Hier het door sommige gewenste topic van Manchego onder het zadel. Linda degene waarvan hij is en hem hier ook rijd is zelf Z2. Manchego kan al wel wat hogere oefeningen zoals Appuyeren, travers, schouderbinnenwaards enz.
Linda doet met hem ook aan lange teugel en daar kan hij dit allemaal al bijna zuiver bij. Maar onder het zadel was hij erg gespannen de eerste paard keren. Deze foto's zijn van Woensdag 16 -07 en hier reed ze net 2 a 3 weken op hem. Manchego is dus nog erg moeilijk te rijden en ze rijd eigenlijk gewoon op B/L niveau. Wel doet ze de Travers en schouderbinnenwaards onder het zadel. Ook de spaanse pas kan hij onder het zadel, hier heb ik geen goede foto's van. Linda zit op de foto's soms wat naar voren, dat is omdat ze de rug met die oefeningen niet durft te belasten. Kijk vooral naar het paard
Ik heb toestemming van Linda om de foto's te plaatsten
Aanschouw de mooie Manchego onder het zadel (en een paar aan de lange teugel)

1. losstappen samen met creme hengst van stal

2. lekker ontspannen (is hij niet vaak hier in Nederland)

3. Mooi neerwaards

4. Drafje wat hoger ingesteld

5. Hier komt hij iets te diep

6. Travers in stap

7. Schouderbinnenwaards

8. Travers andere hand (moest ff duidelijk zijn met haar hand vandaar hogere hand)

9. Galopje beetje verlichte zit

10. Een egt spaans vlak galopje.

11. Mooi bergopwaards

12. Middendraf

13. En zijn erg moeie hoofdje
Hier nog 2 foto's van het werk aan de lange teugel

14. Een appyument naar links in stap

15. en gewoon wijken.
Dit waren de foto's. Commentaar is zeker welkom! Denk er wel om dat hij nog maar net ongeveer 1 maand in Nederland is en dus nog niet helemaal gewend is aan zijn nieuwe werk. In spanje werd hij erg kort gereden. Nu probeerd Linda het weer wat ruimer te maken en relaxed.
Groetjes Ryanne

ik ben zelf ook echt weg van andalusiërs, wij hebben een goedgekeurde andalusische hengst op stal staan, en sinds dien ben ik echt weg van andalusische paarden..
Hij is zó mooooi