springpony @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diszle

springpony @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 01:45

Voorafgaand wil ik even duidelijk maken dat ik deze pony normaal gesproken niet rijd.
Omdat de amazone op vakantie is, rijd ik haar deze week even, omdat ze 3 jaar stil heeft gestaan en het wel even goed voor haar is door te lopen.

Dit was mijn 3e keer op haar, de pony heeft eerder alleen springwedstrijden gesprongen.
hier een paar foto's.

1. even lekker stappen
Afbeelding

2. draf, van hand veranderen
Afbeelding

3. mooie foto vind ik
Afbeelding

4. beetje verzamelen
Afbeelding

5. aangalloperen
Afbeelding

6. galop op de volte
Afbeelding

7. en de mooiste vind ik zelf. fijn drafje.
Afbeelding

commentaar mag, maar houd het netjes.
het paardje heeft 3 jaar in de wei gestaan, en we zijn erg tevreden over hoe die het doet na 3 weekjes

anneliesdj

Re: springpony @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 01:51

Pony doet het prima voor zijn niveau, je moet alleen wat meer op je eigen houding letten.
Niet achterin je zadel ploffen, benen terug houden en niet je hele voet in de beugel steken. Ook zet je je hand teveel vast op je been, wees wat losser, de pony loopt prima.

Neusje zou er iets meer uit mogen, ze gaat iets te diep, waarschijnlijk door jouw handhouding.

Voor je er commentaar op krijgt zal ik maar meteen even vragen; pony heeft een witte onderlip of niet? (is niet de tong zo te zien)

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 01:55

klopt, ik moet erg op mijn houding letten.
Dit verergert ook wel een beetje doordat ik geen pony's gewend ben te rijden.
ik rijd eigenlijk alleen grote paarden.

Dat klopt, de pony heeft een witte onderlip, en dat is dus inderdaad geen tong.

bedankt voor de tips!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:59

erg netjes hoor Haha! alleen op 5 en 7 een wat strenge binnenhand ..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:01

Rij je stiekem er op dan ofzo..? Omdat die lui op vakantie zijn en hij verder al 3 jaar stilstaat.. Maar oke hij doet het wel heel leuk vind ik. En wat al gezegd werd.. op je houding letten Knipoog maar das soms ook best lastig Bloos

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:04

Ik vind het er ook heel goed uitzien voor nog maar 3 weekjes terug onder het zadel te zijn Lachen
En het te diep stoort mij niet echt, maar wat mij dan weer wel stoort is het niet over de rug lopen..
Ik snap wel dat jij hier "niet veel aan kunt doen" want je rijdt haar maar zeer tijdelijk. Maar toch ze wordt te lang. Dus haar compacter met een ronde rug zou haar zeker ten goede komen ook voor in het springen Lachen
Veel plezier en succes met een weekje pony Lachen

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 10:27

@ L_Ilse_L Ik rijd er niet stiekem op hoor, de eigenaresse is er wel, alleen de amazone die haar rijd niet. De pony hebben ze pas gekocht, en bij haar vorige huis heeft het 3 jaar in de wei gestaan.

@ valentinow: bedankt, misschien een tip voor als de amazone er weer is!

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:34

De pony loopt netjes, ik stoor me alleen wat aan jouw houding. Je zet je hand op sommige momenten vast, je steekt je benen af en zit te ver achter op het zadel. Het ziet er wel lekker actief uit, leuke pony.

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:36

aan me houding ben ik inderdaad hard aan het werken, daarbij let ik momenteel vooral op mijn handen, en dat ik naar voren kijk (ik kijk nogal snel naar beneden) waardoor ik dus nu ook netter ga zitten.

Bedankt voor je reactie Lachen