Bella & Beau aan het werk in niet matching setje. :-)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Bella & Beau aan het werk in niet matching setje. :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 22:30

Beau = Kazanova (Kas Knipoog )

Zo, het werd weer eens tijd voor een topic en aangezien de fotografe ons erg goed vond rijden vandaag maar beloofd om een topicje te openen. Lachen Karin, bedankt voor de foto's en je maakt het kiezen erg moeilijk, je maakt teveel goeie foto's. Huilen van het lachen

In mijn vorige topic vermeldde ik dat ik wat moeite had met de galop, na tips van Shavira hier op Bokt (eigenaresse Kas) gaat het al een stuk beter. Ik rij hem in de galop nu lekker vooruit en hou dan wat tegen met mijn hand. Zodra hij wil zakken geef ik hem ook. Op de volte galopperen gaat het makkelijkst, op de rechte stukken heeft hij er nog wat moeite mee. Maar daar werken we aan. Het lijkt op de foto's misschien niet zo maar hij was over het algemeen licht in mij hand. Natuurlijk hadden we wel wat communicatieprobleempjes af en toe maar dat hoort er bij. Clown Het halthouden gaat ook al wat beter, maar mijn overgang draf halt is nog wat te abrubt en dan komt hij ook weer wat omhoog dus tips daarvoor zijn welkom. Knipoog Ik hou wel mijn been eraan maar dat helpt niet genoeg. Het wegrijden van halt naar draf gaat wel al beter. Moet hem alleen wel actief houden dan.

Verder heb ik mijn gebruikelijke puntjes maar ik vind dat ik zelf wel vooruit ga. Bloos
Ik zoek nog wel eens geld en ik mag mijn bovenarmen soms meer tegen mijn lichaam houden.
En mijn been hangt ook niet altijd zoals het moet. Scheve mond
En ik moet wat rechterop zitten vaak.

Oh, en de laatste foto's zonder cap was alleen voor de foto, ik ben met cap op weer weggestapt. Knipoog

Maar ik ben best tevreden eigenlijk, zeker na het dalletje van een paar weken terug. Lachen

De linkjes zijn ook de moeite waard. Knipoog

Karin, nogmaals superbedankt dat je foto's wilde maken. Lovers

Cleo, ik ben nog steeds erg blij met Kas! *LOL*

Foto's staan niet helemaal op volgorde en foto's van het inrijden heb ik niet.

1. Eerst maar een halthoud foto. Lachen Ik zit netjes en Kas ook toch? Clown
Afbeelding

2. Let niet op mijn gezicht. ROFL
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Tenen moeten naar binnen. Schijnheilig
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Té strenge binnenhand maar ik vroeg stelling naar binnen geloof ik. Scheve mond
Afbeelding

8. En hier is het weer netjes.
Afbeelding

9. Even lekker hard met los teugeltje. Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

10.
http://i85.photobucket.com/albums/k48/S ... dag4-1.jpg

11.
Afbeelding

12. Staat eigenlijk niet 4kant. Nagelbijten / Gniffelen
http://i85.photobucket.com/albums/k48/S ... ag11-1.jpg

13. Netjes, maar ik kijk naar beneden.
http://i85.photobucket.com/albums/k48/S ... ag12-1.jpg

14. Charmant sta-moment ik wil geld hebben volgens mij. Vork
Afbeelding

15.
http://i85.photobucket.com/albums/k48/S ... ag15-1.jpg

16.
Afbeelding

17. Even poseren!
Afbeelding

18. Lachen! Haha!
Afbeelding

19.
http://i85.photobucket.com/albums/k48/S ... jdag22.jpg

20. Zijn mooie koppie. Lovers
http://i85.photobucket.com/albums/k48/S ... jdag23.jpg

21. Wij saampjes in close-up. Lovers
Afbeelding

Karlijn_f

Re: Bella & Beau aan het werk in niet matching setje. :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:42

Leuke pony : )
Ook erg nette zit enzo !
Je weet zelf ook wel goed waar je aan moet werken volgens mij ;p zoals wat je net typte dat je voeten iets naar binenn moet doen enzo:)
Super.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:48

Het zijn weer ( Knipoog ) leuke foto's Marlies.

Let er wel op dat als je stelling vraagt, je je hand niet naar de toe trekt maar juist opzij plaatst (als je je hand wilt verplaatsen natuurlijk) Als je hem op de been legt, werk je juist tegen en ik neem aan dat je dat niet wilt Tong uitsteken

Groetjes Doei!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 22:49

Ja, klopt. Bloos
Ik weet dat je hem opzij moet doen maar ik vergeet het, het gaat zo automatisch. Huilen van het lachen
Ik ga erop letten, hoop ik. Nagelbijten / Gniffelen

Bedankt voor je tip!

Nikkel1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:55

He Marlies

Super leuke foto's!!!!
Je hoeft jezelf echt niet te verondschuldigen hoor over je houding, hand, etc..... Het zijn maar momentopnamen!!
Jullie zijn zo super vooruit gegaan de afgelopen maanden en verbeterpunten hou je toch altijd zelfs op het hoogste niveau. Dat houdt het ook wel leuk (in de meest gevallen op dit moment ben ik zelf niet zo blij met m'n verbeterpunten Verdrietig Haha! hihihi...)
Spreek je snel weer op stal!!!
Greetzzzz Nienke

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 05:03

Heey, daar zijn de plaatjes Haha!
Ze zijn mooi hoor Bloos alleen niet helemaal super scherp als het aan mij ligt, maar zal misschien aan het weer hebben gelezen Lachen

Ik blijf het zeggen, maar je rug moet recht Haha! Dat met je hand ben ik ook met je eens, maar dat ziet er veel erger uit op de foto's dan irl Lachen
Jullie gaan super!! Lovers

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 06:59

Mooie foto's Marlies! Lachen Jullie boeken zeker vooruitgang Haha!.
Een vraagje; heb je veel gewicht in je handen als hij nagevelijk loopt?
Af en toe lijkt dat zo, maar dat kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn Knipoog
Prachtige foto's hoor Karin!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:20

Moest lang nadenken over het niet-matching setje Bloos .
Ik vind het jammer dat ik jouw vorige topic niet gezien heb, zodat ik het niet vergelijken kan. Deze foto's vind ik er erg goed uitzien. Ik vind jou en het paard in ieder geval wel 'matchen'. Misschien zijn het momentopname en kan ik het niet goed beoordelen, omdat alle rijfoto's op de linkerhand zijn genomen, maar het lijkt alsof je af en toe inknikt in jouw linkerheup, waardoor je scheef gaat zitten. Probeer op beide billen evenveel gewicht te plaatsen, tenzij een oefening een andere gewichtsverdeling vraagt en houdt je romp recht boven het bekken. Probeer bij gewichtsverplaatsingen jouw heup en been lang te houden en zorg dat jouw schouders recht boven het bekken blijven, dus niet mee hangen in die richting. Ik vind jullie een erg leuke combinatie om naar te kijken!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:58

Hey Knipoog Je geeft zelf de verbeterpunten al goed aan! Ik zie idd vooral de voeten en je bovenlichaam dat wat rechter mag, zeker in de galop.

Is er een reden dat zijn manen ingekort zijn? Ik vind dat bij een Arabier altijd zonde Bloos

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:29

denk om je rug, niet hol trekken Knipoog leuk paardje heb je!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:16

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:35

Wauw, wat een knapperd marlies!
Commentaar is al gezegd, vooral door jou zelf, maar voor de nieuwe regels: Erop letten dat je bij stelling vragen je hand op zij doet. En als je aan het 'prutsen' bent mag dat best overdreven. (Dus als je bij losrijden even lekker veel stelling en buiging wil vragen. Dan dus gewoon lekker opzij en voelen.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:37

Moderatoropmerking:
Berichten tegen de regels verwijderd.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:01

Ach ja, witte arabieren rijden is het moeilijkste wat er is. Ik kan er 100% van meespreken. Tong uitsteken
Probeer je handen iets hoger te houden en dichter bij elkaar, als het goed gaat. Wordt hij sterk of zijn er miscommuniecaties mag je ze wel wat breder zetten, dat begrijp ik wel.
Met overgangen naar stilstand heb ik ook lang last gehad. Echt gewoon goed been eraan houden is de boodschap, en vooraan heel voorzichtig ophouding geven. Niet beginnen trekken want dan komt ie naar boven.
Misschien kan je hem toch wat lager instellen, dan gaat hij zijn rug meer gebruiken. Wel zien dat zijn achterhand er dan voldoende bij blijft zodat hij niet op zijn voorhand gaat vallen (wil bij arabieren snel een probleem zijn). Op de eerste foto's loopt hij vrij goed, maar op de latere gaat hij zijn rug een beetje wegdrukken, lager instellen is dus de boodschap. Lachen
Ontzettend mooi dier, en je hebt een mooie houding!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:26

Vergeleken met de andere topics zie ik duidelijke vooruitgang! Ik vind dat je best trots op jezelf mag zijn. Ik las in het andere topic inderdaad dat je onbewust jouw heup kantelt. Kan dit nog te maken hebben met een beperking in de beweeglijkheid van de heup of rug of is het echt een voorkeurshouding?

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:41

Het ziet er goed uit. Probeer alleen je schouders wat meer naar achteren te zetten, om rechter te zitten. Lachen Vind jullie een goeie combinatie! Als ik vragen mag, hoeduur is dat HV polo dekje?