Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)Lisannos schreef:De linkergalop is bij mijn paard niet goed. Ze wordt in de galop (op beide handen) heel lang (haar nek) en ze snijdt (in de linkergalop, rechtsom gaat stukken beter) enorm de hoeken af. Heeft iemand misschien tips voor mij?
Alvast bedankt!
Sandrake schreef:Lisannos schreef:De linkergalop is bij mijn paard niet goed. Ze wordt in de galop (op beide handen) heel lang (haar nek) en ze snijdt (in de linkergalop, rechtsom gaat stukken beter) enorm de hoeken af. Heeft iemand misschien tips voor mij?
Alvast bedankt!
Hier hetzelfde probleem,betreft wel een 3 jarige die enkele maanden ohz is.
volg even
aerdenhout1 schreef:Recht richten.
brandysamba schreef:Daar ben ik het mee eens!
De linkergalop gaat niet goed omdat hij schreef is en denkt hij gaat vallen!! dan gaat het paard versnellen om niet te vallen!
Rechtrichten dus,
stuk gekopieerd:
Wanneer een paard in een niet rechtgerichte houding gedwongen wordt laag te lopen laat hij zich soms extreem op de schouder vallen. Hierdoor is hij verplicht zijn snelheid te verhogen om niet te vallen (middelpuntvliegende kracht). Hierbij neemt het paard een zeer ongelijke aanleuning (wat ondermeer het bewijs levert dat het paard niet recht is). Zou dit gebeuren met een rechtsgebogen paard dan trekt het paard aan de linkerteugel, een linksgebogen paard trekt dan aan de rechterteugel. Een rechtgericht paard neemt gelijke aanleuning in de juiste buiging en houdt zich recht. Het weglopen kan in de twee richtingen gebeuren, dat wil zeggen een rechtsgebogen paard kan linksom of rechtsom weglopen maar ‘pakt’ altijd de teugel langs de lange kant vast (linkerteugel).
http://www.hoefkatrol.com.whsites.net/