Schommel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Schommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:15

Ik heb een erg raar probleem!!! Ik weet me er ook echt geen raad mee. Dus vraag ik aan jullie of jullie misschien weten wat ik eraan kan doen?
Ik rijd een 10 jarige Burggraaf ruin. Het paard heeft Z2 gelopen en ik heb nog nooit een wedstrijd gereden , maar kan wel netjes rijden verder. Rijdt al 12 jaar, dus dat zit wel goed.
Als het paard aandraaft dan heb ik het idee of ik eraf schommel! Hij gooit heel hoog op en dat kan ik gewoon niet bolwerken op de een of andere manier! Het is erg vervelend , omdat ik graag met dit paard wedstrijden wil gaan rijden.
Heeft iemand tips over hoe ik het beter kan aanpakken. Vork

Romyv

Re: Schommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:19

is het een fries?

Probeer hem goed ontspannen over zn rug te rijden voordat je aandraaft zodat ti gelijk de ruimte pakt.. Wat je kan doen is een stukje gaan staan in je beugels zodat je beter mee komt met de bewegingen, dit ga je dan steeds verder verfijnen! Mijn fries is ook niet uit te zitten als ze strekt, dan ga ik ook altijd een stukje staan: niemand die het ziet!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:31

Nee, het is geen Fries, een KWPN-er. Het lijkt of hij verzameld in de draf en me zo opgooit!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:35

Dan schuif je hem toch iets uit voordat je weg draaft?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:37

Als ik dat probeer dan gaat ie afwenden en appuyeren en dat soort gekke dingen! Hij wil zo graag vanalles doen dat ie vergeet dat ie voorwaarts moet.