Haflinger Kevin @ dressuur les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Haflinger Kevin @ dressuur les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:12

Vandaag had ik na een tijdje geen les wegens omstandigheden weer les met mijn haflinger.
We trainen nu op L1 niveau maar zijn voornamelijk bezig met het rechtrichten en de aanleuning, hier heeft hij nu nog veel moeite mee. We zijn sinds kort gewisseld van rijstijl(en instructrice), voorheen moest ik hem bij me houden, en nu moet ik hem juist meer voorwaarts drijven.
Verder moet ikzelf op mn kont blijven zitten, voor me kijken en mn benen netjes lang, laag en aangesloten houden

Fotos staan niet helemaal op volgorde

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Dat was het, tips en commentaar meer dan welkom, maar wel graag onderbouwend zodat ik er ook wat aan heb Lachen

LisaW

Re: Haflinger Kevin @ dressuur les

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:15

Ten eerst, leuke haflinger Lachen !
Op de eerste foto loopt hij erg diep, valt ook op de voorhand en je prikt hem met je sporen.
Probeer je benen er iets van af te houden dat je hem niet constant prikt (in draf/galop)
Verder ziet het er wel netjes uit, probeer nog rechter te zitten (trotser) en je benen mooi lang te maken.
Succes nog met hem Lachen

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:17

Dankjewel Lachen
Ja klopt, ik moest hem dieper/ronder vragen en tegelijkertijd voorwaarts drijven (vind het zelf nog erg moeilijk) waardoor hij dus té diep kwam (maar wel ontspannen bleef)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:19

ik zal je sporen afdoen want je drijft hem te veel naar voren met je spoor en helemaal niet met kuitdruk... verder inderdaad iets rechterop zitten.
Verder ziet het er wel netjes uit. Jullie zijn een leuke combinatie.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:22

Spoortjes heb ik bij hem echt nodig, de momenten dat mn spoor dr in zit moest ik m flink aandrijven omdathij terug viel/wou vallen...
hij is liever lui als moe, zonder spoor moet ik me soms (lang niet altijd) helemaal kapot drijven omdat hij dan zo lui is dat hij niet meer reageerd...

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:32

Snap dat het moeilijk is, maar probeer toch meer met kuitdruk te rijden. Het is niet de bedoeling dat je met sporen je paard vooruit gaat prikken. Op de foto's lijkt het of je je hand vastzet, waardoor het nogal gespannen oogt. Ik denk inderdaad dat je er goed aan hebt gedaan van instructie te wisselen, ben zelf ook meer van het voorwaarts rijden dan terug Knipoog Je hebt een leuke Haf, veel succes er nog mee.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:33

Dankje wel June,
ja klopt dat mijn hand vast lijkt, dit komt omdat ik moet blijven spelen om hem los te krijgen in zijn kaak, maar vind dit zelf nog erg moeilijk waardoor ik mijn handen vast ga zetten Bloos
Ik ga er zeker nog meer op letten Lachen

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:37

Leuke haf heb je!
Het ziet er nog een beetje gespannen uit vind ik. Ik vind dat je redelijk netjes zit alleen je handhouding mag verbeterd worden.
Je mag ze wat meer dragen, nu lijkt het of je ermee de teugel naar beneden drukt en je pony dwingt om naar beneden te lopen.
Tip: rijd eens stukken met lange teugel, wanneer hij naar beneden gaat lopen pak je hem heel voorzichtig op.
Denk hierbij wel aan het tempo, dat je hier niet onder zijn tempo gaat rijden.
Veel succes, jullie zijn een mooie combinatie, jullie komen er wel!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:43

idd, ik zie protest in de mond, een paard dat klaarblijkelijk niet aan de hulpen staat, dus rechtrichten is denk ik nog niet voor direct. basis is, reactie. haflinger of niet elk paard is gevoelig en snel te maken op been. beter es een keer doorkomen dat ie bij wijzen van spreken vooruit vliegt dan stompjes. dus basis is belangrijkste, gelijke druk op beide teugels, en reactie verbeteren. verder wens ik je veel succes, heb zelf een fjord gehad en is idd iets harder werken, maar je kan ze echt even reactief krijgen. bij mij was het men speelpony naast men echte wedstrijdponies, maar van hem heb ik veel geleerd. vaste hand ging ie op de loop, onrustige beenligging dan kon ie bokken zonder vooruit te gaan. men zus heeft met hem Z gelopen, gewoon door het mooie correcte beeld.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:59

Bedankt allebei voor de tips Lachen
Aan zulke reacties heb ik echt wat en kan ik mee verder werken Lachen
over een tijdje zal ik weer een topic plaatsen Lachen

Nogmaals bedankt voor de reacties en goede bruikbare tips Haha!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:09

your welcome and good luck

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:21

LisaW schreef:
Ten eerst, leuke haflinger Lachen !
Op de eerste foto loopt hij erg diep, valt ook op de voorhand en je prikt hem met je sporen.
Probeer je benen er iets van af te houden dat je hem niet constant prikt (in draf/galop)
Verder ziet het er wel netjes uit, probeer nog rechter te zitten (trotser) en je benen mooi lang te maken.
Succes nog met hem Lachen

Hier ga ik in mee Ja ook lijkt het alsof hij heel regelmatig op de voorhand klettert? Ook ga ik mee met alle andere dingen die gezegt zijn, er staat goed en handig commentaar bij meid!

Je hebt hem steeds beter aan het lopen en als je kijkt welke obstakels jullie de laatste tijd hadden ben ik ontzettend trots op jullie schat Lovers

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:22

Hey laus,

Leuke foto's hoor, zou alleen toch proberen m minder op je spoor maar meer op je kuit te rijden door te schakelen tot je dr zelf doodmoe van bent, 3 passen naar voren 3 passen terug, 2 passen stap en weer draven en weer stap.. en dan heel consequent been is reactie anders tik erbij..
als die dan beter aan t been is zal die van voor ook makkelijker worden en sneller loslaten in zn kaak/ hals/ hele bovenlijn.

verder probeer je handen niet te breed te zetten, juist bij elkaar houden zodat je m kan opsluiten tussen 2 handen..

veel succes verder met m

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:30

hay ik heb ook nog een tip voor je.
niet omdat je het niet goed doet maar dat het mooier zou ogen.
je elebogen meer in een knikje leggen nu ziet het er een beetje gespannen uit,
maar super mooie haf en ik denk dat jullie samen nog ver kunnen komen.
Succes!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:49

Bedankt weer voor de tips Lachen
Ik ga er zeker aan werken Lachen
@knabbelgirl; ja dat is zeker zo, kunnen nu eindelijk weer écht serieus aan het werk Haha!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:53

Ziet er leuk uit xLaus Lachen Rijd je ook wel eens met zweepje? Anders zou je misschien dat kunnen proberen. Als hij niet reageert op het been, kun je hem aantikken achter je been Knipoog

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:56

esther, als je op de fotos kijkt zie dak zweep in me hand heb, alleen hij wil daar nog wel eens heel heftig op reageren... (en heb geen zin in nog meer ongelukken... genoeg gehad voor de komende jaren Nagelbijten / Gniffelen )
toch bedankt voor je tip Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:56

Hey laus!
tja wat moet ik zeggen.. om te beginnen fijn dat je hem weer lekker aanhet oppaken bent! Gaat het rijden nu al weer wat beter met je rug?
De meeste tips zijn al gegeven.. probeer een knikje in je ellebogen te krijgen zodat er een vloeiende lijn loopt van je handen naar het bit.. probeer ze niet vast te zetten en niet te streng in je hand te worden. Ik weet dat kef niet de makkelijkste is in oa de aanleuning.. en vind het een goed idee van je om het eens met nieuwe instructie te proberen *LOL*

Zoals je weet ben ik heel erg van het vw nw rijden.. achterhand er onder lichte druk van voren en dan komt het nageven vanzelf!

x

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:58

Sorry die zag ik niet goed, blond he Knipoog

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 18:03

Dankje tine,
ja rijden gaat al wel weer beter met mijn rug Lachen
daarom ook maar weer lessen aan het meepakken, waren wel allebei helemaal kapot aan het eind van de les...

Nogmaals bedankt voor de tips allemaal Lachen

dyaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:07

mooi beestje..
op de eerste foto loopt hij erg diep..
voor de rest ziet het er netjes uit

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:19

Lau allereerst je setje staat leuk of kef.
De tips zijn al gegeven en daar ga ik mee akkoord!

Suc-6 nog

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 18:51

dankjullie Lachen
ja op de eerste foto loopt hij indd te diep, uitleg heb ik eerder al gegeven Knipoog

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:04

ik zie helaas maar de helft van je foto's, maar ik zie dat hij zich niet mooi ontspant zijn onderlip is helemaal gespannen.
hij loopt ook erg diep, maar dat had je idd al aangegeven.
en je mag wel wat inder je spoor gebruiken, als hij niet naar ej kuit luisterd moet je gewoon eerst een lichte kuit druk voor voorwaarts geven, reageerd hij niet een iets meer kuit geven en dan pas met spoortje, en veel overgangen rijden

verder zijn jullie een erg leuke combie!!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 19:07

bedankt voor je commentaar...