Nou waar zal ik beginnen.
Ik heb sinds begin maart een pony,maar mevrouw houd alleen maar van springen,zelf wou ik ook graag een springpaard-pony die heb ik nu wel maar nu zit ik dus even in een dipje.
Toen ik haar al net had begon het al.irritant doen weg rennen proberen om over het hek te springen als er plassen lagen ging ze er altijd met een vaart erdoor crossen en allemaal idiote dingen doen,maar april begon ik te springen,mijn problemen waren totaal van de baan met haar,alles ging zo makkelijk hoppa 90cm met gemak aan de teugel?geen probleem galopswissels?geen probleem,wijken no problem,er was niks aan de hand,
Maar sinds juni is het raak ik ging normaal in de bak rijden en ze werd plots knetter,in die vorige tijd stond er altijd een hindernis in de bak (niet voor springen).Maar toen die weg stond werd ze knetter ze ging met me aan de haal en voltes en doorvragen ging niet meer,
maar als ze een keer even springt zijn de problemen weer weg,maar zoniet dan weet je wel hoelaat het is.
Ik heb altijd al zo'n springfreak willen hebben.
Maar nu word het een beetje hopeloos als we normaal rijden ziet het er niet uit,dan moet ik constant achterover hangen om te voorkomen dat ze niet wegspeurt als ze geen hindernis ziet.
Vroeger bij oude eigenaren was ze al klaar voor de slacht maar het ging elke keer weer net niet door,ook heefd ze voor de kar gestaan,nou die was total los omdat ze met kar en al over de plassen heen sprong
.Dit probleempje zit me niet extreem in de weg,maar vaag vind ik het wel.Ik wil ook wel s normaal in de bak rijden zonder hindernis maar dat gaat gewoon niet.
Ik akn wel zonder zadel en hoofdstel in de bak rijden zonder hindersnis das geen probleem.
Maar dressuur vind ze 10keer niks en gaat ze in protest elke keer gaat ze je dan uitdagen het duurt letterlijk een halfuur voordat ze rustig en mooi rond loopt en als we net klaar zijn word ze boos en gaat ze weer ervandoor.
Heel soms geeft ze toe en gaat ze niet aan de kletter maar zo.Pfoeh is dit merrie gedrag of wat?en zijn er misschien trucjes ervoor?Het is echt het type crosspaard overal lekker er door heen gaan koel in het hoofd en niet bang.
Maar zou het ook kunnen door slechte ervaring bij de vorige eigenaar?aangezien ze al slachtklaar was?.
Ik heb niks bijzonders gedaan ze was al zo toen we haar hadden...
Iris
) stop je niet door achterover te hangen (ik denk dat je daarbij ook flink in de teugels hangt om je pony tegen te houden en je benen afsteekt omdat ze toch vlug genoeg is).