Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(mits je het goed doet natuurlijk)
Emeraldo schreef:Contragalop rijden en op de lange zijdes stelling naar binnen vragen. Als ze de stelling fijn aanneemt aan het eind van de lange zijde je been omleggen. Eventueel een keer alert maken van te voren.
Met punten voor de M1. En een 5 jarige mag ook nog niet eens in de Z lopen, maar ik vind het voor het loswerken fijn om allerlei oefeningen te gebruiken, ook om de achterhand te trainen en te activeren.
June92 schreef:Tja, ik ga hier geen discussie voeren of het zielig voor mijn paard is of niet. Ik weet dat ik haar op een goede, vriendelijke en verantwoorde manier rijdt en er zijn altijd mensen die daar een andere mening over hebben. Mijn paard loopt hartstikke soepel, lekker aan het been en werkt graag. Ze doet alles met veel gemak en plezier en ik zou hier dan ook niet aan beginnen als ik niet wist dat ze er klaar voor was. Daarnaast vind ik ook nog eens dat een galopswissel niet bepaald een zware oefening is. Alle paarden doen het, zoals al gezegd, zelfs veulens. Het is alleen een kwestie van het knopje erop zetten als ze onder het zadel zijn.
Andere mensen, bedankt voor de tips
June92 schreef:Je bedoelt dus; je rijdt (bijvoorbeeld) op de linkerhand, gewoon in de linkergalop. Dan appuyeer je richting de AC-lijn, stel je recht en spring je om naar rechts?
Ze beheerst in galop het appuyeren al wel redelijk dus in ieder geval het proberen waard