28jarige Fries @ work:D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guest002

28jarige Fries @ work:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:34

Oke maar ff opnieuw,, Clown ivm slotje op vorige topic Knipoog
Zal nu ff duidelijk vermelden:

Ik rij met Wietse dressuur en recreatief, hij heeft eerder klasse 4 aangespannen gelopen [hoogste klasse Bloos ] & ik heb een aantal keren een onderlinge wedstrijd met hem gereden in de B.
Ik probeer hem nu te leren [en dat is lastig bij zon oud paard Tong uitsteken ] om te wijken, maar hier snapt hij nog niet echt veel van Clown
Maar bijv. keertwending om de achterhand doet hij zo,
iemand misschien tips om hem te leren wijken?? Bloos

Wietse kan ook niet aan de teugel galopperen, dit omdat hij dus een koetspaard was, en je daarbij geen galop hebt in de dressuurproef. Hij kent dus alleen marathongalop --> zo hard mogelijk dus Clown
Echter, het gaat nu al heeeeeeel veel beter, een jaar geleden galoppeerde hij namelijk helemaal niet meer, en dat gaat nu weer helemaal goed Haha!
& het gaat ook al wat beheerster [behalve natuurlijk in het bos Haha! ]

Njaa hier de fotos Haha!

Afbeelding
wel ontspannen, niet zo netjes Clown

Afbeelding
vind ik zelf wel mooie galopfoto Bloos

Afbeelding

Afbeelding
niet op mijn gezicht letten Bloos

Afbeelding
dan zie je niet dat hij 28 jaar is Haha!

Afbeelding

Afbeelding

[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-OWYHTWWI.jpg[/img]
beetje wazig, mijn oma weet niet zo goed hoe ze moet inzoomen Clown

Afbeelding
achter het hoge gras Haha!

even wat dingen nog over Wietse,, in mijn vorige topic werd gevraagd op wat voor bit ik hem rij,
ik rij hem nu op een roosjesbit [echt fries Tong uitsteken ], omdat hij daar altijd mee liep [ 20 jaar lang voor de koets & af en toe ohz]
Ik heb ook wel andere, minder scherpe bitten geprobeerd, maar daar loopt hij gewoon doorheen en dan heb ik buiten zelfs een thiedemann nodig om hem te houden.
Dus ik rij liever met dit bit Knipoog

Verder heb ik met Wietse best veel problemen gehad [ oa is hij 2 jaar lang zwaar kreupel geweest, heeft hij heel erg zomereczeem, & als je als meisje van 10 op een Fries van 1,63 gaat rijden, is zon beest best groot en sterk Clown
Wietse heeft mij dus al alle kanten van het bos laten zien Tong uitsteken

Daar staat echter wel tegenover dat hij mij nu helemaal vertrouwt Haha! Bloos

Misschien dat jullie mij een manier kunnen vertellen om een paard van 28 goed te leren wijken Bloos
& verder weet ik voor mezelf, dat mijn benen vaak te ver naar achteren heb, en dat ik vaak naar beneden of opzij kyk [ nog geen geld gevonden eigenlyk Clown ]

Svp opbouwend commentaar Haha!
& wat hulp misschien om het wijken iets beter te laten gaan Bloos
5 meter lukt trouwes al wel Knipoog

[ik hoop dat er nu geen slotje op dit topic komt Bloos ]

_xManadisx_

Re: 28jarige Fries @ work:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:11

Mooi paard Knipoog
Probeer zelf rechtop te blijven zitten... Je steekt ook je tenen erg naar buiten af Knipoog Misschien dat het helpt als je je beugels een gaatje(of 2) langer doet, ik vind ze erg kort Knipoog

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:11

Hee!
Ziet er netjes en ontspannen uit, heel erg leuk zeker ondanks haar leeftijd.
Is het nog wel nodig om haar te leren wijken? Ik zou haar rustig van haar oude dag laten genieten. Mooi recreatief rijden en af en toe lekker in de bak wat figuurtjes. Als je dat dan echt persee wilt, kun je ook met haar op les gaan.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:15

De vraag is natuurlijk ook of je hem dat nog perse moet leren... 28 is al behoorlijk aan de leeftijd en dan willen spieren en botjes soms niet meer zo hard, zeker niet om iets nieuws te leren. Maar ja schrijft dat 5m wijken al lukt, dus blijkbaar doe je wel iets goed. Probeer dit gewoon verder uit te bouwen en ben blij met elk extra stukje.

Verder oog je erg lang op die fries. Je lijkt je beugels daarom ook wat kort te hebben zodat je beter met je spoortje aan hem kunt komen ofzo?

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:19

Jah idd ik zag dat zelf ook al,, maar het is ook zo, dat ik zelf best lang ben [1,81] en wietse is maar 1,63. Dus dan kan ik idd niet zo goed aansporen Knipoog
Maar ik ga wel even proberen met langere beugels, en dan kijken wat het beste is Knipoog

Ik ga binnenkort ook met hem naar myn les waarschijnlijk [alleen lastig met trailer regelen;) Knipoog ]
maar Wietse vind het gewoon leuk om nieuwe dingen te leren, dat merk ik gewoon als ik aan het rijden ben, alleen snapt hij het wijken niet;)
& jonge paardjes leer ik het zo,, maar Wietse is natuurlijk nooit echt met beenhulpen beleerd;) Bloos
Hij denkt gewoon als je je been aanlegt dan moet hij sneller;)
& keertwendingen gaan wel al beter, dus hij begint het wel te begrijpen:) Haha!

Verder is Wietse heel erg wendbaar, en nog heel fit, dus opzich kan hij nog steeds nieuwe dingen leren Vingers aflikken

bedankt voor de reacties! Haha!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:25

Ik ken het paard natuurlijk niet, maar persoonlijk zou ik met een paard van 28 geen keertwendingen rijden, en gaan wijken..
Dit is natuurlijk je eigen keus, maar ik ben het Daisy01 eens, lekker recreatief rijden en af en toe wat aan het werk in de bak.

Tips over je houding zoals beugels langer etc. zijn al gegeven.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:27

Leuk dat je fries nog zo fit is op die leeftijd! Inderdaad zou ik ook je beugels een gaatje of 2 langer maken, dat zal voor jou ook lekkerder zitten. Verder vraag ik me af of het wel nut heeft voor het paard om nu nog vanalles aan te leren, ik zou het niet doen, maar lekker laten genieten van zijn oude dag met af en toe een leuk, niet al te inspannend ritje. Succes verder!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:29

wijken ed kan best nog met een 28-jarige houdt m lekker soepel. Maar je kan natuurlijk niet verwachten dat hij zo makkelijk overstapt als een 6-jarige maar het eventjes vragen kan geen kwaad.

Verder ziet het paard er nog goed uit.

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:35

Ik reed altijd recreatief met hem, en nu nog steeds heel veel [bijna elke week lekker het bos in, dat vind hij prachtig:D] maar hij vindt het ook gewoon heel erg leuk om dingen te leren;)

& als mijn paard er nog lol in heeft, vind ik het ook leuk;) Knipoog

Ik ken hem natuurlijk wel al vanaf dat ik een jaar of 1, 2 was [ ik zat er toen al op;) Haha! & vanaf dat ik een jaar of 8 was reed ik elke week, eerder ook nog met mijn andere paard, nu alleen met hem] dus ik weet wel wat hij leuk vind en wat niet:)

zo makkelijk overstappen zal idd niet meer lukken, maar iets verder wijken kan hij ws wel maar snapt het gwoon nog niet helemaal. Knipoog

weer bedankt voor de reacties Haha!