Sandra & Anique weer eens even onverwacht aant rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Sandra & Anique weer eens even onverwacht aant rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:33

Sinds dat ik niet meer echt gereden heb op sandra ivm nog een pony rijden en geen zin en blessure, weer eens even aan het springen geslagen,
Ik heb alleen maar buitenritten gemaakt de laatste tijd dus geen tijd gehad om echt te rijden,
Ik heb voor sandra nu een andere amazone gezocht omdat ik zelf nog een hengst rij (de zoon van deze dame) en daar mee bezig was maar jammer genoeg al een hele tijd kreupel is gelukkig nu niet meer echt,
Vandaag wou laura even rijden dus heb ik me naderhand er even opgezet
dus aub geen gezeur over kleren en schoenen want was helemaal niet van plan om te gaan rijden vandaag, normaal heb ik gewoon rijbroek aan met jophurs,
met Galoperen voor een goede foto eventjes geen cap op dat is ook eigen risico

ik rij deze merrie al bijna 2 jaar,
ze is 1.52 groot en al 19 jaar oud, (niet te zien). ze is van El beauty, Nrps
zoals ik al zeg ik heb haar best lang niet meer echt gereden dus mijn houding is ook echt fruts,
Opbouwende kritiek graag Vork gezeur over kleding nee bedankt, weet dat het fout is maar was echt onverwacht!.
punten:
*Handen
*Tenen
*Voor me kijken
*Rechter zitten
*Meegeven
*Niet vallen

nou hier gaan we dan
Afbeelding
1. tenen Frusty
Afbeelding
2. tenen en voor me kijken Clown
Afbeelding
3. En hop Clown
Afbeelding
4. 90/100 Sigaar
Afbeelding
5. te vroeg afgezet
Afbeelding
6. vooruit kijken Vork
Afbeelding
7. beetje meer achterover zitten, en tenen naar binnen en ja Scheve mond die handen..
Afbeelding
8. Te vroeg afgezet, dus nood sprong.
Afbeelding
9. v o o r m e k i j k e n Scheve mond haha,
Afbeelding
10. En ja mis gaan kan ook, daarna ben ik wel lekker op een hooibaal gevallen, gevolg: blauw been,
Afbeelding
11. En even draven.
Nou laat je maar horen Afgod

Noeni

Re: Sandra & Anique weer eens even onverwacht aant rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:38

Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij geen een sprong in de verlichte zit zit? Bloos

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:39

Ziet leuk uit Anique ..!
Sandra is weer lekker bezig , op dr sandra manier Tong uitsteken
Mrja , gaat al beter!!
ly

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:39

vind t er niet slecht uitzien, maar vind je houding verre van netjes.
je kan dan wel met gewone schoenen rijden, maar je beugels zijn veels te kort en nu kan j ook je tenen niet naar binnen draaien.
verder vind ik t ook raar, dat je bij t springen wel je cap op hebt en bij t dressuur rijden niet.. veel succes1

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:40

Evatje schreef:
Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij geen een sprong in de verlichte zit zit? Bloos

Dat vraag ik me ook af.. je beweegt totaal niet mee en met landen kijk je naar de grond en zit je je paard heel erg tegen, ook omdat je in zijn mond hangt..

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:43

@evatje; Ik zou het niet weten, komt gewoon als ze springt dan ga ik naar voren maar boven kom ik niet echt meer naar voren, maar ik zit niet in het zadel dat lijkt alleen maar zo,

@xxmiszlizzxx; mijn houding is niet netjes nee, was ook niet geplant om te rijden,
Dat zonder cap was gewoon voor de foto had verder gewoon me cap op hoor, maarja wist niet dat de foto zo slecht zou zijn,
de beugels. ja dat meisje dat rijd heeft ze net 1/2 gaatjes korter dan mij en wou ze niet langer maken omdat zij daarna toch weer erop zou gaan
dat in de mond hangen komt door meestal te vroeg afspringen,
en ik heb best lang niet meer gesprongen dus dat was weer ff wennen voor mij!

@esthertjuh_; Ja sandra is altijd lekker bezig Vork

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:43

Evatje schreef:

Jij zegt het ik dacht het! Je komt inderdaad totaal niet mee met je paard voor, tijdens en na de sprong. Probeer in verlichte zit te blijven.
En ik ga het TOCH zeggen...al doe je maar goede schoenen aan, als je blijft hangen breek je je nek!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:45

@aerdenhout; schoenen IK WEET HET,
Ik kom wel mee alleen ik weet niet hoe het komt ik ga niet hoog mee moet er nog aan werken maar dit is nu net niet het paard waar ik eigenlijk mee rij, dat is een totaal ander paard.
van een foto kun je niet zien hoe het echt gaat.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:46

Ik zou eerst wat aan mijn houding doen voordat je hoog gaat springen. Begin gewoon bij een kruisje (ja klinkt stom maar het is niet alleen de hoogte dat telt) en ga gewoon je houding in de gaten houden. En ook goed inhouden enz gezien je pony vaak een noodsprong moest maken Knipoog.
Wel een super leuke pony

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:47

Dit begrijp ik niet je zegt namelijk ik weet het van mijn houding maar ik was niet van plan om te gaan rijden. Maarrem..of je het nu van plan bent of niet, je behoord toch wel wat te doen aan je houding? Ik zou eerst eens proberen om in de dressuur wat aan je houding te doen, je tenen naar voren te houden en niet naar de zijkanten..en dan rustig in een LES gaan springen. Niet meer zo alleen, want het ziet er niet uit. Sorry.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:48

Werkelijk levensgevaarlijk dit.
Je schoenen zitten gladde zolen onder, als je door de beugel schiet wil ik niet weten wat de gevolgen zijn.
Verder is het misschien verstandig eens een springlesje te nemen:)
Je werkt de pony ontzettend tegen boven de sprong, zowel met je zit als met je handen. Het is daarom ook niet zo vreemd dat ze op een gegeven moment gaat stoppen, simpelweg omdat je haar gewoon pijn doet boven de sprong.
En waarom rijd je met een mexicaanse neusriem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:52

je moet je handen wat meer meegeven, en idd in de verlichte zit gaan zitten. ik vind het er niet ontspannen uitzien. ik zou, als ik jou was, eerst aan mijn houding werken, en dan pas gaan springen, met les..

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:55

@leeneliefje; Ik heb eerst kruisjes gesprongen,
als ik zo slecht zou zitten met springen had Jeroen (de zoon van de eigenaar die altijd met sandra heeft gereden) er wel iets over gezegt,
noodsprong kwam gewoon vooral doordat ze niet goed uitkwam (een sprong stond dwars in de wei en eentje recht).
Ik heb half jaar geleden heel veel gesprongen met deze pony dus ik ken haar wel.
maar dit was de 2de keer sinds novembeer dat ze een echte hindernis springt ze was nog best kijkerig vooral op de kleuren,
x

@westenwind; de schoenen zijn niet glad van onder zit profiel onder. beter dan onder een laars.
heb spring les gehad, maar zoals je zou kunnen lezen heb ik lang niet meer echt gereden op haar,
&dat tegen werken boven de sprong valt nog reuze mee, Jeroen was erbij en hij weet precies hoe die pony inelkaar zit dus dan had ik wel groot commantaar gekregen want hij houdt er niet van als je pony tegen werkt,
die weigering kwam gewoon de hindernis stond op 1 meter ongeveer ik twijfelde een beetje en kwam te snel door de bocht waardoor ik fout aan reed, dus ze weigerde had het zelf in de gaten en jeroen had het me nog gezegt.
Mexicaanse neusriem? dat is niet haar hoofdstel dat is van een ander paard haar hoofdstel lag nog bij iemand thuis waar de pony ook vaker stond,

@LadyElmira, Ik had lang niet gesprongen en deze pony springt met veel kracht en ik weet ook niet hoe het komt maar normaal op Beauty kom ik goed uit het zadel. maar hij gaat normaal en rustig erover heen sandra heel snel. maar geod,
ik HAD les, vandaag jeroen was erbij en hij rijd 3x zolang als mij, Alleen was ik niet er waren 3 mensen bij.

@dees_daan; houding is normaal goed maar ik rij niet meer regelmatig omdat andere pony is kreupel daar rij ik normaal op en daar had ik ook les op. dit was ff een keertje weer eens snel.
als die andere pony beter is zal ik wel weer eens spring foto's maken dan zie je het verschil
x

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:01

MMM..je wist niet dat je zou gaan rijden, maar had les? En als 'jeroen' dan zo goed les kan geven, dan had hij jou nooit op deze manier mogen laten springen. En het exuus van, op mijn andere pony kan ik wel goed mee zitten, gaat er bij mij niet in.
Als je kan springen ga je eigenlijk automatisch mee in de sprong, op wat voor paard je ook zit. Het is net als fietsen, dat kan je ook op elke fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:03

aerdenhout1 schreef:
MMM..je wist niet dat je zou gaan rijden, maar had les? En als 'jeroen' dan zo goed les kan geven, dan had hij jou nooit op deze manier mogen laten springen. En het exuus van, op mijn andere pony kan ik wel goed mee zitten, gaat er bij mij niet in.
Als je kan springen ga je eigenlijk automatisch mee in de sprong, op wat voor paard je ook zit. Het is net als fietsen, dat kan je ook op elke fiets.

hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik denk dat geen zin heeft op TS verder tips te geven, ze veegt ze allemaal van de tafel..

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 20:03

Ik sluit me aan bij het voorgaande commentaar.
Je kijkt op elke spring naar beneden, probeer meer voor je uit te kijken. Verder valt het me op dat je bij iedere sprong heel ver achterin je zadel zit. Hierdoor kan je waarschijnlijk ook niet goed meekomen tijdens de sprong. Misschien kan je voortaan je beugels iets langer of erop letten dat je midden in je zadel zit en niet helemaal achterop

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:20

als je zelf al zo commentaar hebt op je springen, waarom verbeter je het dan niet? Het zal niet nieuw voor je zijn.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:23

en waarom ga je al zo 'hoog' (jah voor sommige mensen is dit best hoog Knipoog ) springen als je het gewoon niet kan? begin dan met en simpel kruisje.. Persoonlijk zou ik zulke foto's niet op bokt zetten.. Maar goed.. Tis wel n braaf paardje

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:24

K vind het niet echt handig dat je toch gaat springen als je er niet op had gerekend om te rijden. Gewoon dressuurmatig kan ik me dan nog enigszins voorstellen, maar springen brengt toch de nodige gevaren met zich mee. Kijk zelf eens kritisch naar de foto's, als je gympen door de beugels schieten bij die rare landing, of bij die weigering...Tis je eigen risico, maar ik zou het niet graag nemen.

Verder mag je idd behoorlijk aan je houding werken. Weet niet of je les hebt, maar dit zou ik zeker gaan nemen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:27

de meeste commentaar is al gegeven

maar ligt je zadel wel goed vraag ik me af?
heb het idee dat het wat achterover kantelt kan ook een idee zijn?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:35

Je vraagt 'laat je maar horen' in je openingspost, maar je hebt wel op alles een excuus...
Je houding is niet netjes. Het is vast wel 'lol met je knol', maar zorg dat het ook leuk blijft voor het paard als je vaker gaat rijden. Misschien eerst eens weer over een paar lage sprongetjes heen zodat je alle aandacht op je houding kan vestigen?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 22:29

@aerdenhout; Ja had 'les' want laura had les van jeroen dus dan doet hij altijd automatisch mij ook helpen
hij vind het niet erg als ik in die kleren rij want hij doet dat ook wel eens, en het was totaal onverwacht dat ik ging rijden want ik had al best lang niet gereden zei hij kom jij er maar even op. en als hij zó gevaarlijk zou zijn had hij me er niet opgelaten hoor Knipoog

@dees_daan; waarom? er word elke keer het zelfde gezegt,

@L_Ilse_L; Ik kan het wel.. ik heb het gewoon niet meer gedaan een hele tijd dus dan is het wel weer even wenne hoor!. en dit is niet hoog, dit is wat ik normaal spring..

@Jibbel; Oke dat is wel zo van me schoenen, maar het was gewoon heel onverwachts, en ja als je een hele tijd niet hebt gesprongen dan kriebelt het toch best wel. en ik heb net 7x gesprongen; Myn houding zal wel komen, ik had les. tot mijn andere pony kreupel werd en geen wei om in te rijden dus dan was les ook best overbodig omdat ik dat dan niet door kon trainen, als hij niet meer kreupel is dan moet hij even weer int ritme komen dan ga ik weer lesse;) dus dat is al geen punt meer

@0Whisper0; Dat naar benede kijke heb ik in het begin nooit gedaan maar ik ben 3x gevallen met een paard met springen en toen keek ik wel nog naar voren maar aangezien de grond toen opeens heel snel dichtbij kwam keek ik naar benede maar ik ben het me weer aan het aanleren.
Met in het zadel zitten heb je gelijk, mijn beugels waren 1/2 gaatjes te kort daardoor zit ik iets te ver naar achter dit is een zadel van ik geloof 14/15 inch zit goed voor mij maar niet als ik heel kort zit. dus volgende keer doe ik ze me langer.

@dovish; Vandaag was idd lol met je knol. Ik vond dit best wel laag dit is ongeveer wat ik normaal altijd sprong. volgende keer zal ik zowiezo beter op mijn houding letten, want eigenlijk heb ik het nog aan mijn kniën dus mag ik niet rijden maar als beauty beter is zal ik zowiezo weer gaan rijden, ik rij eigenlijk 1x in de 2 weken op sandra aangezien laura haar nu eigenlijk rijd sandra is voor haar en beauty is van mij. zo

ik vroeg om advies. en opbouwende kritiek, nu hoor ik alleen het zelfde. oke ik weet niet dat ik fout zit niet goed meegaf en me kleren niet goed waren dat wist ik allang,
ik hoef nu niet meer te horen dat het niet uit ziet en ik fout zit, geef me dan ook ADVIES over hoe ik het het beste kan oplossen! en hoe het beter kan! niet alleen van je zit niet goed daar heb ik niks aan.
dus vanaf nu misschien beetje uitleg over hoe het beter kan?

@Leentje; het zadel ligt goed, is speciaal op maat gemaakt, bij haar moet het zadel meer naar voren liggen, ik weet niet waarom maar dat moet bij haar dat heeft de eigenaar me gezegt 2 jaar geleden toen ik haar ging rijden, hij weeet het beter dan mij dusja

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:20

AniiQue schreef:
@0Whisper0; Dat naar benede kijke heb ik in het begin nooit gedaan maar ik ben 3x gevallen met een paard met springen en toen keek ik wel nog naar voren maar aangezien de grond toen opeens heel snel dichtbij kwam keek ik naar benede maar ik ben het me weer aan het aanleren.
Met in het zadel zitten heb je gelijk, mijn beugels waren 1/2 gaatjes te kort daardoor zit ik iets te ver naar achter dit is een zadel van ik geloof 14/15 inch zit goed voor mij maar niet als ik heel kort zit. dus volgende keer doe ik ze me langer.

Ik denk dat als je je beugels wat langer doet het qua houding al heel veel gaat schelen.
Heel erg veel succes ermee Lachen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 23:34

0Whisper0 schreef:
AniiQue schreef:

Ik denk dat als je je beugels wat langer doet het qua houding al heel veel gaat schelen.
Heel erg veel succes ermee Lachen

Klopt wel. want ik rij meestal met langere beugels. dan voel ik ook al dat mijn houding beter word, dan ga ik meer in het midden zitten en heb ik alles bijna op een lijn.
Maar vandaag zaten de beugels nog op Laura's maat dus veel te kort zij is een stuk kleiner dan mij zij is dan ook 13 en ik 16.
scheelt echt een stuk als ik langer zit, dat vind ik ook veel fijner, maar op beauty heb ik ook een ander zadel. scheelt ook weer iets.

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:16

Heee..

Wat een knappe pony, mooie kleur! Haha!
Wat betreft je schoenen, dat weet je al Knipoog Dus daar ga k niet verder over zeiken.. ik hoop dat je het in het vervolg niet meer zult doen Knipoog
Ik denk dat de pony het wel leuk vind om te springen zo te zien! Maar dat jij nog wat moeite hebt met de verlichte zit, wat niet onbegrijpelijk is na zo'n lange tijd, ik denk dat je het wel probeert, omdat je wel naar voren zit in de sprong.. maar dat het dan toch niet lukt om in de verlichte zit te zitten..
Misschien kun je al tijdens je aanloop in de verlichte zit zitten?? Dan gaat het vast wat gemakkelijker.
Die weigering.. nou dat kan iedereen overkomen! Dat kan inderdaad komen door een te korte bocht!

Veel succes ermee nog, maar dat komt wel goed denk ik! Pling