Zorro (Shetlander)@ dressuurwork

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Zorro (Shetlander)@ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:18

Hallo Bokkers

Hier weer een HAW-topic van Shetlander Zorro. Afgelopen donderdag is Chanwanda@bokt mee geweest en toen hebben we gelijk wat foto’s gemaakt op het veld. De weg ernaar toe hebben we natuurlijk ingestapt. Helaas zaten we middenin een hele grote regenbui en ik heb dan ook niet teveel van hem gevraagd en niet gegaloppeerd, voor het geval hij uit zou glijden.

We rijden vooral recreatief en zo 1 á 2 keer per week dressuur. We rijden héél af en toe een onderlinge wedstrijd en dit is dan een B-proefje(kwam er laatst achter dat we eigenlijk
een L-proefje voor de A-pony’s hadden gereden). Hij kan ook wijken en keertwendingen.

Helaas gaat het de laatste tijd met dressuren wat minder, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij. Ik ben nu vooral bezig om Zorro wat actiever te laten lopen, aangezien hij (vooral in draf) niet zo’n sterk achterbeen heeft. Ook mag hij (als hij wat actiever loopt) wat nageeflijker. Zelf moet ik opletten dat ik geen kapstokvoeten krijg en ik heb ook nog steeds geen geld gevonden

Ik weet dat ik eigenlijk te groot voor Zorro ben. Zorro is 1.05m en ik ben 1.65m en weeg 45 kg. Hij heeft geen last van mijn gewicht en ik zit hem over het algemeen ook niet in de weg o.a. doordat ik een vrij goede balans heb. Ik ben nu wel bezig met lange lijnen/mennen. Ik wil ook gaan vd-en en dan gaan minderen met rijden en eventueel een bijrijd(st)ertje zoeken

Nu genoeg gepraat. Hier komen de foto’s (ze staan niet op volgorde)

Concentratie...
1Afbeelding

Actief Haha!
2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

Creatief momentje Clown
10Afbeelding

11Afbeelding

Nog even poseren Lovers
12Afbeelding

13Afbeelding

En toen naar huis en mocht Zor even de beentjes strekken! Duivel (met Chantal erop)
14Afbeelding

15Afbeelding

Doei, doei ..het zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat! En rijtechnisch commentaar is áltijd welkom(zolang jullie maar een beetje lief blijven;)

carolovejebe

Re: Zorro (Shetlander)@ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:23

ZORRO [love]
mooie foto
hij gaat goed hé
je houding is netjes
let er alleen op dat je geen "knik" in je polsen krijgt

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:27

ziet er goed uit,
idd je polsen opletten maar vind het verder echt netjes hoor Lachen

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:28

Leuke shet! Ziet er goed uit het rijden, denk wel aan je handen rechtop en zijn achterhand lekker actief erbij te rijden Lachen
Ben je trouwens aan het galopperen op foto 11 op het harde?
Veel plezier nog met hem Lachen

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:28

Is dit DE zorro?:P
die oook in de penny stond enzo?:p
of is dit weeer een andere zorro?:P
maaar hij is wel leuk:D
maaar probeer niet voor over of achter over te vallen , en op sommige foto's lijkt het of je een klein beetje je handen naar voren kantelt, voor de rest ziet het er leuk uit Haha!
ga zo door:D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:30

Ook proberen meer naar voren te kijken (en je polsen, maar dat wist je al Knipoog ).

Even uit nieuwsgierigheid: Waarom de sporen en de staartriem? Bloos

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:36

Naooom schreef:
maaar probeer niet voor over of achter over te vallen , en op sommige foto's lijkt het of je een klein beetje je handen naar voren kantelt, voor de rest ziet het er leuk uit Haha!

Whaha , nee dit is niet dé zorro Tong uitsteken
Maar wel een hele leuke hoor Haha!
Ik vind het er netjes uit zien ..
Let idd alleen op je polsen ..
Verder is je houding héél netjes Pling

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 21:04

tnx allemaal Haha! Ik moet inderdaad ook op m'n handen letten zie ik nu Knipoog En ik heb inderdaad nog steeds geen geld gevonden Ach gut

LisaW schreef:
Leuke shet! Ziet er goed uit het rijden, denk wel aan je handen rechtop en zijn achterhand lekker actief erbij te rijden Lachen
Ben je trouwens aan het galopperen op foto 11 op het harde?
Veel plezier nog met hem Lachen

Nee, ik galoppeer niet met hem op straat hoor Knipoog. Dat doe ik alleen op het gras. Het was uitgestrekte draf alleen de foto is niet helemaal duidelijk.

eilleen333 schreef:
Ook proberen meer naar voren te kijken (en je polsen, maar dat wist je al Knipoog ).

Even uit nieuwsgierigheid: Waarom de sporen en de staartriem? Bloos

Ik drijf inprincipe aan met m'n kuit. De sporen zijn voor meer duidelijkheid met wijken enz. Ik gebruik ze ook alleen als ze nodig zijn. Knipoog

En de staartriem omdat het zadel vroeger soms naar voren wilde schuiven. Verdrietig Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is. Heb eigelijk nooit meer zonder gereden. Ga ik is proberen Knipoog

chanwanda schreef:
Naooom schreef:

Whaha , nee dit is niet dé zorro Tong uitsteken
Maar wel een hele leuke hoor Haha!
Ik vind het er netjes uit zien ..
Let idd alleen op je polsen ..
Verder is je houding héél netjes Pling

Is inderdaad niet die ene Zorro. Ze worden wel vaker door elkaar gehaald Tong uitsteken

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:06

wat een leuk ding ! Lovers
ziet er echt schattig uit Haha!

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:08

shetties zijn echt super leuk ! leuk joh die fotos

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:14

Leuke foto's, je rijdt hem heel keurig, super netjes en gewoon zo door gaan !!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:16

Leuke foto's je hebt hem leuk lopen.
Denk wel om je kapstokjes en polzen Knipoog
foto 1 en 2 geven een leuk beeld, op foto 2 mag hij alleen wel iets ronder =)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:24

Sorry, maar ik vind je echt te groot. Je rijdt hem verder netjes. Op sommige foto's zou je je schouders iets meer naar achteren mogen brengen en je polsen maken af en toe een rare knik.

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:07

agossie wat een leukerd Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:09

Pff je bent echt veel te groot. Eerst was er 1 zwarte zorro en nu heten opeens alle zwarte shetten Zorro en moeten ze in de krul lopen met een te lange ruiter...Waarom nog rijden?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 03:46

Sappos schreef:
Eerst was er 1 zwarte zorro en nu heten opeens alle zwarte shetten Zorro en moeten ze in de krul lopen met een te lange ruiter...

In het profiel van de TS staat dat ze Zorro al 3 jaar heeft.

"De" 1e zwarte Zorro is nog geeneens 3 jaar "beroemd".

Bovendien is Zorro een in zwart gehulde held van TV & films. Het is dus niet geheel onlogisch dat een zwart shetje deze naam toebedeeld krijgt. Haha! Zo zijn er wel meer 'typische' namen.

Beetje voorbarige en implicerende reactie dus, volgende keer misschien iets beter rondneuzen voor je zo'n uitspraak doet. Lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:58

Het gaat er ook niet om dat die die Zorro als voorbeeld zou nemen, maar gewoon het feit dat ze op een te klein paardje rijdt... Bekende Shet Zorro of geen bekende Shet Zorro... Het blijft gewoon onverantwoord.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:05

bedankt iedereen..

Roskur schreef:
Sappos schreef:
Eerst was er 1 zwarte zorro en nu heten opeens alle zwarte shetten Zorro en moeten ze in de krul lopen met een te lange ruiter....waarom nog rijden?

In het profiel van de TS staat dat ze Zorro al 3 jaar heeft.

"De" 1e zwarte Zorro is nog geeneens 3 jaar "beroemd".

Bovendien is Zorro een in zwart gehulde held van TV & films. Het is dus niet geheel onlogisch dat een zwart shetje deze naam toebedeeld krijgt. Haha! Zo zijn er wel meer 'typische' namen.

Beetje voorbarige en implicerende reactie dus, volgende keer misschien iets beter rondneuzen voor je zo'n uitspraak doet. Lachen

Ik heb Zorro inderdaad al iets dan 3 jaar. Ik heb hem toen zelf zogenoemd inderdaad vanwege de tv-serie. Ik kende die andere Zorro toen nog niet eens.

Ik rijd hem nog omdat we het allebei leuk vinden en om hem ook nog dressuurmatig bij wilt houden(wat ik wil overpakken dmv LL en dan gewoon buitenritjes rijden) en zoals ik in de openingspost al zeg:

Citaat:
We rijden vooral recreatief en zo 1 á 2 keer per week dressuur.
Ik weet dat ik eigenlijk te groot voor Zorro ben. Zorro is 1.05m en ik ben 1.65m en weeg 45 kg. Hij heeft geen last van mijn gewicht en ik zit hem over het algemeen ook niet in de weg o.a. doordat ik een vrij goede balans heb. Ik ben nu wel bezig met lange lijnen/mennen. Ik wil ook gaan vd-en en dan gaan minderen met rijden en eventueel een bijrijd(st)ertje zoeken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:12

eilleen333 schreef:
Het gaat er ook niet om dat die die Zorro als voorbeeld zou nemen, maar gewoon het feit dat ze op een te klein paardje rijdt... Bekende Shet Zorro of geen bekende Shet Zorro... Het blijft gewoon onverantwoord.

En laat ik mij hier nou bij aansluiten...

Roskur daar gaat het niet om maar "plots" heten alle grote zwarte shetten op bokt Zorro en huppelen ze met een te grote ruiter rond.. Maar ik snap nog steeds niet waarom je blijft rijden als je weet dat je te groot bent? Ik ben 1.63 maar no way dat ik nog op een shet stap.

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:40

@ sappos die keuze ligt dan toch aan jou Lachen ik vind haar echt niet te zwaar voor de shet, dus waarom niet. Zo heb ik ook een hele kleine welsh gereden ik was ook echt te groot, maar niet te zwaar en als het te zwaar zou zijn dan zou hij toch niet zo lopen ?

Verder vind ik het erg goed uit zien, let idd op je polsen.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:20

danielle_ikk schreef:
@ sappos die keuze ligt dan toch aan jou Lachen ik vind haar echt niet te zwaar voor de shet, dus waarom niet. Zo heb ik ook een hele kleine welsh gereden ik was ook echt te groot, maar niet te zwaar en als het te zwaar zou zijn dan zou hij toch niet zo lopen ?

Verder vind ik het erg goed uit zien, let idd op je polsen.

Dit vind ik echt onzin. Waarom niet? Omdat ze te groot is. Haar benen steken een heel stuk onder de buik uit en haar bovenlijf is in verhouding ook te lang, dat is echt niet goed voor de shet. Hij kan uit balans raken en de ruiter kan ook moeilijker beenhulpen geven.
En dat jij te groot was voor je pony heeft imo niets met de TS en haar pony te maken. Misschien loopt de pony nu nog goed, maar op lange termijn kan hij alsnog klachen krijgen.
Laatst bijgewerkt door _Pasja_ op 20-07-08 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:27

er zijn niet voor niets grotere paarden en pony's maar goed, blijkbaar vind iedereen
dit altijd tof en het er leuk uitzien. Prima...
verder rijtechnisch, je handen zijn een aandachtspuntje, en je zit in de stoelzit.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat je paard gewoon te klein is om er netjes op te zitten Lachen

Citaat:
ik vind haar echt niet te zwaar voor de shet, dus waarom niet. Zo heb ik ook een hele kleine welsh gereden ik was ook echt te groot, maar niet te zwaar en als het te zwaar zou zijn dan zou hij toch niet zo lopen ?

Hier kan je niet van uit gaan paarden zijn bikkelhard..Ik heb nog op mijn paard gezeten toen hij een gescheurde tricep had
wat van buitenaf niet te zien was..De fysio was verbaasd dat hij uberhaubt nog liep!

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:31

Citaat:
Hier kan je niet van uit gaan paarden zijn bikkelhard..Ik heb nog op mijn paard gezeten toen hij een gescheurde tricep had
wat van buitenaf niet te zien was..De fysio was verbaasd dat hij uberhaubt nog liep!

Ja daar heb je wel gelijk in Knipoog

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:33

Ik was meegeweest om foto's te maken maar Zorro heeft er geen last van. Het meisje zelf weegt helemaal niets en Zorro heeft nog veel plezier. Hij is nóóit gemeen en ze zijn helemaal gek op elkaar.. Maar dat is mijn mening Bloos

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:35

danielle_ikk schreef:
Citaat:

Dat is nogal logisch dat een paard blijft lopen.

een paard is een prooidier. en het zwakste dier word gevangen door een roofdier.
en hij zal nooit zijn pijn laten merken. want dat betekend dat hij de zwakste is..