ivm slotje op vorige topic
Zal nu ff duidelijk vermelden:
Ik rij met Wietse dressuur en recreatief, hij heeft eerder klasse 4 aangespannen gelopen [hoogste klasse
] & ik heb een aantal keren een onderlinge wedstrijd met hem gereden in de B.Ik probeer hem nu te leren [en dat is lastig bij zon oud paard
] om te wijken, maar hier snapt hij nog niet echt veel van
Maar bijv. keertwending om de achterhand doet hij zo,
iemand misschien tips om hem te leren wijken??
Wietse kan ook niet aan de teugel galopperen, dit omdat hij dus een koetspaard was, en je daarbij geen galop hebt in de dressuurproef. Hij kent dus alleen marathongalop --> zo hard mogelijk dus
Echter, het gaat nu al heeeeeeel veel beter, een jaar geleden galoppeerde hij namelijk helemaal niet meer, en dat gaat nu weer helemaal goed
& het gaat ook al wat beheerster [behalve natuurlijk in het bos
]Njaa hier de fotos

wel ontspannen, niet zo netjes

vind ik zelf wel mooie galopfoto

niet op mijn gezicht letten

dan zie je niet dat hij 28 jaar is

[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-OWYHTWWI.jpg[/img]
beetje wazig, mijn oma weet niet zo goed hoe ze moet inzoomen

achter het hoge gras
even wat dingen nog over Wietse,, in mijn vorige topic werd gevraagd op wat voor bit ik hem rij,
ik rij hem nu op een roosjesbit [echt fries
], omdat hij daar altijd mee liep [ 20 jaar lang voor de koets & af en toe ohz]Ik heb ook wel andere, minder scherpe bitten geprobeerd, maar daar loopt hij gewoon doorheen en dan heb ik buiten zelfs een thiedemann nodig om hem te houden.
Dus ik rij liever met dit bit
Verder heb ik met Wietse best veel problemen gehad [ oa is hij 2 jaar lang zwaar kreupel geweest, heeft hij heel erg zomereczeem, & als je als meisje van 10 op een Fries van 1,63 gaat rijden, is zon beest best groot en sterk
Wietse heeft mij dus al alle kanten van het bos laten zien
Daar staat echter wel tegenover dat hij mij nu helemaal vertrouwt
Misschien dat jullie mij een manier kunnen vertellen om een paard van 28 goed te leren wijken
& verder weet ik voor mezelf, dat mijn benen vaak te ver naar achteren heb, en dat ik vaak naar beneden of opzij kyk [ nog geen geld gevonden eigenlyk
]Svp opbouwend commentaar

& wat hulp misschien om het wijken iets beter te laten gaan
5 meter lukt trouwes al wel
[ik hoop dat er nu geen slotje op dit topic komt
]