mijn paard is stijf in de achterbenen en mijn paard in de dr

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thijs_dv

mijn paard is stijf in de achterbenen en mijn paard in de dr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 16:14

ik had een vraagje Tong uitsteken .

mijn paard is heel stijf in de achterbenen:S
hoe kan ik die weer soepel krijgen.
veder had ik ook nog een vraagje mijn paard loopt echt mooi in de stap aan de teugel enz...
maar in draf is dit helemaal weg hoofd stijf omhoog en in de galop is er al helemaal nagevelijkheid in. hoe krijg ik dit beter.

tips altijd welkom.

midgie

Re: mijn paard is stijf in de achterbenen en mijn paard in de dr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:24

Gymmen met je paard , oefeningen aan de hand doen , de achterbenen trainen zodat de speiren langer worden , denk dat daar ook het probleem van de draf wel eens zou kunnen liggen, als hij stijf is van achter kan het voor ook niet echt prettig aanvoelen, dus echt bezig gaan met rechtrichten om je paard ook in draf in balans te krijgen.
En probeer met draven echt eens uit de rug te blijven , geef wat meer ruimte door b.v wat meer op je boven benen te gaan zitten en probeer je speiren zelf ook zo ontspannen mogelijk te houden.

thijs_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 16:28

thijs_dv schreef:
ik had een vraagje Tong uitsteken .

mijn paard is heel stijf in de achterbenen:S
hoe kan ik die weer soepel krijgen.
veder had ik ook nog een vraagje mijn paard loopt echt mooi in de stap aan de teugel enz...
maar in draf is dit helemaal weg hoofd stijf omhoog en in de galop is er al helemaal geen nagevelijkheid in. hoe krijg ik dit beter.

tips altijd welkom.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:35

Heb je geen rijinstructeur of -trice waar je dit aan kan vragen?
Om de benen soepel te krijgen ligt aan veel meer dingen, misschien heb je al een iets ouder paardje of heeft hij gewoon niet zulke soepele gangen door zijn bouw. Ook kan je paardje door bijv. artrose minder soepel zijn. Dat zou je eerst allemaal uit moeten sluiten voordat je er iets aan kunt doen.

Het 2e probleem, dat je paard niet nageeflijk is, dat kan je echt beter aan je rijinstructeur vragen, het kan eraan liggen dat jij misschien nog niet goed genoeg kan rijden, of dat je paard zijn rug compleet wegdrukt, het kan een lichamelijk probleem zijn of dus een rijtechnisch. Dat is niet uit te leggen op bokt, dan zouden we je moeten zien rijden met een filmpje ofzo. Maar nogmaals, neem goed les! Dan leer je het het beste en snelste.