galop op de hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jslagroom

galop op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:55

hoi!

ik heb een vraagje!
ik rijd nog niet zo lang paard, en ik heb een probleem!
als ik galoppeer dan gaat het paard vaak voltes galopperen en ik krijg hem maar niet op de hoefslag!
ik heb dit op verschillende paarden maar vooral op een fjord, zij is gigantisch sterk en dat lukt me echt niet!
iemand tips:)??

silfie35

Re: galop op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:58

Probeer eens kleine stukjes te galloperen op de hoefslag. Dus gewoon een keertje schakelen eigenlijk dat je ze in de galop zet en weer terug. en zo steeds verder uitbouwen. En misschien is het ook een idee om als je denkt dat ie een beetje aan het klooien is dat je m naar de hoefslag stuurt en zonodig een keer een tik erbij geeft. Kan ook nog wel effect hebben.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:05

silfie35 schreef:
Probeer eens kleine stukjes te galloperen op de hoefslag. Dus gewoon een keertje schakelen eigenlijk dat je ze in de galop zet en weer terug. en zo steeds verder uitbouwen.

Zo zou ik het proberen! Maar heb je geen les dan?

Pingui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:37

Spring je aan op de volte of op de hoefslag?
Als je op de hoefslag aanspringt, goed je paard blijven voelen en zodra hij de hoefslag af wilt, dus nog niet gaat, binnenbeen eraan.
En idd heb je les? Dan kan je instructie je waarschijnlijk beter helpen, dan wij hier op bokt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:41

Heb je dat op allebei de kanten??

Dan kan het zijn dat je een te sterke binnenhand hebt en/of dat je zelf te veel naar binnen gaat "hangen".

Let erop dat je goed boven je paard gaat zitten (evt. je gewicht iets naar de buitenkant verplaatsen) en houd je buitenhand eraan.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:30

Aangezien je nog niet zo lang rijdt, heb je weinig aan rijtechnische tips denk ik, aangezien het waarschijnlijk voor jou moeilijk te begrijpen is zo. Ik neem aan dat je in manegelessen meerijdt. Je kan het beter aan je lesgever/geefster vragen tijdens de les, dan blijft het beter bij je hangen.

Succes iniedergeval

jslagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 16:52

bedankt voor de tips!
ik kan er zeker wat mee!
ik heb idd les, ik heb het haar ook gevraagd hoe het kan en ze zij tegen mij dat het vanzelf komt.
en ik nam daar eigenlijk geen genoegen mee dus ik vroeg jullie.
vooral de tip van het naar binnenhangen kan heel goed!
ik zal laten weten of het helpt. Haha!