Merrie heeft drie jaar niet gereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Merrie heeft drie jaar niet gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:55

Wij zijn momenteel opzoek naar een paardje.
Nu hadden we een merrie gevonden en ze viel helemaal in ons plaatje; ze was groot genoeg, oud genoeg, zag er goed uit, had goede papieren en was niet belachelijk duur. Mijn vader had contact op gezocht met de eigenaar en we zijn afgelopen week gaan kijken. Het was een enorme leuke merrie. Ze was vrij rustig, liep goed [los] en zag er verder ook goed uit. Ze liep netjes met ons mee, gaf netjes voetjes, we konden haar overal aanraken. Nouja, ze leek gewoon perfect.
Maar toen vertelde mijn vader dat ze al 3 jaar niet meer gereden had. Mijn eerste reactie was; nee, dan hoef ik haar niet. Ik heb niet weinig ervaring met paarden [5 jaar eigen paard gehad + daarvoor al anderhalf jaar gelest] maar ik vond het toch niet zo'n fijn idee.
Nu vertelde mijn vader gisteren dat ze nog te koop stond op internet. Hij zei; als ze er aan het eind van de maand nog is, dan neem ik nog eens contact op met de eigenaar. Ik had zelf namelijk al aangegeven haar erg leuk te vinden.
Alleen mijn vraag aan jullie is: wat weet een paard dat drie jaar niet gereden is, nog? Het lijkt mij persoonlijk dat zoiets als rijden niet snel vergeten wordt, maar ik ben toch benieuwd wat jullie te zeggen hebben.