Kevin(V. Darnels)@work[M1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Kevin(V. Darnels)@work[M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 09:26

Kevin heeft een blessure gehad, zo'n 6 weken geleden kregen we van de DA weer groen licht op weer lekker te gaan rijden, ik moest hem zien als een paard die een tijd stil heeft gestaan, maar verder gewoon gezond is. Dit heb ik gedaan, en dit ging ook erg goed. 2 weken geleden mocht hij ook weer in de wei, hier heeft hij zich behoorlijk uitgeleefd, waardoor de bult weer groter werd en hij weer onzuiver liep. Gelukkig is dat nu weer goed, en zijn we weer aan het rijden, we konden volgens de DA weer gewoon gaan rijden, hij gaat nu ook niet meer met anderen de wei in, ik vind dat heel vervelend voor hem, maar het is even niet anders nu, hij komt er wel alleen in, zodat hij toch even lekker kan rollen en gras eten.
Voor de blessure reden we M1, over 1 week ga ik 2 weken op vakantie, en als het dan weer net zo fijn gaat, wil ik dan weer voorzichtig wat wedstrijdjes op gaan geven.
Gisteren zijn er foto's gemaakt van het rijden, dit was de 2e keer dat ik weer echt wat oppakte, dus wat meer oprichting etc vroeg(vanaf de 2e x kreupel gezien zeg maar).
Ik vind dat het hij het fijn oppakt, er zijn natuurlijk nog verbeterpunten, maar dat blijft altijd Lachen
Ikzelf moet erg op mijn binnenhand denken, die zet ik toch nog soms wat te vast, en ik moet rechtzitten... Ook moet ik Kevin soms nog voorwaartser houden.

Afbeelding

Afbeelding
Oppassen dat hij niet te diep komt.

Afbeelding
Niet achterover hangen.

Afbeelding
Stukje schoudervoor.

Afbeelding
Nog steeds schoudervoor.

Afbeelding
VW houden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zijn koppie Lovers

Afbeelding
Hier willen we naartoe Lachen

Afbeelding
Het achterbeen is triest, maar op het voorbeen ben ik best trots Haha!

Ohja, het lijkt of hij erg zijn mond opendoet, maar hij kauwt altijd lekker op het bit, dan kwijlt hij ook nog eens, dus dat wordt er ook niet mooier op, maar hij heeft niet zijn mond constant open Knipoog

Sharon_91

Re: Kevin(V. Darnels)@work[M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:34

Fijn dat je weer met hem aan de slag kan. Lachen
De eerste 2 foto's vind ik eigenlijk een beetje en strak en gespannen beeld geven. Het lijkt alsof hij daar vast houdt in zijn hals. De rest van de foto's vind ik wel een fijner beeld geven. Lachen
Zoals je zelf al zegt mag hij ook actiever. Schop m bij wijze van spreken maar eerst goed vooruit. Eerst voorwaarts, dan neerwaarts.

Erg mooie foto's trouwens! En ik weet zeker dat jullie het weer lekker gaan doen op concours!

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:36

Het geeft op zich een fijn beeld, maar het oogt wat sloom. Het achterbeen mag er meer onder, maar aangezien het paard een vrij lange rug heeft zul je daar misschien meer moeite mee hebben dan met een compact gebouwd paard. Ik vind je schoudervoor er netjes uitzien, wordt vast een leuk paardje, ook als ie wat meer bespiering krijgt.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:25

Hij is idd soms nog wat sloom.
Hij krijgt nu ook niet zo heel veel voer mee, dat wordt ook weer opgebouwd. Hier reageert hij altijd best wel op, dus als hij straks weer helemaal op zijn eerdere voerschema zit wordt dat ook weer beter. Dat houdt natuurlijk niet in dat hij nu lekker sloom mag doen Tong uitsteken

Sharon: hij heeft idd altijd de tijd nodig om los te komen, het is echt een dieseltje wat dat betreft. Ik rijd hem ook zo vw mogelijk, maar als ik hem te veel en te vaak vooruit schop wordt hij zo zenuwachtig dat hij niet meer weet wat hij moet doen, dus dat is ook niet helemaal de bedoeling Knipoog

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:29

hee meis!
wat fijn dat jullie weer lekker op hem kunnen rijden!
en succes met het weer opbouwen en het komt vast snel goed!
dit ziet er al heel mooi uit zo op die foto's!
succes!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:35

Jullie zijn een leuke combinatie en ik vind het rijden er goed uitzien. Waar je misschien wel een keer naar moet kijken is of je bit niet te groot is. Op de vijfde foto vind ik het bit er aan beide kanten teveel uitsteken en op veel andere foto's steekt het bit er aan de linkerkant (op de foto rechterkant) erg ver uit.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:56

hee ivonne...het gaat er steeds beter uitzien
Fijn dat je weer aan het werk met hem kunt
Probeer nog wat aan je eigen houding te werken...niet achterover hangen enzo Knipoog maar dat weet je zelf ook wel
en dat kev iets actiever wordt..met achterbeen
Verder netjes en ben beneiuwd hoe het er over een paar weken uit ziet

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 09:19

Iedereen bedankt voor het commentaar Lachen
Ben gisteren weer wezen rijden, en heb extra op dat voorwaarts gelet. Hij had er eerst even niet zo zin in, maar na een paar keer uitleggen dat been vooruit is, ging het veel beter Lachen