op 2 manieren rijden (engels en western)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

op 2 manieren rijden (engels en western)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:09

hee, ik rijd een pony gewoon, (engels dressuur) een aantal keren in de week.
alleen ik heb nu al een paar keer western gereden (krijg vanavond weer les Haha! ) alleen ik haal sommige dingen echt ontzettend door elkaar.
ik vind western rijden hartstikke leuk, maar niet dat iok me er 100% in wil gaan verdiepen ofzo, ik wil ook normaal kunnen rijden.
zijn er hier meer mensen die op 2 (of meer) verschillende manieren rijden, zo ja, heb je dan misschien tips/trucjes om geen dingen door elkaar te halen enzo? Bloos

Villanelle

Re: op 2 manieren rijden (engels en western)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:29

Ik denk dat als je goed en veel oefent, je er vanzelf meer handigheid in krijgt. Dan wordt het meer automatisme en zal je het niet zo snel door elkaar meer halen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:31

Ik doe (Tijdelijk deed ivm peesblessure) thuis horsemanship/western en op school dressuur, het is qua zit erg anders maar niet dat ik er echt last van heb aangezien ik begonnen ben met 8 jaar dressuur. Ik vind het prima samen gaan!
We kochten Kuik rechtstreeks uit de wedstrijdsport (dressuur) vandaan, dus ook Kuik heeft erg moeten wennen maar ik heb er absoluut geen spijt van. Kuik loopt er heerlijk mee! Haha!

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:47

veel oefenen Ja , je word er vanzelf wel handiger in...

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:37

Ik denk als je alles wat verder onder de knie hebt dat het allemaal automatisch gaat en je het niet meer door elkaar haalt.. Met de engelse manier hoef je 'denk ik' toch ook niet meer continu na te denken over het lichtrijden.. het gaat gewoon vanzelf! Succes

RoosxSolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:02

veel oefenen en eventueel begeleiding erbij hebben dat zodra je iets door elkaar haalt diegene je ook kan helpen!

angel_veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:44

hoi. ik heb eerst ook engels gereden. En dacht dat ik het leuk vond tot ik van iemand western kreeg. ik deed ook beide stylen, maar ik vond dat ik meer van het western kon leren dan het engels. door western te rijden heb ik mijn zit beter ontwikkeld. en nog meer andere dingen die ik paard vriendelijker vind, maar dat is mijn mening.
ik wens je veel plezier met rijden zowel engels als western.

groetjes
Haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:47

Ik doe het ook. Serieus, in het begin was het verschrikkelijk. Heb nog steeds geen voorkeur trouwens, misschien iets meer dressuur omdat dat beter gaat en ik altijd al heb gedaan..

Na een paar maanden oefenen en trainen en tobben gaat het vanzelf beter. Nu moet ik zeggen dat ik mijn 'dressuur' arabje toch iets meer op zijn 'westerns' ben gaan rijden. Niet helemaal, maar toch af en toe wat uitproberen, wat ontspannender voor allebei..

(Ik rijd dus al jaren dressuur met Coen een aantal keren per week) (en sinds een dik jaar rijd ik western erbij en meestal 1x in de week of meer)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:09

Als je het bij de basis houdt dan is het wel te doen, maar als je in de ene sport serieus door wilt gaan, zou ik je adviseren om een richting te kiezen. Ikzelf ben helemaal over gestapt op western, maar ik gebruik nog wel oefeningen uit de engelse kant. Ik vond de houding echt vreselijk in het begin en mijn hulpen bleven erg engels. Dat begint er nu net een beetje uit te gaan, dus ik ga nu niet meer terug schakelen, want dan moet ik weer overnieuw beginnen. Ik spring nog wel met mijn pony, maar daar komt de western juist wel bij van pas. Dus les is wel belangrijk, iemand die continu op je houding en hulpen hamert.