Pomo en ik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Pomo en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:14

Hallo bokkers,

vandaag heb ik weer eens op het paard van mijn instructrice gereden, Pomo.
En eerlijk gezegd ging het vrij bagger. Ik had last van mijn rug [waardoor ik nog verder naar voren kiep
dan anders], Pomo hield zich erg vast en was stug, stijf en sterk, en als klap op de vuurpijl begon het
ook nog eens keihard te regenen. We hebben er samen maar het beste van gemaakt. Maargoed, volgende keer beter, we hebben niet voor niets les! Ik rijd er trouwens af en toe op, de vorige keer was alweer een maand geleden, het was dus weer even wennen. Oja en let niet teveel op de leuke cap, ik was m'n eigen vergeten Huilen van het lachen .

Edit: En ik kijk altijd vrij apart/boos/raar, met paardrijden, vandaar dat ik mijn gezicht even heb weggehaald Vork .

Eigen commentaar:

* RECHTOP zitten en schouders terug [dit schreeuwt mijn instructrice ook vaak genoeg door de bak Clown .]
* Beugels een gat langer, als ik rijd zitten ze eigenlijk wel fijn, maar als ik de foto's zo terugkijk kunnen
ze best wat langer.

1] Afbeelding
Handen niet teveel toesteken en draf kan wat actiever.

2] Afbeelding
Rechtop zitten!!

3] Afbeelding

4] Afbeelding
Op-je-kont-zitten.

5] Afbeelding
Dit was volgens mij zo'n moment waarop mijn instructrice riep:"Even luchten met je binnenhand."

6] Afbeelding
Nog steeds niet echt lekker erdoorheen.

7] Afbeelding
En haar knappe koppie Knipoog .

Tips en commentaar waar ik wat mee kan zijn natuurlijk welkom! Lachen
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 19-07-08 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

criollolover

Re: Pomo en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:20

ik kan het niet laten, je wilt graag commentaar waar je wat aan hebt...maar wat is er met je cap?? ik zie er niets aan, ik zie wel dat je je gezicht weggekrabbelt hebt.... ziet er maar wat raar uit zo....

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:35

Wat een prachtig paard, zeg. Lekkere nek zit er op. Allereerst denk ik dat je beugels wel iets langer mogen, dan zit je waarschijnlijk fijner, hoewel als ik terugkijk, lijken ze op sommige foto's wel op de goede maat Clown Maar goed, zal wel een beetje vertekenen.
Let erop dat je hem goed voorwaarts houdt, waarschijnlijk laat hij los niet voor omdat ie achter niet actief genoeg is.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:26

T eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag was he dat ziet er goed uit.
Ik vind het er erg netjes uitzien hoor. Alleen idd je schouders beter naar achteren.

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:16

Mooi paardje! Probeer rechtop te zitten, hou hem voorwaarts, benen lang maken evt beugels langer en handen dragend. Ga zo door!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:20

Weer gaan mijn tenen krommen vandaag ....

Altijd hebben mensen smoesjes, het ligt nooit aan hun rijsteil, maar altijd aan pijn in de rug, aan het zadel of zelfs aan de kleur van het dekje Clown

Dat je je gezicht hebt weggewerkt vind ik een beetje kinderachtig, en ik denk dat het ook niet eens is toegestaan, foto's op HAW dienen duidelijk te zijn.

Rijtechnisch commentaar :
Ik heb het idee dat er enorm veel spanning op de teugels staat.
Je armen zijn vaak gestrekt, dat is een teken dat je niet ontspannen genoeg met je handen bent, zijn je armen gestrekt, dan kun je niet voldoende met de beweging van de mond mee zijn.
Ik wil wel even mijn complimenten geven op je spoorgebruik OK dan! je sporen staan netjes de goede richting op, ze worden niet de hele tijd onnodig in de buik gejast !

Verder bedoel ik mijn eerste zinnen niet onaardig, maar mensen zijn vaak bang voor kritiek, en noemen in de openingspost allemaal smoesjes waarom de foto's niet ideaal zijn,
dit is gewoon jezelf voor de gek houden.

Leer kritisch naar jezelf kijken (dit geld voor iedereen) en leer van het commentaar . Kijk zelf regelmatig naar je rijfoto's en zo besef je wat eraan schort, en krijg je (als het goed is) meer drang dit te willen verbeteren Lachen

Dus kom niet met smoesjes aan dat je zo'n last heb van je rug, want dan kun je beter even een dagje niet rijden Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 08:27

crossmonster schreef:
Weer gaan mijn tenen krommen vandaag ....

Altijd hebben mensen smoesjes, het ligt nooit aan hun rijsteil, maar altijd aan pijn in de rug, aan het zadel of zelfs aan de kleur van het dekje Clown

Dat je je gezicht hebt weggewerkt vind ik een beetje kinderachtig, en ik denk dat het ook niet eens is toegestaan, foto's op HAW dienen duidelijk te zijn.

Rijtechnisch commentaar :
Ik heb het idee dat er enorm veel spanning op de teugels staat.
Je armen zijn vaak gestrekt, dat is een teken dat je niet ontspannen genoeg met je handen bent, zijn je armen gestrekt, dan kun je niet voldoende met de beweging van de mond mee zijn.
Ik wil wel even mijn complimenten geven op je spoorgebruik OK dan! je sporen staan netjes de goede richting op, ze worden niet de hele tijd onnodig in de buik gejast !

Verder bedoel ik mijn eerste zinnen niet onaardig, maar mensen zijn vaak bang voor kritiek, en noemen in de openingspost allemaal smoesjes waarom de foto's niet ideaal zijn,
dit is gewoon jezelf voor de gek houden.

Leer kritisch naar jezelf kijken (dit geld voor iedereen) en leer van het commentaar . Kijk zelf regelmatig naar je rijfoto's en zo besef je wat eraan schort, en krijg je (als het goed is) meer drang dit te willen verbeteren Lachen

Dus kom niet met smoesjes aan dat je zo'n last heb van je rug, want dan kun je beter even een dagje niet rijden Knipoog

Ik weet van mezelf dat ik absoluut niet netjes recht op het paard zit, daar heb je 100% gelijk in en daar werk ik ook zeker hard aan in de les, ik vind ook echt niet dat ik de last van mijn rug als excuus gebruik, ik moet gewoon rechterop gaan zitten. Er moet gewoon aan gewerkt worden en het wordt ook vaak genoeg naar me geroepen in de les. Wél is het zo dat het de ene dag gewoon wat beter gaat dan de andere dag en dat ik met rijden vaak last heb van mijn rug, dit is echt geen smoesje.

Bedankt voor je kritiek, ik ga er zeker mee aan de slag! Lachen

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:52

Krijg je niet juist last van je rug als je er zo op zit??

Welk niveau rijdt het paard normaal??

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:56

je bent wel op de goede weg, en ja je moet nog veel leren. Ik kan moeilijk commentaar geven, je hebt eigenlijk het belangrijkste al gekregen. Verder vind ik het een mooi paard, en ik denk dat je er veel uit kan halen. En dat van je gezicht: laat ze maar banketstaaf op bokt:) Als ik een gare kop zou trekken had ik t ook gedaan, eigen keuze toch?:)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 16:58

pippalex schreef:
Krijg je niet juist last van je rug als je er zo op zit??

Welk niveau rijdt het paard normaal??

Na het rijden wel ja, dat klopt, ik span dan teveel in mijn schouders geloof ik. Ik heb het bijvoorbeeld ook altijd al moeilijk gevonden om een goede knik in mijn ellebogen te vinden. Maar op het moment zelf probeer ik echt zoveel mogelijk terug te zitten, maar het blijft een moeilijk punt, maargoed daarvoor hebben we les Knipoog .

Het paard loopt L1+2, maar kent ongeveer alles t/m het M.

kelly_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:55

ik vindt het niet erg dat je gezicht er niet is en het is neit kinderachtig .
veel mensen willen altijd perfect op de foto hoeft tog neit .
leuk paardje trouwens loopt netjes alleen je handen meer omhoog en je beugels 1 gaatje langer laten wat de rest ook al heeft gezegt .
veel plezier nog.
en het is geen smoesje van haar rug.
kan tog gebeuren .

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:53

tsjah als je TS haar verhaal al niet gelooft, waarom dan wel moeite nemen om te reageren:) Typisch bokt