog rijtechnisch commentaar moet worden gegeven...
Verder wat een prachtig sprookjespaard om te zien! De galop ziet er wat onrustig uit probeer zelf ook stiller te zitten. Geweldig dat je ook de piaffe kan voelen op zo'n paard! Maar denk aan je houding. Probeer niet te ver voorover te zitten, schouders naar achter rechtop zitten en benen lang. Ga er trots op zitten het is echt een beauty!

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 09:48

4.
Galop
geen idee wat hier de bedoeling was.. lekker onrustig is het ventje zo te zien!

5.
Piaffe
later lukte het ook zelf, this was the beginning (6)

nu klopt het als het goed is wel!
thanks, Caro_Vladi! Pling

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:57

Vind het ook een pracht paard, maar mag ik vragen waarom je dan ook nog met stang en trens rijd als je duidelijk nog niet op dat niveau bent. ik zie wel dat de stang loshangt, moet ik toegeven maar toch. Ja galop, mag wat rechter, je zit volgens mij veel te kort , en je moet proberen het paard niet vooruit te laten galoperen door je handen naar voor en achter te doen.

Piaff is leuk voor je om eens te voelen, denk inderdaad aan je houding en probeer recht en vooral stil te zitten.

xxx je hebt wel een super ervaring opgedaan

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:15

Wauw, een enorm gaaf paard!

Je moet inderdaad nog om je houding denken. Niet te veel naar voren gaan zitten, en hakken laag houden. Ik snap inderdaad ook niet dat je met S&T rijd, want je bent er nog niet aan toe. Verder wel leuk dat je de piaffe op hem mocht proberen! Knipoog

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:21

een Heel mooi paard.. maar je houding mag net zoals de andere zeggen nog veel veranderen..
Probeer je armen goed stil; te houden vooral in de galop zie ik ze heel erg wapperen.. ook mogen je beugels wel iets langer en probeer je voet op de plaats te houden als je dat doet zal je vanzelf iets rechter gaan zitten denk ik ,.,

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:32

Rijd je met stang en trens of met een pelham?

Verder denk ik dat je de piaffe beter weg had kunnen laten
aangezien het niets toevoegd wanneer het niet correct word
uitgevoerd. Daarbij vind ik dat je je handen in de piaffe te veel
naar je toe trekt en te breed zet.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:42

voor de mensen die het nog niet weten: paarden in spanje worden eigenlijk altijd op s/t of pelham oid. gereden. Jammer en zonde, al helemaal met een onervaren ruiter. En daarnaast ook helemaal niet nodig, maar ik denk dat het niet haar paard is dus dat ze er vrij weinig over te zeggen heeft.

Verder: hou je handen dichter bij elkaar en dichter bij je, zorg hier bij echter wel dat de stang niet strak staat. Probeer rechtop te zitten, en lukt dit niet, denk dan alsof je naar achteren moet zitten, dan lukt het meestal wel. Trek ook je been niet op tijdens het drijven. Probeer ook met beide handen gelijke druk te geven ipv. één hand verder naar voren/achteren te hebben dan de ander. Als je wilt sturen is dit natuurlijk een ander verhaal, maar als je stuurt moet je je handen naar je toe brengen ipv. breder houden. En zorg dat je teugels niet klapperen!

Wat doet die man met die zweep als jij in de piaffe zit?

gaaf paard verder OK dan!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:59

djerada schreef:
Ik hou van de pittige paardjes, dus rijd alleen op de andalusiërhengsten of ruinen met ietsje meer power!

Alsof een goede Spaanse merrie geen pit heeft. De hengst die ik rijd is meestal makkelijker te rijden dan enkele merries die hier staan Knipoog Ik vind het dus een beetje onzin wat je zegt, maargoed.
Jaimyliefje schreef:
voor de mensen die het nog niet weten: paarden in spanje worden eigenlijk altijd op s/t of pelham oid. gereden.

Wat doet die man met die zweep als jij in de piaffe zit?

Hier word het merendeel van de lespaarden idd ook met pelham gereden.
En wat hij met de zweep doet; hij tikt het paard op de achterhand zodat hij zn achterbenen beter optilt. Ik heb een tijdje een hengst gereden hier waarbij die ook zo getraind werd. Beetje vreemde manier, maar de paarden worden hier sowieso anders getraind dan in Nederland.

En nog even het verplichte HAW-gedeelte Knipoog Ik vind het een erg mooi paard om te zien, maar ik vind jouw houding niet echt goed. Je zit niet stil, vooral in de piaffe moet je echt gaan zitten, je hobbelt veel te veel waardoor je het paard onnodig in de weg zit. Ook zie ik in de galop af en toe een losse teugel.

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:08

Ben het ook niet helemaal eens met de S&T je kan zien dat je niet weet wat je er mee moet doen. Jammer dat ze je er mee laten rijden maar zoals al eerder werd gezegt is het niet jou paard en kan je er niet veel aan doen. Voorde rest is het een pracht paard zet er een prins op en het plaatje is compleet! Let voor de rest op je handen (je houd ze wat breed en trekt ze naar je toe) mja.. oefening baart kunst! Veel plz nog daar in spanje!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:16

jammer dat er nog altijd mensen zijn die hengsten per definitie leuker en pittiger te rijden vinden als een merrie......en daarom alleen op een hengst(of ruin)willen rijden

maargoed,het is wel een schitterend dier om te zien!

let goed op je armen,die hou je nu recht en stijf,waardoor je minder goed meegaat met de bewegingen.
je moet er een knikje in houden

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:22

mijn idee is dat je eerst moet zítten op je kont, je benen lang en voelen/rijden met je zit. Als je zelf onafhankelijk zit ben je ook niet zo onrustig met je handen.
wat eerder gezegd is: probeer hem niet naar voren te rijden met je handen maar met je zit.

Maar wel echt een penny-kwijlpaard Haha!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:51

Snoevie schreef:
jammer dat er nog altijd mensen zijn die hengsten per definitie leuker en pittiger te rijden vinden als een merrie......en daarom alleen op een hengst(of ruin)willen rijden

Ben ik met je eens. Maar nu weet ik uit eigen ervaring dat Spaanse hengsten niet per definitie pittiger zíjn, en daarom vind ik het ook een beetje over komen als 'interssant doen' dat je zo'n paard mag uitproberen. Maargoed, waarom denken jullie dat je hier in Spanje vrijwel nóóit ruinen tegenkomt? De hengsten zijn gewoon koel in hun hoofd, en makkelijk handelbaar. Daarom zijn het ook zulke geweldige dieren om mee te trainen Lovers

Ik vrees trouwens dat dit bericht verwijderd gaat worden, maar ik wilde het toch eventjes kwijt Lachen

anOek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:16

Huéeej Yermaa !

Wát een gaaf paardje is het tochh Haha! !
héerlijke foto's zon in het zonnige weer !
je mag inderdaad wel wat op je houding letten, netjes rechtop en je armen soms ietjes meer gebogen, dan ziet het er al stukken beter uitt Bloos !

Zie je wel weer op de manegee x. !

btw geeft die man je nou in het spaans less Sigaar ?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:13

wat een pracht hengst! echt wouw!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:50

Ziet er goed uit Ja Mooi paard Haha!
Alleen merries kunnen ook erg pittig zijn hoor.. Vork Niet alleen hengsten.. Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:53

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.