Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ellepel schreef:nouuuu...zonder kaakklem kun je echt niet de achterste kiezen bekijken hoor, dan heb je op zijn minst al een goede zaklamp nodig
Wel gevoeld. Hij reageert totaal niet pijnlijk op zijn mond/ kaken en ik zie er (voor zover ik dus kan zien) niks geks aan, waardoor ik het vermoeden heb dat zijn mond niet het probleem is.ellepel schreef:maar je zegt zelf al dat hij niet reageerd op been dus zit daar je probleem.
toch strenger zijn,en met zweepje gaan rijden.
ellepel schreef:krijg je les?
Wat niet wil zeggen dat ik geen les meer nodig heb, want zo vol ben ik niet van mezelf, maar wel dat ik kan bepalen dat les op dit moment nog wat vroeg is en ik eerst de ontspanning in wil bouwen. Daarnaast is het niet de bedoeling met hem verder te gaan, dus wacht ik liever met lessen tot ik een paard heb waarmee ik serieus iets op kan bouwen.ellepel schreef:mijn pony is ook slecht voor het been en ik moet dus veel overgangen rijden.
arbeidsdraf, op de lange zijde uitstrekken, bij B opvangen en daarna weer een paar passen wegrijden.
dan overgang terug naar stap maken en actief wegdraven.
weer opvangen en ga zo maar door.
gaat wel een tijdje overheen hoor voor het kwartje gaat vallen![]()
maar consequent zijn! been=been dus moet hij regaeren..zo niet dan tikje erbij
en goed er op letten dat je wel toestaat met je handen .
laat hem dan maar even wat hard gaan dat geeft niet,teken dat hij wel snapt wat de bedoeling is toch?

katchina schreef:Probeer hem meer over de schouder te rijden en te sturen.Volte linksom rechtsgesteld en andersom.Eerst ga je linksgesteld een kleine volte linksom,einde van de volte stuur je hem met je binnenbeen de schouder naar buiten en rechtsom,nog steeds linksom gesteld.Ook eerst in stap oefenen en bevestigen en later in draf.Zo leert hij beter op het been te reageren en word hij makkelijker stuurbaar.