niet achterwaards

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marronn

niet achterwaards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:59

hoi bokkers,
Ik zit bij het achterwaards met een probleempje. Ze kan het en doet het meestal ook braaf, maar soms vertikt ze het gewoon. Vooral met wedstrijd. Had afgelopen zaterdag een wedstrijd en ze vertikte het gewoon in alle twee de proeven om achterwaards te gaan. Als ik het haar vraag gaat ze óf met haar hoofd naar de grond (dus zich er echt uittrekken) óf ze loopt gewoon eigenwijs verder. Maar ze kan het ook gewoon braaf doen. Thuis hetzelfde verhaal. Dan zet ik haar in de hoek en dan loopt ze wel achteruit. Maar zodra ik het weer bijv. op de b-e lijn probeer dan vertikt ze het gewoon.
Hoe zou ik dit probleem het beste aan kunnen pakken? En als ze het op wedstrijd doet, moet ik het er dan gewoon even bij laten, omdat het nu in korte tijd toch geen zin heeft om haar aan te pakken?
Ik trek niet aan de teugels of wat dan ook. Wie zou hier raad mee weten?

Animal_ABC

Re: niet achterwaards

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:02

Hoe geef je je hulpen voor het achterwaarts gaan?

Marronn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 15:07

Als ze nageeflijk is dan sluit ik haar tussen mijn kuiten op zodat ze recht blijft. Ik ga ietsje naar voren zitten, ga met mijn handen iets naar voren, leg mijn benen iets achter de singel en zeg terug.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:59

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Maar die van mij is iets erger. Die gaat gewoon op dr voorknieen liggen of springt weg! Ze weet ook al wanneer deze in dr proef eraan komt en loopt/dramt ook gewoon door.

Erg lastig, maar nog geen oplossing!